پنجشنبه 11 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اينترپل: درخواستی برای تعقيب شاهد قتل «ندا» دريافت نکرده‌ايم، راديو فردا

در حالی که فرمانده پليس ايران گفته بود پزشک حاضر در صحنه قتل ندا آقاسلطان تحت تعقيب اينترپل قرار گرفته، پليس بين‌الملل، اينترپل، می‌گويد تاکنون درخواستی از مقامات جمهوری اسلامی در اين مورد دريافت نکرده است.

اسماعيل احمدی مقدم، فرمانده نيروی انتظامی ايران روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، قتل «ندا آقا سلطان» را يک سناريوی از پيش تعيين شده دانست و گفت که «آرش حجازی، پزشکی که در صحنه قتل ندا آقاسلطان حضور داشته است، توسط نيروهای وزارت اطلاعات و پليس اينترپل تحت تعقيب است».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اکنون دفتر مطبوعاتی دبيرخانه فرماندهی اينترپل در ليون فرانسه در پاسخ کتبی به پرسش راديو فردا، می‌گويد که اينترپل «تا ساعت ۱۰:۳۰ پيش از ظهر روز پنجشنبه دوم ژوئيه (يازدهم تير ماه) به وقت ليون، هيچگونه درخواستی از مقامات ايرانی، در خصوص پرونده مرگ ندا آقاسلطان دريافت نکرده است».

آرش حجازی، نويسنده و پزشک، چند روز پس از قتل ندا آقاسطان در مصاحبه با شبکه جهانی بی.بی.سی اظهار کرد که در زمان قتل ندا آقاسطان در ايران حضور داشته و در صحنه قتل حاضر بوده است.

برخی از تصاوير ويئويی مخابره شده از صحنه مرگ ندا آقاسلطان صحت گفته‌های آقای حجازی را در مورد حضور در صحنه قتل اين دختر ۲۷ ايرانی تأييد می‌کند.

آقای حجازی همچنين در بيان جزئيات قتل ندا عنوان کرد که او به به ضرب گلوله يک بسيجی به قتل رسيده است.

ندا آقا سلطان که مرگ وی به نماد اعتراض‌ها عليه نتايج انتخابات رياست جمهوری ايران در خارج تبديل شده، شنبه هفته گذشته و در جريان يکی از راهپيمايی‌های اعتراضی به ضرب گلوله به قتل رسيد.

تصاوير ويدئويی از صحنه کشته شدن ندا آقاسلطان به سرعت در اينترنت و تلويزيون‌های مهم دنيا انتشار يافت و در بسياری از اعتراض‌های خارج از کشور به سرکوب ها در ايران، عکس وی در دست معترضان ديده می‌شود.

با بالا گرفتن اعتراض‌ها به مرگ خانم آقا سلطان، باراک اوباما، رييس جمهور آمريکا، در يک مصاحبه مطبوعاتی گفت که از ديدن تصاوير مرگ وی ناراحت شده و افزود: «من فکر می‌کنم هر کسی که اين تصوير را می‌بيند متوجه می‌شود اساساً در اين زمينه بی‌عدالتی رخ داده است.»

با اين حال رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی، بلافاصله مسئوليت مرگ «ندا» را متوجه عوامل خارجی کردند و حتی روزنامه «جوان» که به سپاه پاسداران نزديک است اين موضوع را به خبرنگار اخراج شده تلويزيونی بی.بی.سی نسبت داد.

در تازه‌ترين واکنش‌ها به اظهارات رئيس پليس ايران در مورد کشته شدن ندا، رابرت گيبس، سخنگوی کاخ سفيد آمريکا، اين مقام انتظامی ايران مبنی بر اينکه قتل «ندا آقا سلطان» سناريو بوده است را «بهت آور» ارزيابی کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016