شنبه 27 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صدا و سیما همه چیز را بر عکس نشان داد، پارلمان‌نیوز

رسانه «سابقا ملی» در بخش خبری 21 امشب به صورت ظرافتمندانه‌ای هر آن‌چه که ظهر امروز در نماز جمعه تهران بیان شده بود و اتفاق افتاده بود را «بر عکس» نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، در حالی‌که نماز جمعه امروز تهران با اولین نماز جمعه تهران مقایسه می‌شود و مردم به صورت میلیونی در آن حضور یافتند، صدا و سیما بر روش صد در صد اشتباه، تفرقه‌افکن و انحرافی خود در پوشش این واقعه اصرار کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صدا و سیما در بخش خبری 21 خود با حذف تمامی انتقادات هاشمی رفسنجانی نسبت به عملکرد برخی دستگاه‌ها و از جمله صدا و سیما و نیز سانسور پیشنهادات رئیس مجلس خبرگان رهبری برای برگرداندن آرامش به کشور، تنها آن چیزی که باب میل خود بود را منعکس کرد.

اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد و رسانه «سابقا ملی» در گزارشی به اصطلاح حاشیه‌ای با نشان دادن چند نفر از جوانان امروزی و نیز معترضان که به گفته شاهدان عینی در اکثریت به سر می‌بردند آن‌ها را در اقلیت محض و عده‌ای آشوب طلب و ساختار شکن معرفی کرد که آمده بودند تا با اهداف سیاسی خاص وحدت را در نماز جمعه خدشه‌دار کنند و با نیروهای امنیتی درگیر شوند.

دوربین‌های سیما با زوم کردن بر روی حامیان میرحسین موسوی که به دلیل محدودیت‌های شدیدی که امروز در نماز جمعه تهران اعمال شد نتواسنتد به داخل دانشگاه تهران بیایند و پخش مکرر تاکید آیت الله هاشمی رفسنجانی بر رعایت قانون که مخاطب آن نه مردم بلکه دستگاه‌های قانون‌شکن بودند حامیان میرحسین موسوی و مهدی کروبی را قانون شکن و ضد قانون معرفی کرد.

به گزارش پارلمان‌نیوز، سیمای جمهوری اسلامی ایران همچنین برخلاف هفته‌های قبل هنگام پخش مشروح خطبه‌های نماز جمعه تهران هیچ تصویری از دهها هزار نمازگزاری که در خارج از دانشگاه تهران بودند نشان نداد و صدای شعارهای آن‌ها را تا حد ممکن پائین آورد و تنها به نشان دادن صف‌های ابتدایی که اکثر حاضران در این صف‌ها لباس‌های یک‌شکل و یک‌رنگ بر تن داشتند بسنده کرد.

به نظر می‌رسد پافشاری صدا و سیما بر سیاست‌های غیر حرفه‌ای و «ضد اخلاقی» خود امنیت ملی و وحدت ملی کشور را به شدت خدشه‌دار کرده و ضربات جبران ناپذیری را به اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران وارد می‌کند.

فارس: معترضان 700نفر بودند - کیهان: معترضان 5 هزار نفر بودند

سایت اقلیت مجلس نوشت رسانه های حامی دولت آمار متناقضی از تعداد خامیان موسوی در نمازجمعه خبر دادند

پارلمان نیوز نوشت: هر چند که سیاست رسانه‌های مخالف اصلاحات کمرنگ نشان دادن حضور مردم در نماز جمعه تهران بود اما این سیاست تا حد زیادی ناهماهنگ بود به گونه‌ای که اختلاف آمارهایشان اختلاف فاحشی داشتند.

خبرگزاری فارس به نقل از خبرنگار خود مدعی شد که معترضان به نتیجه انتخابات حداکثر 700نفر بوده‌اند که بعد از پایان نماز جمعه اعتراضات خود را بار دیگر اعلام کردند، اما روزنامه کیهان جمعیت را 5-4هزار نفر عنوان کرد و بدون اشاره به شلیک گاز اشک‌آور که مردم برای کم اثر کردن آن مجبور به روشن کردن آتش شدند این عده را آشوب طلب‌های تحریک شده توسط سخنان هاشمی رفسنجانی عنوان کرد.

صدا و سیما نیز در گزارشی حامیان میرحسین موسوی و مهدی کروبی را در اقلیت محض عنوان کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016