جمعه 26 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ضرب و شتم و گاز اشک‌آور پس از نماز جمعه تهران، راديو فردا

در حالی که ده‌ها هزار نفر در نماز جمعه اين هفته تهران که به امامت اکبر هاشمی رفسنجانی برگزار شد شرکت کردند، گزارش‌های رسيده حاکی از اين است که نيروهای بسيج و امنيتی در برخی نقاط شرکت‌کنندگان در نماز جمعه را مورد ضرب و شتم قرار داده و به سوی آنها گاز اشک‌آور شليک کرده‌اند.

خبرگزاری رويترز از تهران گزارش می‌دهد که نيروهای امنيتی در بلوار کشاورز با هواداران ميرحسين موسوی که نمادهای سبز رنگ داشتند درگير شده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند. اين خبرگزاری همچنين به نقل از شاهدان عينی می‌نويسد که نيروهای امنيتی عليه شرکت‌کنندگان در نماز جمعه از گاز اشک‌آور هم استفاده کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرگزاری فرانسه نيز گزارش می‌دهد هزاران نفر از هواداران ميرحسين موسوی پس از پايان نماز دست به تظاهرات زده و عليه نتايج انتخابات رياست‌ جمهوری و در حمايت از کانديدای خود شعار سر دادند.

اين خبرگزاری به نقل از شاهدان عينی می‌افزايد که نيروهای امنيتی چندين نفر از شرکت‌کنندگان در نماز جمعه را دستگير کرده‌اند. اين خبرگزاری همچنين گزارش می‌دهد که نيروهای بسيج در راه‌های منتهی با دانشگاه تهران حضور داشته‌اند.

از سوی ديگر برخی از شهروندان تهرانی که در نماز جمعه اين هفته شرکت کرده بودند در گفت‌وگو با راديوفردا از حضور ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، رقبای اصلی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات رياست جمهوری، در نماز جمعه تهران خبر دادند.

به گفته اين شاهدان، در خيابان طالقانی نيروهای بسيج پس از پايان نماز به شرکت‌کنندگان حمله‌ور می‌شدند و مردم را مورد ضرب وشتم قرار می‌دادند.

يک شاهد عينی نيز گفته است که در ميدان ولی‌عصر نيروهای امنيتی به سوی مردم گاز اشک‌آور شليک کرده‌‌اند. همچنين گزارش می‌شود که در خيابان انقلاب شمار زيادی از نيروهای بسيج، لباس شخصی و نيروی انتظامی حضور داشته‌اند.

به گفته برخی از شاهدان عينی صدای تيراندازی نيز پس پايان نماز جمعه شنيده شده است.

يکی از شاهدان عينی به راديوفردا گفت که شاهد ضرب وشتم يک جوان به دست نيروهای بسيجی بوده است. به گفته اين شهروند تهرانی پس از اصابت باتوم به سر اين جوان وی بيهوش شده و توسط مردم به خانه‌های اطراف محل انتقال داده شده است.

همچنين گزارش می‌شود که در خيابان اميرآباد جو تنش‌آلود است و نيروهای امنيتی در آنجا حضور دارند.

به گفته شهروندان تهرانی و بنا بر فيلم‌های منتشر شده، هواداران ميرحسين موسوی امروز شعارهايی مانند «يا حسين ميرحسين»، «هاشمی سکوت کنی، خائنی»، «مرگ بر روسيه»، «مرگ بر چين»، «هاشمی باغيرت، حمايت، حمايت»، «سهراب ما نمرده، اين دولته که مرده»، «ما اهل کوفه نيستيم، حسين تنها بماند»، و «ای دولت کودتا، استعفا، استعفا» سر داده‌اند.

به گفته شاهدان عينی، شمار شرکت‌کنندگان در نماز جمعه اين هفته پس از انقلاب ۵۷ بی‌سابقه بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016