یکشنبه 24 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار رادان: دستگيري محمدرضا خاتمي صحت ندارد، ایسنا

جانشين فرمانده نيروي انتظامي، از دستگيري حداقل 10 تن از طراحان اصلي تجمعات اخير پس از انتخابات رياست جمهوري در پايتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار رادان امروز در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب با اشاره به اين كه پليس با تجمعات غيرقانوني برخوردهاي قانوني دارد، اظهار كرد: حداقل 10 تن از طراحان اصلي تجمعات توسط پليس دستگير شدند و چند تن ديگر نيز متواري هستند. همچنين از آشوبگران سازمان‌يافته در اين تجمعات بالغ بر 50 تن دستگير شدند كه برخي از آن‌ها نيز سارقان سابقه‌دار بودند.

به گفته وي، بالغ بر 110 تن نيز از افرادي كه نقش سازمان يافته‌اي در اين تجمعات نداشتند و اما در بين اين افراد حضور داشتند، نيز دستگير شدند كه غالب آن‌ها پس از بررسي‌هاي مورد نظر، آزاد خواهند شد.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي اظهار كرد: متاسفانه بعد از اعلام نتايج انتخابات سريعا شايعاتي شروع شد و شدت گرفت كه نتايج مناسبي را در پي نداشت و به پريشان شدن افكار مردم انجاميد.

وي با اشاره به اين كه عده‌اي با جمع كردن مردم و با سوءاستفاده از عواطف پاك مردم و به وسيله گروهي كه وظيفه تخريب را در بين جمعيت بر عهده داشتند، باعث ناآرامي‌هاي اخير شدند، گفت: پليس در اين رابطه با توجه به اين كه اين ناآرامي‌ها باعث به هم خوردن منافع عمومي مردم مي‌شود، وظيفه دارد كه امنيت عمومي را برقرار كند. اما متاسفانه افرادي به صورت سازمان يافته در بين مردم بودند كه با ايجاد تجمعات به اموال عمومي و خصوصي آسيب زدند و پريشاني‌هايي را در بين مردم ايجاد كردند. پليس نيز برحسب وظيفه قانوني و اعلام قبلي، برخوردهايي را انجام داد.

سردار رادان ادامه داد: ما اطلاعات كافي در اين باره كه در بين جمعيت افرادي وجود دارند كه سازمان يافته هستند را داشتيم و در بين دستگيرشدگان نيز چند تن از افراد سازمان يافته هم وجود دارد كه با تكميل پرونده‌ اين افراد، موضوع به مردم اطلاع‌رساني خواهد شد.

وي با تاكيد بر اين كه هميشه يك طراح و يا طراحان اصلي در اين رابطه وجود دارند كه بعضي وقت‌ها احساس مي‌كنند در حاشيه امن قرار دارند و فكر مي‌كنند، پليس و قوه قضاييه تنها با مردماني كه در خيابان‌ها هستند، برخورد خواهند كرد، گفت: سعي كرده‌ايم اين دو موضوع را از هم تميز دهيم و در اين رابطه طراحان اصلي را نيز مورد توجه قرار داده‌ايم و تعدادي از آن‌ها را دستگير كرده‌ايم. ‌همچنين ظرف امروز و فردا چند تن ديگر را نيز دستگير خواهند شد.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي با بيان اين كه خط اين طراحان با راديوهاي بيگانه در يك خط قرار دارد، افزود: خطي كه طراحان مي‌دادند، اقداماتي است كه بين جمعيت وجود داشت.

وي ادامه داد: تعدادي از افرادي كه شب گذشته اقدام به برگزاري تجمعات غيرقانوني در پايتخت كرده بودند، توسط يگان‌هاي ويژه پليس دستگير شدند.

به گفته سردار رادان، پليس با گرفتن حكم قضايي، طراحان اصلي را در اين رابطه دستگير كرد كه برخي از اين افراد كساني هستند كه بعضا در ستادها در حال فعاليت بودند و ارتباط بين گروه‌هاي سازمان يافته با اين طراحان در حال بررسي پليس قرار دارد.

وي اظهار كرد: فكر مي‌كنيم كه اين طراحان يك چيز را ناديده مي‌گيرند و اين موضوع، اين است كه ايران كشور متفاوتي است و حضور مردم خنثي‌كننده همه اين موضوعات است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جانشين فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اين كه در شب گذشته بسياري از مردم از پليس تقاضا داشتند كه نيروي انتظامي براي مقابله با اين تجمع‌كنندگان حضور پيدا كنند، گفت: با دستگيري اين افراد پرده از خيلي موارد برداشته خواهد شد.

وي درباره ميزان خسارات وارده شده به اماكن عمومي در تجمعات شب گذشته، اظهار كرد: تعدادي از بانك‌ها شيشه‌هايشان شكسته شد، دو دستگاه اتوبوس، چند خودروي شخصي و چند بانك نيز به آتش كشيده شد.

سردار رادان بازداشت خانگي مير حسين موسوي را تكذيب كرد و ادامه داد: دستگيري محمدرضا خاتمي صحت ندارد، اما اگر حكم بازداشتش صادر شده باشد، دستگير خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016