سه شنبه 9 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام رضا علامه زاده و جواد طالعی برای شرکت در راهپيمايی بزرگ بروکسل

از روزی که فرياد بلند مردم به جان آمده در ايران، در اثر شدت شقاوت نيروهای سرکوب رژيم اسلامی به بغضی فروخورده بدل شد اين پرسش در ذهن هزاران هزار ايرانی که بيرون از دايره‌ی قساوت ولايت فقيه زندگی می‌کنند مطرح شد که برای همنوائی با مردم ايران چه کار از دستشان برمی‌آيد. پاسخ به اعتقاد من اين است که ما در حرکتی مشترک دست در دست هم تظاهراتی عظيم سازماندهی کنيم و نيروهای پراکنده‌ای که در طول سه هفته گذشته دست به حرکت‌های خودجوش و مستقل از يکديگر زده بودند را در حرکاتی سراسری متشکل نمائيم.

اولين صدا در اين زمينه بلند شده است: دعوت برای يک گردهمائی بزرگ در بروکسل، پايتخت اتحاديه اروپا، در ساعت چهار بعد از ظهر روز شنبه چهارم جولای در مقايل ساختمان اتحاديه اروپا.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تا آنجا که اطلاع دارم دهها انجمن ايرانی، و شخصيت‌های هنری، سياسی، و اجتماعی در سراسر اروپا، به اين دعوت پاسخ مثبت داده‌اند و اين گردهمائی می‌رود تا همانگونه که شايسته است به يک همنوائی درخشان در حمايت از جنبش مردم وطنمان بدل شود.

از تو خواننده اين صفحه در هر کجا که هستی تقاضا دارم به هر طريق که می‌توانی اين خبر را به ديگران برسانی و در هرچه پربارتر کردن اين حرکت حمايتی بکوشی.

رضا علامه‌زاده

***

شنبه چهارم جولای، بروکسل، روز سرنوشت

هم ميهن مهاجر و تبعيدی!
زنان و مردان دلاور ميهن من و تو، در زير رگبار گلوله جلادان، کتک می‌خورند، زخمی می‌شوند، عزيران خود را از دست می‌دهند، اما همچنان پايداری می‌کنند. ما، نزديک به ۴ ميليون نفريم که بيشترينمان روزهای خون و خاکستر سال‌های دهه ۶۰ را با پوست و استخوان تجربه کرده ايم. هم ميهنان ما در ايران سوخته و خون فشان، جز فرياد الله اکبر شبانه و جان فشانی در ميان انبوه درندگان معاويه زمان، هيچ وسيله دفاعی ديگری ندارند.

اعتراض يکپارچه ما، اميدی را که سفاک ترين رژيم تاريخ می‌کوشد در آن‌ها نابود کند، زنده نگه خواهد داشت. زمان بسيار تنگ است. سرکوبگران اگر بتوانند بار ديگر سکوت گورستانی را بر ايران حاکم کنند، پايه‌های استبدادی سياه و درنده خو را تحکيم خواهند کرد که ديوارهای آن، پس از سی سال تحقير و ستم ترک برداشته است. جويبارهای انسانی يی که ما در دو هفته اخير اينجا و آنجا به راه انداخته‌ايم، اگر به هم بپيوندد، اقيانوسی خواهد شد که همه کارگزاران درنده خوی کودتای سياه در آن غرق خواهند شد. جهان غرب، بايد در برابر شکوه اعتراض مدنی ما، تسليم شود و از اين پس، ديگر هيچيک از جلادان حاکم بر ايران را به صحنه بين المللی راه ندهد، پای هيچ قرارداد به خون مردم آلوده‌ای را امضا نگذارد و از ارسال تجهيزاتی که به سرکوب ناجوانمرده ملت رشيد ايران کمک می‌کند چشم بپوشد.

ساعت ۴ بعد از ظهر روز شنبه، چهارم جولای، در بروکسل پايتخت اتحاديه اروپا جمع می‌شويم تا جهان غرب بداند هر قراردادی که از امروز با آدمکشان حاکم بر ميهن ما می‌بندد، در فردای نزديک کان لم يکن خواهد بود. بگذاريم اروپائيان بدانند که از اين پس هر مزدور حکومت کودتا که پا بر زمين آن‌ها نهد، فرياد اعتراض ما چهار ميليون ايرانی از وطن گريخته يا رانده را به آسمان خواهد رساند، فارغ از آن که به کدام جهان بينی تعلق داشته باشيم. جهانيان بايد سرانجام دريابند که ما فارغ از همه گرايش‌های سياسی و فرهنگی و طبقاتی مان، در اين هدف‌های انسانی مشترکيم: مردم سالاری، آزادی و برابری برای همه ايرانيان، فارغ از جنسيت، قوميت و مذهب آنان.

خاکسار زنان و مردان دلاور ايران
جواد طالعی
۳۰ جون ۲۰۰۹

در اين زمةنه:
[متينگ بزرگ و اعتراضی ايرانيان ساکن بلژيک در برابر شورای اروپا در بروکسل، چهار زوئيه]


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016