سه شنبه 23 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار خانواده‌های بهاور، قوچانی، تاجيک و سلطانی با آنان در اوين: اعترافات تکذيب شد، نوروز

گروهی از خانواده های زندانيان سياسی که پس از اتفاقات انتخابات بازداشت شده بودند و در بی خبری کامل به سر می بردند، ديروز توانستند با عزيزان خود در محل زندان اوين ملاقات کنند.

ديروز خانواده های عماد بهاور، محمد قوچانی، عبدالرضا تاجيک و عبدالفتاح سلطانی با مراجعه به زندان اوين موفق شدند با اين زندانيان ملاقات کنند.

مريم شفيعی همسر عماد بهاور در گفتگو با اعتماد از سلامت کامل همسرش خبر داد و گفت؛ «ديروز به همراه مادر عماد به زندان اوين مراجعه کرديم و توانستيم به مدت ۲۰ دقيقه به صورت کابينی ملاقات کنيم.» وی گفت؛ «بازجويی ها تمام شده است و عماد همچنان در سلول انفرادی نگهداری می شود.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شفيعی افزود؛ «عماد دسترسی به تلويزيون، کتاب و روزنامه ندارد.» مريم شفيعی با مساعد توصيف کردن حال همسرش اضافه کرد؛ «حال روحی عماد خيلی خوب بود اما کمی لاغر شده بود ولی عماد در کل می خنديد و سفارش می کرد ما در بيرون مواظب خودمان باشيم.»

در ادامه ملاقات ها مريم باقی همسر محمد قوچانی نيز ديروز موفق شد با اين روزنامه نگار ملاقات کند. مريم باقی در توضيح وضعيت همسرش گفت؛ آقای قوچانی از نظر روحی وضعيت خوبی داشت.

وی همچنين به نقل از قوچانی گفت؛ «من به زمان فکر نمی کنم و نمی دانم کی آزاد می شوم.» باقی افزود؛ فکر می کنم با گفتن اين جمله خيال ما را راحت کند. باقی اضافه کرد؛ «وی از نظر جسمی لاغر و ريش و موهای سرش هم بلندتر شده بود.»

مريم باقی خاطرنشان کرد؛ در زمان بازجويی ها در انفرادی نگهداری می شدند اما از زمانی که بازجويی ها تمام شده است به اتاق های چندنفره بند ۲۰۹ منتقل شده و در کنار چند متهم مواد مخدر و متهمان مالی نگهداری می شود.

همسر باقی اضافه کرد وی از وضعيت ساير متهمان سياسی بی خبر بود. مريم باقی در بخش ديگری از گفت وگوی خود با خبرنگار «اعتماد» گفت؛ «آقای قوچانی دسترسی به تلويزيون و روزنامه ندارد اما شبی که او را بردند با خود دو جلد کتاب همراه برد که اين دو جلد کتاب در اختيار وی قرار دارد.»

سوال ديگر خبرنگار درباره اعترافات تلويزيونی بود که باقی در اين باره گفت؛ «همان زمانی که يک روزنامه مدعی اين اعترافات شد، در تماس تلفنی که قوچانی با منزل داشت اين موضوع را به شدت تکذيب کرد و اتفاقاً در اين ملاقات کابينی هم مجدداً از او اين سوال را پرسيدم که وی بار ديگر هر گونه اعتراف را تکذيب کرد و حتی می‌گفت اينجا بحث های فکری زيادی درباره عدم وقوع انقلاب مخملی در ايران داشته‌ايم.»

مريم باقی گفت؛ «به رغم اينکه ملاقات کابينی بود اما سه مامور بر مکالمات ما نظارت داشتند.»

مريم شفيعی همسر بهاور نيز هر گونه اعتراف تلويزيونی را تکذيب کرد. وی به نقل از عماد بهاور گفت؛ «از من خواسته شده اعتراف کنم اما با اين موضوع مخالفت کرده‌ام و آنها هم از پيگيری ماجرا منصرف شده‌اند.»

عماد بهاور رئيس شاخه جوانان نهضت آزادی ايران روز شنبه ۲۳ خرداد به همراه شماری از اعضای اين شاخه بازداشت شد. محمد قوچانی هم چند روز پس از بروز ناآرامی ها در ساعات اوليه بامداد بازداشت شد. همچنين خواهر عبدالرضا تاجيک ديگر روزنامه نگار بازداشت شده از وضعيت مساعد جسمی و روحی برادرش خبر داد.

وی نيز شرايط ملاقات را مشابه ديگر بازداشت شده ها به صورت کابينی بيان کرد. عبدالرضا تاجيک به خانواده اش گفته مراحل بازجويی وی تمام نشده است و بازجويی اش همچنان ادامه دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016