سه شنبه 23 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نشست خبری سخنگوی قوه قضاييه بعد از گذشت ۴۱ روز، باز هم برگزار نشد، ايلنا

نشست خبری سخنگوی قوه قضاييه بعد از برگزاری انتخابات و حوادث پس از آن برگزار نشده است. دليل عدم برگزاری نشست خبری امروز سخنگوی قوه قضاييه، مشغله‌های فراوان کاری عنوان شده است.


ايلنا: از آخرين باری که عليرضا جمشيدی در جمع خبرنگاران حوزه قضايی حاضر و به سوالات آنها پاسخ داد، ۴۱ روز گذشته است.
به گزارش خبرنگار ايلنا، عليرضا جمشيدی سخنگوی قوه قضاييه که دو هفته يک بار در روزهای سه شنبه در نيم طبقه ساختمان شماره دو قوه قضاييه حاضر می‌شد و به سوالات خبرنگاران قضايی پاسخ می‌داد، اين سومين نشست بعد از انتخابات است که سخنگو در آن حضور نمی‌يابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در آخرين نشست خبری سخنگوی قوه قضاييه که در آستانه دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در تاريخ ۱۲ خرداد برگزار شد، جمشيدی با سوالات متعددی در باره تخلفات انتخاباتی رو به رو شد.
بعد از برگزاری انتخابات رياست جمهوری و وقايعی که پس از‌ آن رخ داد، خبرنگاران حوزه قضايی در تاريخ ۲۶ خرداد ماه با سوالات متعددی خود را برای حضور در نشست خبری آماده می‌کردند اما اين نشست تا امروز برای پاسخگويی به افکار عمومی در خصوص مسائل مختلف سياسی و قضايی برگزار نشده است.
۳۱ خرداد ماه و در آستانه هفته قوه قضاييه در حدود ساعت ۱۱ به خبرنگاران خبرگزاری‌های داخلی اعلام شد که ساعت ۱۴ عليرضا جمشيدی در ساختمان اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی قوه قضاييه نشستی برگزار خواهد کرد.
در اين نشست که به صورت فوق العاده برگزار شد، عليرضا جمشيدی به تشريح برنامه‌های هفته قضاييه پرداخت و در پايان اين جلسه که با سوالات متعدد خبرنگاران در خصوص بازداشتی‌های اخير و ناآرامی‌های بعد از انتخابات مواجه شد، با اين استدلال که پاسخگويی به اين سوالات نشست امروز را در حاشيه قرار خواهد داد، پاسخگويی به سوالات را به زمان ديگری موکول کرد.
اما در برابر سوالات خبرنگار ايلنا، تنها به اين پاسخ اکتفا کرد” تا چند روز آينده خبرهای خوشی اعلام خواهد شد“.
در حاشيه‌ برنامه‌های هفته قوه قضاييه که خبرنگاران به دنبال شنيدن پاسخ از سوی سخنگوی دستگاه قضا بودند، جمشيدی پاسخ به سوالات آنها را به نشست خبری هشتم تيرماه موکول ‌کرد.
اما اين نشست نيز مانند نشست قبلی سخنگو برگزار نشد. پيگيرهای خبرنگاران از دفتر سخنگوی قوه قضاييه حاکی از‌ آن بود که بعد از گذشت ۴۱ روز ، جمشيدی اين هفته به ميان خبرنگاران‌ آمده و به سوالات آنها پاسخ خواهد داد اما اين بار نيز اين امر صورت نگرفت.
رييس دفتر سخنگو نيز عدم برگزاری جلسه امروز جمشيدی را مشغله‌های فراوان کاری عنوان کرد و گفت:‌ در اواخر اين هفته و يا اوايل هفته‌آينده جمشيدی به سوالات خبرنگاران پاسخ خواهد داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016