پنجشنبه 11 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بی توجهی کميته پيگيری حوادث کوی دانشگاه تهران به مسئله شکنجه دانشجويان در وزارت کشور، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: کميته پيگيری حوادث دانشگاه تهران که از سوی مديريت دانشگاه برای بررسی حادثه کوی دانشگاه تهران تشکيل شده است، اطلاعيه شماره دو خود را نيز صادر کرد. اين اطلاعيه گزارش مصوبات دومين جلسه اين کميته در تاريخ ۱ تيرماه با حضور اعضای اين کميته و نيز نمايندگان مجلس شواری اسلامی است. صدور اين اطلاعيه در حالی است که در آن به مسئله شکنجه وحشيانه دانشجويان در زيرزمين وزارت کشور هيچ اشاره ای نشده است.

در اين اطلاعيه از اعلام شده است که به منظور تحقق درخواست های دانشگاهيان، کارگروه هائی تشکيل می شود و هر کدام از اين کارگروهها بطور جداگانه دبيرخانه خواهند داشت و نحوه اطلاع رسانی و تماس با کارگروه و دبيرخانه خود را به اطلاع خواهند رساند. اين کميته هم چنين پيش تر در اطلاعيه شماره يک خود، نيت خود را مبنی بر تلاش در راستای پيگيری حوادث رخ داده در دانشگاه تهران، اعلام کرده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنامه اميرکبير، کار گروههائی نظير کارگروه پيگيری تشکيل کميته حقيقت ياب، کارگروه پيگيری آزادی دستگيرشدگان، کارگروه پيگيری ترميم خرابی ها و جبران خسارت، کارگروه پيگيری تصويب قوانين لازم جهت صيانت از حريم دانشگاهيان در اين راستا تشکيل شده است. هم چنين گفتنی است چهره هائی چون رضا فرجی دانا رياست اسبق دانشگاه تهران، پيش از دوره رياست عميد زنجانی، و نيز دکتر قمصری، يکی از مسئولان کنونی دانشگاه تهران، مسئول برخی کميته ها هستند.

تشکيل برخی کميته ها در حالی است که برخی دانشجويان آزاد شده جزئيات تکان دهنده ای از شکنجه خود را در ساختمان وزارت کشور منتشر کرده اند. اين در حالی است که مديريت دانشگاه نسبت به اين مسئله بی تفاوت بوده و تاکنون هيچ واکنشی نسبت به اين تجاوز آشکار به دانشجويان نشان نداده است و در اين رابطه موضع سکوت اتخاذ کرده است.

فرهاد رهبر نيز عليرغم خواست جمع کثيری از دانشجويان و اساتيد دانشگاه، استعفا نداده است. وی هم چنين در اظهار نظرهای خود در روزهای ابتدای وقوع اين حادثه مدعی شده بود که همه دانشجويان آزاد شده اند. اين اظهارات در حالی است که به زعم دانشجويان با گذشت نزديک به ۲۰ روز از اين حادثه، هنوز هم دهها تن از دانشجويان دانشگاه تهران آزاد نشده و تاکنون نيز هيچ اطلاعی از وضعيت آنان در دست نمی باشد.

به گزارش خبرنامه اميرکبير، عزت تربتی، دانشجوی رشته کشاورزی و دانشجوی دو ترم محروم از تحصيل دانشگاه تهران و عضو دفتر تحکيم وحدت يکی از دانشجويان دانشگاه تهران است که تاکنون آزاد نشده است. وی از ۲۴ خرداد ماه تاکنون، در بازداشت بسر برده و اطلاعی از وضعيت وی در دست نمی باشد.

گفتنی است پس از يورش نيروهای لباس شخصی و ضرب و شتم و زخمی نمودن تعداد زيادی از دانشجويان و نيز تجاوز به خوابگاه دختران، فرهاد رهبر در ابتدا اصل ماجرا را تکذيب کرد!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016