دوشنبه 15 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

از اين بدن رنجور هم نمی گذرند! نامه زينب حجاريان، فرزند سعيد حجاريان، به مراجع تقليد

بسم الله الرحمن الرحيم

با سلام و عرض تبريک به مناسبت ايام ولادت امام علی (عليه السلام)، مولای متقيان، پيشوای عدالت طلبان و آزادی خواهان و امام مظلومان و ستمديدگان.
اين روزها دستهای استغاثه و التجاء به درگاه پروردگار عالم گشوده شده است و خلقی پريشان از نامهربانی ها شکوه به درگاه معبود می برند، که "و الی الله المشتکی". من نيز در هر نماز و دعايی پيکر بيمار و رنجور پدرم دکتر سيعد حجاريان را به ياد می آورم که پس از سوء قصد ده سال قبل همين سلامتی نسبی خود را مديون دعای ملت شريف ايران است، و گويا ميبينم که در سلول انفرادی به نماز نشسته است، او را که بواسطه اصابت گلوله اشقيا به مخچه و نخاعش يارای ايستاده نماز خواندن نيست، و ميدانم که لکنتی غريب گريبانش را ميگيرد آنگاه که می کوشد حروف را به درستی اداء کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


انگشتهای بی حس او توانايی برداشتن قرصهايش را ندارد، نمی دانم آيا کسی هست که داروها و قرصهای رنگارنگ اورا به موقع بدهد. او برای نوشيدن جرعه ای آب به کمک نياز داشت، نمی دانم آيا می تواند پس از ساعتها بازجويی آبی بنوشد و گلويی تازه کند؟ مردم او را به نام سعيد ميشناسند ولی مادرش اورا عبّاس صدا ميزند، بی اختيار به ياد جانباز کربلا، باب الحوائج، حضرت اباالفضل العباس می افتم.
رندان تشنه لب را آبی نميدهد کس گويا ولی شناسان رفتند ازاين ولايت
بيش از دو هفته است که پدرم را بدون هيچ اتهامی بازداشت کرده اند. اصلا مگر اين بدن مجروح و ناتوان می تواند جرمی مرتکب شود؟ همه ميدانند که پدرم سالهاست در حاشيه دنيای سياست قرار گرفته و برای سياستمداران تنها نمادی معنوی به شمار ميرود. پس چگونه ميتواند تاثيری در تحولات داشته باشد تا جرمی از آن پديد آيد؟ انگار از اين بدن رنجور هم نمی گذرند. تا کنون نه اتهام ايشان به وی تفهيم شده و نه از داشتن حق قانونی وکيل برخوردار است.
آنگونه که پزشک متخصص ايشان در بيانيه رسمی اعلام نموده اند جان سعيد حجاريان در خطر است و ايشان نياز به مراقبتهای فوری پزشکی داشته و بدون پرستاری خانواده در انجام امور شخصی و روزمره که لازمه فرائض دينی است با مشکلات جدی مواجه است و اينها همه در حالی است که ضارب پدرم آزادانه به ارعاب مردم مشغول است. ظاهرا مضروب بايد به جای ضارب مجازات شود
اين روزها جز گريستن به درگاه خدا سلاحی ندارم. امروز زينب دختر سعيد حجاريان فرياد تظلم و دادخواهی به بيت شما مراجع عظام آورده است که به خاطر خدا هر تلاشی در توان داريد به کار گيريد تا همه مظلومان دربند از جمله پدرم به آغوش خانواده بازگردند که مراجع در سنتی هزار و چند صد ساله همواره ملجا مردم بی پناه بوده اند.

اللهم انا نشکوا اليک فقد نبينا وغيبة ولينا و شدة الفتن بنا و تظاهر الزمان علينا

زينب حجاريان کاشانی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016