دوشنبه 1 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نيروهای امنيتی، انتظامی و بسيج در برخورد با آشوبگران درنگ نخواهند کرد، اطلاعيه سپاه پاسداران، ايلنا

برخورد قاطع و انقلابی با آشوبگران، اغتشاشگران و قانون‌گريزان راهبرد سپاه و نيروهای ‌امنيتی و انتظامی‌ در رويارويی ‌با عوامل بر هم‌ زننده نظم و امنيت‌ عمومی و تهديدات‌ عليه انقلاب و نظام است.


سپاه‌ پاسداران ‌انقلاب‌ اسلامی‌در بيانيه‌ای ‌با فصل‌الخطاب ‌دانستن ‌بيانات‌تاريخی و وحدت‌آفرين رهبر معظم انقلاب اسلامی در شرايط کنونی و درپی حوادث اخير، برخورد قاطع و انقلابی با آشوبگران، اغتشاشگران و قانون‌گريزان را راهبرد سپاه و نيروهای‌امنيتی و انتظامی‌در رويارويی ‌با عوامل برهم‌زننده نظم و امنيت‌عمومی و تهديدات‌عليه انقلاب و نظام دانست.
به گزارش ايلنا به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخشی از اين بيانيه آمده است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خلق حماسه شکوهمند و بی‌نظير ۲۲ خرداد ۸۸ و برگزاری انتخابات دهم رياست جمهوری اسلامی، همانند برگ زرينی در تاريخ پرافتخار انقلاب و نظام می‌درخشد.
حادثه‌ای بسيار عظيم و حيرت‌انگيز که سران استکبار جهانی و کانون‌های فتنه را منکوب و دشمنان قسم خورده ملت ايران را مايوس و نااميد ساخت.
اين بيانيه می‌افزايد:استکبار جهانی در راستای راهبرد خصومت و دشمنی با انقلاب اسلامی پس از جمعه حماسی و جشن مردم‌سالاری دينی ايرانيان در صدد انتقام از ملت عزيز و فهيم ايران اسلامی برآمد و با بهره‌برداری از فضا و فرصت بوجود آمده با طراحی سناريوهای شيطانی و تفرقه‌افکنانه به شکلی آشکار حمايت و هدايت خط تخريب و آشوب و مداخله معنادار در امور داخلی کشور را در دستور کار خود قرار داده است.
اين بيانيه در ادامه با اشاره به بيانات روشنگرانه و قاطعانه مقام معظم رهبری درقبال برنامه ريزی و تلاش سران استکبار و رسانه‌های صهيونيستی و امپرياليستی در گسترش بلوا و آشوب و انجام اعمال مجرمانه و تروريستی تاکيد کرده است: درشرايطی‌که ‌شخصيت‌ها،نخبگان و گروه‌های‌مرجع با نصب العين قراردادن منويات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در نماز جمعه، برگفتمان پای‌بندی به قانون و پرهيز از قانون‌گريزی بعنوان تنها راه‌حل برون‌رفت از چالش‌ها و شبهات مطرح شده پيرامون انتخابات تاکيد ورزيده‌اند، جای هيچ شک و ترديدی باقی نمی‌گذارد که تداوم روند اقدامات غيرقانونی و ايجاد اغتشاش ، آشوب ، تخريب اموال عمومی و نيز تعرض به جان و مال مردم ازسوی اغتشاشگران حکايت از توطئه‌ای بزرگ عليه انقلاب و ملت ايران می‌کنند.
بيانيه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشريح عرصه‌ها و مصاديق رويارويی آشکار فتنه‌آفرينان و آشوب‌طلبان با الزامات نظم و امنيت عمومی کشور، اصرار آنان برای عبور از خط قرمزها و پی‌گيری سناريوها و اقدامات فراتر از تشويش افکار عمومی را مصداق بارز اقدام عليه امنيت ملی و تهديد انقلاب و منافع نظام و ايران اسلامی معرفی و تصريح کرد:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با محکوميت شديد حرکت‌های فراقانونی و خلاف ‌مشی حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری با درک عميق از روند حوادث تلخ و ناگوار اخير هشدار می‌دهد عناصر اصلی و عوامل فريب‌خورده آنان در مسير عقلانيت و توجه به مصالح و منافع کشور حرکت کرده و به فعاليت‌های خرابکارانه و آشوبگرانه خود که موجبات سلب امنيت، آرامش و رفاه مردم و جامعه را فراهم ساخته اند، پايان بخشند، درغيراينصورت آماده برخورد قاطع و انقلابی فرزندان ملت ايران در سپاه پاسداران ؛ بسيج و ساير نيروهای امنيتی و انتظامی باشند تا در چارچوب وظايف قانونی خود طومار فتنه و آشوب را درهم بپيچند.
اين بيانيه تصريح کرد:درشرايطی‌که دعوت به تجمعات و اعتراضات غيرقانونی از سوی‌برخی کانديداها و ناتوانی آنان در مهار تبعات آن در روزهای اخير ، منجر به ارتکاب اعمال مجرمانه و ايجاد بلوا، آشوب و اخلال در نظم و امنيت شده، بديهی است نيروهای امنيتی و انتظامی و بسيج مردمی در برخورد با آشوبگران درنگ نخواهند کرد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش ديگری از بيانيه خود سران استکبار جهانی، بويژه آمريکا، انگليس و رژيم صهيونيستی را مخاطب قرارداده و با تقبيح مواضع و گستاخی‌های اخيرشان ، آنان را از دخالت در امور داخلی کشور وحمايت از قانون‌گريزان برحذرداشته و تاکيد کرده است:قدرت‌های زورگو بهتر است نگران وضعيت داخلی کشورهای خود و نيز شرايط شکنندۀ‌شان در کشورهای تحت اشغال و تجاوز بويژه در منطقه خاورميانه باشند . چرا که ملت ايران به پشتوانه لطف و مدد الهی و التزام به ولايت فقيه و رهبری‌های داهيانه رهبر معظم انقلاب قادر خواهند بود به صيانت از دستاوردهای خود در حماسه ۲۲ خرداد ماه بپردازند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پايان بيانيه خود با توصيه به بازخوانی دقيق رهنمودهای مقام معظم رهبری توسط اقشار و آحاد مختلف ملت بويژه خواص و نخبگان سياسی کشور و تاکيد بر محور قراردادن گفتمان قانون‌مداری و حفظ امنيت و آرامش در شرايط فعلی تاکيد کرده است:پاسداران انقلاب اسلامی و بسيجيان‌غيرتمند و غيور همراه با نيروهای امنيتی و انتظامی با الهام از فرامين فرماندهی معظم کل قوا و تبعيت‌همه‌جانبه از معظم‌له مصصم هستند با اقتدار و صلابت محيط زندگی و کار مردم را از لوث‌وجود فتنه‌افروزان و اغتشاشگران پاک و با برقراری امنيت و نظم پايدار در سطح جامعه اجازه ندهند کام ملت حماسه‌ساز و نجيب ايران بيش از اين تلخ گردد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016