جمعه 26 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماز جمعه امروز تهران به خشونت کشيده شد، مجموعه فعالان حقوق بشر

نماز جمعه امروز تهران به امامت هاشمی رفسنجانی و با حضور مير حسين موسوی و مهدی کروبی و حاميان آنها با ضرب و شتم نيروهای انتظامی و لباس شخصی به خشونت کشيده شد.
نمازگزاران و معترضان به نتايج انتخابات رياست جمهوری از ساعت حدود ۱۱ ظهر به قصد شرکت در نماز جمعه به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند که با در های بسته اين دانشگاه رو به رو شدند.
حاضرين در جلوی دانشگاه تهران بيان می کردند که درب مصلای دانشگاه تهران از ساعت ۱۰ صبح بسته شده بود و اجازه ورود افراد برای اقامه نماز داده نمی شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با اين حال مردم معترض به صورت آرام به سمت درب اصلی حرکت کردند و با شعارهايی با مضامين درخواست آزادی زندانيان سياسی، اعتراض به دولتهای چين و روسيه، اعتراض به نتايج انتخابات و بعضا حمايت از کانديدای مورد علاقه خود اعتراض خود نسبت به وقايع اخير را ابراز داشتند.
اين شعارها و اعتراضات آرام تا پيش از شروع سخنرانی آقای هاشمی رفسنجانی رياست مجلس خبرگان رهبری به صورت کاملا مسالمت آميز و آرام ادامه داشت اما با اعلام آغاز سخنرانی ايشان نيروهايی با عنوان پليس پيشگيری نيروی انتظامی و يگان ضد شورش با باتوم ، گاز اشک آور و شليک گلوله های پلاستيکی به معترضين حمله کردند که در اين بين تعدادی از مردم زخمی شدند.
با حمله نيروهای انتظامی که تمامی آنها فاقد اتيکت نام و مشخصات بودند و نيروهای ضد شورش صورت خود را با ماسکهای مشکی پوشانده بودند مردم ابتدا به خيابانهای اطراف و سپس به سمت پل کالج ( حافظ ) حرکت کردند که پس از پارک دانشجو جمعيت از سوی نيروهای لباس شخصی و نيروهای پسيجی با کاور نيروی انتظامی و سپرهای پليس مورد ضرب و شتم و برخورد قرار گرفتند. اين در حالی بود که شاهدين در صحنه بيان داشتند که بسياری از نيروهای بسيج سنی کمتر از ۱۸ سال داشتند و سلاح آنها بيشتر باتوم های پلاستيکی و چوبی و حتی ميله های آهنی آب بود.
تا زمان مخابره اين گزارش اطلاعی از آمار زخمی ها و بازداشت شدگان احتمالی در دست نيست و با تداوم اعتراضات افزايش خشونت محتمل است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016