جمعه 29 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شاه صدای مردم را شنيد اما خامنه ای نمی شنود! علی کشتگر

علی کشتگر
آقای خامنه ای، بی بی سی و دولت انگليس را مسبب راهپيمائی های مسالمت آميز مردم وانمود کرد. گويی او فراموش کرده بود که شاه نيز در هنگامه تظاهرات خيابانی مردم عليه وی دست خارجی بويژه بی بی سی را در اعتراضات مردم دخيل می دانست. بايد از ايشان پرسيد چرا همراه با مردم اکثر روحانيون، اکثر دانشگاهيان، و همه نامزدها بجز احمدی نژاد حرف از تقلب می زنند؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنان امروز علی خامنه ای در نماز جمعه تهران تکرار همان حرفهائی بود که در هفته گذشته روزنامه کيهان و مقامات امنيتی بارها برقلم و زبان رانده بودند.
آقای خامنه ای که به شدت از ادامه اعتراضات مسالمت آميز خيابانی در تهران و شهرهای ايران برآشفته می نمود با گستاخی و در عين حال ناشی گری عجيبی نشان داد که او هنوزدرکی از عمق و ابعاد سيل عظيمی که در ايران راه افتاده است ندارد. او مدعی شد که هيچ تقلبی در انتخابات رخ نداده و اين دشمنان مردم و انقلاب هستند که اين اتهامات زشت را عليه نظام مطرح می کنند. گويی او از شاه نيز که وقتی تظاهرات به اين ابعاد بزرگ رسيده بود، صدای انقلاب مردم را شنيد بی استعدادتر است.
آقای خامنه ای که بی گمان شخصا رهبری خيانت به آرای ملت را برعهده داشته با گستاخی عجيبی مردم را به سرکوب و کشتار تهديد کرد و گفت در صورت کشتاروخونريزی او رهبران يعنی موسوی و کروبی و خاتمی را مقصر خواهد شناخت. خامنه ای که در همين سخنان چندين بار محمود احمدی نژاد را برنده انتخابات معرفی کرد که گويا يازده ميليون رای بيش از رقيب اصلی خود داشته است، معترضان به انتخابات را به مراجع قانونی يعنی به شورای نگهبان جنتی و وزارت کشور محصولی يعنی مجريان بزرگترين تقلب انتخاباتی تاريخ ايران حواله داد.
خامنه ای مدعی شد که درراهپيمائی های اخير دست خارجی درکار است! در پاسخ وی بايد گفت اگر مردم از دروغ و تقلب برانگيخه و ناراضی نباشند چگونه ممکن است تبليغات و توطئه های خارجی ميليون ها تن از آنان را به خيابانها بکشاند. چگونه ممکن است اکثريت روحانيون، اکثريت دانشجويان و دانشگاهيان و همه نامزدها بجز احمدی نژاد مدعی تقلب در انتخابات شوند. خامنه ای بی بی سی و دولت انگليس را مسبب راهپيمائی های مسالمت آميز مردم وانمود کرد. گويی او فراموش کرده بود که شاه نيز در هنگامه تظاهرات خيابانی مردم عليه وی دست خارجی بويژه بی بی سی را در اعتراضات مردم دخيل می دانست.
خامنه ای براين خيال نادرست است که با اين تهديدها مردم می ترسند و به دروغ بزرگ انتخاباتی تسليم می شوند. او شايد بر اين تصور است که به زور تفنگ و کشتار می تواند صدای ملت را خفه کند. به همين دليل هم اين روزها لباس شخصی ها دوباره درکوی دانشگاه جنايت آفريده اند. اما به يقين نه همه فرماندهان ارتش و سپاه حاضر خواهند شد فرمان آتش به تظاهرات گسترده و آرام ملت صادر کنند و نه هرگز اگر چنين فرمانی صادر شود سربازان به آن عمل خواهند کرد.
کاش خامنه ای به ياد می آورد که ملتی که اين روزها عليه دروغ، تزوير و تقلب سربلند کرده تاريخ بيش از يکصد سال مبارزه برای آزادی و عدالت را پشت سر دارد و امروزاز هرزمان به حق و حقوق خود آگاه تر و دردستيابی به آن راسخ تر است.
خامنه ای اگر بتواند احمدی نژاد را دوباره به مردم تحميل کند و اعتراضات مردم را مهار کند، آن وقت از هيچ يک از رهبران و فرماندهان راهپيماهائی اعتراضی اخير نخواهد گذشت و آنان را با قاطعيت تنبيه خواهد کرد تا برای هميشه باعث عبرت کسانی شوند که بخواهند در برابر اراده او بايستند.
به همين دليل نيز رهبران و فعالان جنبش دموکراسی خواهی ايران و آحاد ملت بايد بدانند که هم اکنون بيش از هرزمان فرصت پيروزی بر استبداد را دارند واگر تزوير و دروغ اين بار هم بر سرنوشت آنان چيره شود، استبداد سياه سالها ادامه خواهد يافت و بسياری را از دم تيغ خواهد گذراند که چنين مباد و چنين هم نخواهد شد.

۲۹ خردادماه ۱۳۸۸
علی کشتگر
Tel :۳۳-۶۰۹۲۲۴۳۳۴
Email: ali.keshtgar@yahoo.fr


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016