یکشنبه 7 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قطعنامه راه پيمائی و گردهم آئی ايرانيان در ۲۷ ژوئن ۲۰۰۹ در کلن، آلمان

جنبش گسترده و مسالمت آميز مردم ايران برای احقاق حقوق شهروندی شان، بدنبال تقلب بزرگ و دزدی آرای مردم و تحميل يک رئيس جمهور قانون شکن، رژيم را لرزاند و سراسر ايران را بيدار کرد. اين اعتراض مسالمت آميز مدنی تا بحال با دستور ولی فقيه و تهاجم نيروهای نظامی و بسيج و اوباشان لباس شخصی به خشن ترين شکل به خون کشيده شده است.

به رغم اين سرکوب وحشيانه و حکومت پادگانی در خيابانها، صدای اعتراض مردم در شهرها، دانشگاهها، مدارس، ادارات و کارخانه ها ادامه دارد. مردم اکنون نه تنها برای احقاق حقوق و خواسته های آزاديخواهانه خود، بلکه به احترام جانهای شريف و خونهای پاکی که از دست رفته و ريخته شده اند، مجروح و آسيب ديده اما بيدار، مصمم و با پايداری، نيروهای خود را برای روزها و فرصتهائی که در پيش است تدارک و بازسازی می کنند. ميليونها تن از شهروندان آگاه، خون و جان نداها را فراموش نخواهند کرد و به صف آرائی های جديد و اشکال همبستگی و سازماندهی متناسب با مرحله جديد شيوه های سرکوب دولت قانون شکن می انديشند و روی می آورند. ايران و ايرانی بپاخاسته و سرودخوانان و همبسته "نه سازش، نه تسليم، نبرد با ديکتاتور" را بر زبانها جاری کرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايرانيان در روزهای اخير در سراسر دنيا به پشتيبانی از اعتراضات مدنی و جنبش سرتاسری گسترده هم ميهنانشان در ايران، که با پرچم انتخابات ازاد به حرکت درآمده اند، برخاسته اند.

ما امروز متحدانه همراه با مردم ايران خواسته های زير را مورد تاکيد قرار ميدهيم:
- دولت دروغگو و قانون شکن احمدی نژاد از جانب دولتها و نهادهای بين المللی برسميت شناخته نشود.

- ما از مردم آلمان و سراسر جهان ميخواهيم که با اعتراضات خود از ولی فقيه (خامنه ای)، که عامل اصلی کشتار و سرکوب خونين مردم ايران است، بخواهند که به اين جنايات پايان دهد.

- در سريعترين وقت، به اجتماعات مسالمت آميز و اعتراضات مدنی مردم در ايران مجوز رسمی داده شود و از دخالت و تحريک نيروهای نظامی ، بخصوص بسيج و اوباشان لباس شخصی جلوگيری شود.

- انتخابات آزاد با نظارت مجامع بين المللی، برای تضمين آراء آزاد مردم و ايجاد فضای آرامش و مسالمت در ميهنمان برگزار گردد.

- کليه مجروحين حوادث روزهای اخير بدون آزار و تعقيب مورد مداوا قرار گرفته و از خانواده های جانباختگان مطابق حقوق بين الملل دلجوئی گردد.

- کليه زندانيان سياسی و منجمله بازداشت شدگان روزهای اخير بدون محاکمه و بسرعت آزاد گردند. به آزار و شکنحه مردمی که در تظاهرات خيابانی اخير دستگير شده اند و نيز به شوهای تلويزيونی که با هدف اقرار گرفتن از زندانيان تدارک ميگردند، پايان داده شود.
- به حضور نظامی نيروها در خيابانها و اماکن عمومی خاتمه داده شود.

- به تحريکات صدا و سيما و روزنامه کيهان پايان داده شده و صدا و سيما در خدمت همه شهروندان قرار گيرند. به سانسور رسانه ها، مطبوعات و وسايل ارتباط جمعی پايان داده شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016