چهارشنبه 27 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش ویژه خبرنامه گویا: توطئه برنامه ریزی شده برای آتش زدن و تخریب اموال عمومی و ایجاد بهانه برای سرکوب

بر اساس یک گزارش موثق از ایران، جریاناتی که در روزهای اخیر به سرکوب اعتراضات مردم مشغولند با فرستادن اراذل و اوباش وابسته به خود عامدانه به آتش زدن و تخریب اماکن و اموال عمومی اقدام می کنند تا زمینه سرکوب نیروهای امنیتی را فراهم کرده و ضمنا امکان توجیه آن را برای افکار عمومی مهیا کنند.

شاهدان عینی گزارش می دهند که این افراد که بعضا دستبند و دستمال سبز هم به خود آویزان می کنند یکدیگر را می شناسند و با هم ارتباط مستمر دارند و بعضا حتی بسیجی ها و لباس شخصی ها را هم می شناسند.

این افراد اجازه پیدا می کنند به آسانی و جلوی چشم ماموران هر چه می بینند را آتش بزنند و تخریب کنند تا نهایتا تلویزیون دولتی ایران تصاویر این حوادث را نشان داده و به حساب معترضان یا طرفداران نامزدهای معترض بگذارند.

ابن روش از دوران ماجرای کوی دانشگاه و حوادث پس از آن از سوی نیروهای امنیتی به کار می رود و مشخصا مسئولین انتظامی ایران در همایش کوثر، که همان سال ها برگزار شد روش های نفوذ در اغتشاشات و هدایت آنها را توضیح دادند. البته تفاوت شرایط فعلی این است که در آنزمان ظاهرا هدف، خاموش کردن اعتراضات بود ولی اینک، ایجاد بهانه برای سرکوب و منفی جلوه دادن اعتراضات در چشم مردم عادی است.

البته طبیعی است که با بروز خشونت از سوی مامورین انتظامی مردم هم خشمگینند و آمادگی برای انجام حرکت های تخریبی بیشتر است اما شکی نیست که حداقل اقدام اولیه به این منظور از سوی عوامل نفوذی نیروهای امنیتی صورت می گیرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شاهدان عینی از تظاهرات آرام روز سه شنبه در حدفاصل میدان ونک تا تجریش خبر داده اند که در پایان تظاهرات تنها این گونه افراد باقی مانده بودند.

مشاهدات مردم حاکی از آن است که این افراد از شعارهای معترضان بی اطلاع بودند. اراذل و اوباش حاضر در جمع معترضان روز سه شنبه به راحتی به یک اتوبوس که از محل عبور می کرد حمله کردند و شیشه هایش را شکستند. بهانه آنها این بود که در این اتوبوس بسیجی ها حضور دارند.

ناظران معتقدند پیگیری استراتژی تظاهرات خاموش از سوی هواداران موسوی و کروبی برای حکومت بسیار گران تمام شده و با اتخاذ چنین روش هایی قصد تخریب و انحراف آن را دارند. به گفته آنها حکومت قصد دارد با اجیر کردن اراذل و اوباش از زیر فشار ناشی از کشته و زخمی شدن مردم شانه خالی کنند.

در همین رابطه شبکه خبر مرتبا صحنه هایی از خسارات ایجاد شده را به نمایش می گذارد و حتی به پخش برنامه ای مشابه برنامه "نوبت شما"ی شبکه تلويزيونی فارسی بی بی سی اقدام کرده که البته در آن تنها بر ضد موسوی و طرفداران او سخن گفته می شود.

فایل های صوتی همایش کوثر:

http://www.zandiq.com/pandiq/0000000003.shtml


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016