پنجشنبه 11 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرويس ارسال پيام کوتاه تلفنی در ايران وصل شد، راديو فردا

با گذشت حدود سه هفته از انتخابات رياست جمهوری در ايران امکان ارسال پيام کوتاه از طريق تلفن همراه در همه اپراتورها يک بار ديگر برقرار شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های داخلی سرويس ارسال و دريافت پيام کوتاه از طريق تلفن همراه که از روز برگزاری انتخابات رياست جمهوری در ايران قطع شده بود، از بعد از ظهر روز چهارشنه دوباره فعال شده است.

به دنبال قطع سرويس ارسال اس‌ام‌اس در روز انتخابات رياست جمهوری، شرکت مخابرات ايران اعلام کرده بود، «سيستم پيامک گير مشترکان تلفن همراه در ايران به علت نقص فنی قطع شده است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که ميرحسين موسوی يکی از نامزدهای طرفدار اصلاحات در انتخابات رياست جمهوری قطع اس‌ام‌اس را در راستای تلاش دولت برای تاثير‌گذاری بر انتخابات دانسته و بارها نسبت به اين موضوع به اعتراض کرده است.

مير حسين موسوی از قطع سيستم ارسال پيامک به عنوان يکی از دلايل خود برای اثبات «دستکاری سازماندهی شده در انتخابات» نام برده است.

آقای موسوی می‌گويد: با توجه به اين که اس‌ام‌اس مهم‌ترين ابزار ارتباطی ميان ناظران تعيين شده از سوی ستاد وی برای نظارت بر انتخابات بود، قطع اين سرويس باعث شد که ناظران اين نامزد اصلاح طلب نتوانند، به خوبی گزارش‌های مربوط به حوزه‌های مختلف را به مرکز ارسال کنند.

پيش از برقراری دوباره سرويس ارسال پيام کوتاه در ايران، داود زارعيان مدير کل روابط عمومی شرکت مخابرات ايران با اظهار بی‌اطلاعی از دلايل «اختلال در شبکه اس‌ام‌اس» به خبرگزاری مهر گفته بود: «تيم مسئول بررسی اختلالات شبکه پيامک همچنان در حال بررسی است و منتظريم نتيجه را اعلام کنند.»

تاکنون مسئولان شرکت مخابرات ايران هيچ توضيحی در اين باره نداده‌اند، با اين حال مخالفان دولت می‌گويند: قطع اس‌ام‌اس ناشی از نقض فنی نبوده و با هدف جلوگيری از برقراری ارتباط ميان مخالفان به ويژه در جريان اعتراض‌ها نسبت به نتايج انتخابات صورت گرفته است.

با توجه به گستردگی استفاده از تلفن همراه در ايران سيستم پيام کوتاه يکی از موثرترين ابزار ارتباطی در کشور به شمار می‌آيد.

به دنبال اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوری و آغاز اعتراض‌ها نسبت به دستکاری در آرای مردم، دستگاه‌های مسئول همچنين اقدام به مسدود کردن شمار زيادی از سايت‌های اينترنتی و وبلاگ‌ها کرده و سرعت اينترنت را نيز به شدت کاهش داده‌اند.

علاوه بر اين خبرنگاران خارجی مستقر در ايران از پوشش دادن اخبار مربوط به تحولات پس از انتخابات منع شده و روزنامه‌های داخلی نيز پيش از انتشار کنترل می‌شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016