شنبه 30 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشگران بدون مرز ٢٧ کشور عضو اتحاديه اروپا را به حمايت از آزادی بيان و روزنامه نگاران در ايران فرا خواند

ايران دومين زندان بزرگ روزنامه نگاران در جهان

گزارشگران بدون مرز نگرانی عميق خود را از وضعيت آزادی بيان در ايران اعلام می کند. يک هفته پس از برگزاری انتخابات رياست جمهوری و تائيد مجدد " پيروزی" محمود احمدی نژاد از سوی رهبر جمهوری اسلامی ايت اله علی خامنه ای در روز جمعه ٢٩ خرداد خطر وخيم شدن وضعيت حقوق بشر در کشور بيشتر شده است.

در همين روز گزارشگران بدون مرز با ارسال نامه ای به ٢٧ رئيس جمهور و رئيس دولت کشورهای اتحاديه اروپا بر خواست خود مبنی بر به رسميت نشناختن نتايج انتخابات و "پيروزی" احمدی نژاد تاکيد کرد. " اگر محمود احمدی نژاد موافق آزادی بيان نيست، بايد او را مجبور به پذيرش ان کرد. اعتراض روشن و صريح رهبران کشورهای اروپايی به نتايج انتخابات می تواند او را وادار به تامل در اين باره کند. مسئله استراتژيک هسته ای نبايد بهانه ای برای سکوت باشد. وقت اظهار نظرهای شرمگينانه و محتاطانه گذشته است. "



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


" اتحاديه اروپا و دولت های عضو نبايد در دفاع از آزادی بيان عقب نشينی کنند. اگر اين مضحکه به اسم انتخابات در اين قاره برگزار می شد, هيچ دولتی نتايج آن را نمی پذيرفت، در مورد ايران هم بايد چنين عمل کرد. به رسميت شناختن نتايج اين انتخابات از پشت خنجر زدن به شهروندان ايرانی است که باور داشتند با ورقه های رای می توانند سرنوشت شان تغيير دهند. "

همزمان با سخنان رهبر جمهوری اسلامی در روز جمعه ٢٩ خرداد کمسير عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد فراخواند تا به تعهدات بين المللی خود در امر رعايت حقوق بشر عمل کنند، از جمله ميثاق بين المللی حقوق مدنی و سياسی که ايران امضا کننده است.

گزارشگران بدون مرز تائيد می کند که دست کم ١٨ روزنامه نگار از روز شنبه ٢٣ خرداد بازداشت شده اند. از سرنوشت ده‌ها روزنامه نگار ديگر اطلاعی در سراسر کشور در دست نيست.

تا پيش از انتخابات در ايران ١٢ روز نامه نگار در ايران در زندان بسر می بردند. و جمهوری اسلامی بزرگترين زندان روزنامه نگاران در خاورميانه برای روزنامه نگاران بود. امروز جمهوری اسلامی با ٣٠ روزنامه نگار زندانی بعد از چين دومين زندان بزرگ روزنامه نگاران در جهان است. بنا بر اطلاعاتی که بدست ما رسيده است روزنامه نگاران و فعالان سياسی بازداشت شده در بند ٢٠٩ زندان اوين برای اعتراف تلويزيونی به " سازماندهی انقلاب مخملی " شديدا زير فشار شکنجه قرار دارند.
اسامی روزنامه نگاران دستگير شده از تاريخ ٢٣ خرداد ١٣٦٤
تهران : عبدالرضا تاجيک، مهسا امرآبادی، احمد زيدآبادی ،کيوان صميمی بهبهانی،بهزاد باشو، سيد خليل ميراشرفی، سميه توحيدلو ،محمد عطريانفر، سعيد حجاريان،محمد علی ابطحی،سعيد ليلاز ،
مشهد : روح اله شهوار
بوشهر : ماشالله حيدر زاده، حميده ماحوزی، امان الله شجاعی، حسين شکوهی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016