چهارشنبه 27 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزیر اطلاعات: اول تذكر مي دهم، بعد تذكر عمومي و اگر عمل نكردند دستگير می کنیم

به گزارش واحد مركزي خبر وزير اطلاعات ایران با افشاي جريانهاي معاندي كه زير پوشش فعاليت انتخاباتي قصد ايجاد بلوا داشتند از كساني كه به نتيجه انتخابات اعتراض دارند خواست خواسته هاي خود را از راههاي قانوني پيگيري كنند.

محسني اژه اي گفت : حماسه بي نظير 22 خرداد كه در آن بيش از 39 ميليون نفر با آرامش كامل و متانت سر صندوق هاي راي حاضر شدند و با بيش از 24 ميليون راي رييس جمهور خودشان را انتخاب كردند براي بدخواهان انقلاب و ضدانقلاب گران تمام شد.

وي افزود : آنان تلاش مي كردند كه مردم روز انتخابات با اين شور و نشاط در انتخابات حاضر نشوند و چون موفق نشدند سعي كردند اين حادثه عظيم و بي نظير و اين شيريني و پيروزي بزرگ را در كام مردم ما تلخ كنند.

محسني اژه اي گفت : به همين علت متاسفانه بعضي از جريانهاي ضدانقلاب معاند و غيرقانوني زير پوشش فعاليتهاي انتخاباتي به خيابان ها ريختند مزاحم مردم شدند و برخي اموال عمومي و اموال مردم را تخريب كردند به آتش كشيدند و موجب اذيت و آزار مردم شدند.

وزير اطلاعات گفت : وزارت اطلاعات قبل از انتخابات دو جريان را تعقيب و دنبال مي كرد يكي جريان هايي كه مي خواستند با انفجار يا ترور ايجاد ناامني در كشور كنند ازسه جريان بمبگذار كه هرسه از بيرون كشور هدايت مي شدند حدود پنجاه نفر شناسايي و دستگير شدند و بيش از بيست محموله انفجاري و بمب از آنان كشف شد.

محسني اژه اي گفت : ابزاري كه اينها براي ساختن بمب تهيه كرده بودند شناسايي و ضبط شد و تحقيقات مقدماتي آنها رو به اتمام است و اميدواريم با اجازه قاضي به همين زودي به مردم اطلاع رساني كنيم كه اين گروه چه برنامه اي براي قبل و روز انتخابات داشتند.

محسني اژه اي افزود : جريان دوم جريان هاي سازمان يافته اي بودند كه بعضا از گروهك هاي ضدانقلاب به بعضي ستادهاي انتخاباتي نفوذ كرده بودند و در پوشش ستاد انتخاباتي اهداف خاص خود را دنبال مي كردند.

وي گفت : به بعضي ستادها تذكر داده شد و آن عوامل هم شناسايي و دستگير شدند و الان در بازداشتند.

وزير اطلاعات در باره اغتشاش هاي اخير افزود : وظيفه وزارت اطلاعات در اين باره شناسايي عوامل اصلي و محركين اصلي بود كه اين كار انجام شد و تعدادي را دستگير كرده و به بعضي ها نيز هشدار داديم .

محسني اژه اي گفت : به بعضي از ستادهاي انتخاباتي گفتيم كه اين عوامل در پوشش انتخابات و به صورت غيرقانوني مي خواهند دست به اقداماتي بزنند و خود شما جلوي آنها را بگيريد.

وي افزود : به آن عوامل هم تذكر داديم كه شناسايي شده ايد و ديگر جلو نياييد بعضي ها گوش كردند و عمل كردند و بعضي ها متاسفانه به اين تذكرات عمل نكردند و بيش از 25 نفر از عناصر اصلي و محرك اين اغتشاشات به غير از مواردي كه نيروي انتظامي دستگير كرده دستگير شدند و در بازداشت بسر مي برند و برخي از آنها نسبت به اعمال مجرمانه مانند آتش زدن اتوبوس اعتراف كردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير اطلاعات گفت : اينجا اعلام ميكنم كه اين مسايل براي وزارت اطلاعات مخفي نيست و اگر چنانچه اين روزها و شب ها مجددا به خيابانها بريزند و بخواهند براي مردم و كشور دردسر ايجاد كنند مطمئن باشند كه هم دستگير مي شوند هم به مردم معرفي مي شوند.

محسني اژه اي افزود : من اين اجازه را از مقامات قضايي گرفته ام و گفتم كه اول تذكر مي دهم و بعد تذكر عمومي مي دهم و اگر چنانچه اينها عمل نكردند ناگزير هستيم هم دستگير كنيم و هم قبل از محاكمه عوامل و عناصر اصلي را به مردم معرفي كنيم .

وزير اطلاعات گفت : ان شا الله مردم هوشيار هستندو آنها كه غافل هستند از غفلت دربيايند وبدانند كه هزينه سنگيني را براي اين اقدامات غيرقانوني شان پرداخت خواهند كرد.

محسني اژه اي درباره شايعاتي نظير حبس خانگي برخي نامزدها گفت : مطلقا چنين شايعه اي صحت ندارد و اين از همان شايعات بي اساس بدخواهان و دشمنان است .

وزير اطلاعات به كساني كه به نتيجه انتخابات اعتراض دارند گفت : مسير قانوني باز است و اگر حرفي دارند مي توانند از راه صحيح آن مطرح كنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016