چهارشنبه 31 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: به هزار دليل به آقای مشايی علاقه‌مندم، ايسنا

- متاسفانه برخی مشايی را نمی‌شناسند


دکتر محمود احمدی‌نژاد در مراسم توديع اسفنديار رحيم مشايی و معارفه حميد بقايی در سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری اظهارکرد: يکی از افتخاراتم در زندگی و يکی از بزرگ‌ترين نعمت‌هايی که خداوند به من داد، آشنايی با آقای مشايی، اين مرد بزرگ و برادر پاک و مومن است.

رييس‌جمهور افزود: ايشان مثل چشمه‌ای زلال هستند که يک ذره غش برايشان معنا ندارد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، احمدی‌نژاد ادامه داد: ديدم به ايشان هجوم می‌شود، علت را جويا شدم، پاسخی نيافتم و به حال ايشان غبطه خوردم.

وی افزود: آقای مشايی علی‌الظاهر از سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری جدا می‌شود و من مطمئنم که هيچ‌گاه وی از اين سازمان جدا نمی‌شود و کمک می‌کند انديشه ناب انسانی و انسان‌ساز در عرصه‌ی وسيع‌تر در يک افق بالاتر منتشر شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: برخی به من می‌گويند چرا اين‌قدر نسبت به ايشان اهتمام و علاقه داريد، من در جواب گفتم به هزار دليل. يکی از دلايل آن اين است که وقتی با ايشان می‌نشينيد و گفت‌وگو می‌کنيد، گويی با خود نشسته‌ايد؛ فاصله‌ای نيست و يک آيينه شفاف است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به خدمات رحيم مشايی افزود: متاسفانه برخی ايشان را نمی‌شناسند، متاسفانه.

احمدی‌نژاد با بيان اين‌که « آقای مشايی يک انسان هدفدار است» گفت: من تا کنون نديده‌ام ايشان يک لحظه از وقت‌شان را همين جور بگذارند؛ هر موقع ديدم، ايشان مشغول يک کار مثبت و سازنده بودند و ان‌شاءالله فرصتی شود که من برداشت و احساس خود را نسبت به ايشان بيان کنم، که يک برنامه‌ مستقل می‌خواهد.

احمدی‌نژاد با تشکر مجدد از خدمات مشايی در طول چهار سال گفت: ايشان با کمک همکارانشان در طول اين چهار سال کارهای برجسته‌ای انجام داده‌اند و اکنون نيز پذيرفته‌اند بيايند در دولت خدمت ايشان باشيم.

رييس‌جمهور با بيان اين‌که اميدواريم بتوانيم کارهايی را که بايد انجام دهيم دنبال کنيم، اظهار کرد: من از جناب آقای بقايی نيز که مسئوليت ميراث فرهنگی و گردشگری را پذيرفته‌اند، تشکر می‌کنم، تشکر می‌کنم که زير بار سنگين اين مسئوليت سنگين رفته‌اند و می‌دانم بعد از رفتن آقای مشايی کار سخت می‌شود، ولی اعضای سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری يک خانواده هستند و کار می‌کنند و امور را پيش می‌برند.

وی در ادامه با اشاره به موفقيت‌هايی که اين سازمان به دست آورده است، گفت: اميدارم خداوند متعال توفيق دهد اين شکوفايی با گستردگی ادامه پيدا کند.

احمدی‌نژاد با بيان اين‌که لازم نيست سفارشی در مورد اين سازمان صورت بگيرد، افزود: بايد دانست سازمان ميراث فرهنگی يکی از معنوی‌ترين سازمان‌های کشور است و بايد اين سرمايه را حفظ و تقويت کنيم و گسترش دهيم.

وی گفت: ما به اين سازمان در اين دوره جديد که در دنيا آغاز شده و دوره‌ انسان است، اميد بسته‌ايم.

رييس‌جمهور هم‌چنين با اشاره به پتانسيل‌های فرهنگی ايران گفت: غربی‌ها اگر روی ميز، سلاح هسته‌يی می‌گذارند، ما بر روی ميز سهراب، سعدی، حافظ و رودکی می‌گذاريم. اگر آن‌ها بر روی ميز تکنولوژی می‌گذارند، ما بر روی ميز فرهنگ‌مان را می‌گذاريم؛ البته اين سخن به اين معنا نيست که ما دنبال تکنولوژی نيستيم، ما بالاترين آن‌ها را می‌خواهيم، ولی اين‌ها نيست که معادلات آينده بشر را رقم می‌زنند، بلکه نگاه انسانی،‌ فرهنگ انسانی و نوع شناخت از انسان است که در معادلات آينده‌ی بشر نقش مهمی دارد و راه جديدی را در برابر بشر باز می‌کند.

احمدی‌نژاد خطاب به مسئولان ميراث فرهنگی و گردشگری گفت: مسئوليت شما در اين دوره بسيار خطير و سنگين است و بايد کاری کنيد که گنجيه‌ی عظيم فرهنگ معنوی و انسانی ايران زمين به همه جای دنيا معرفی و اين فرهنگ کشف و معرفی شود و گرد و غبارها زدوده شود.

وی گفت: من ترديد ندارم که نوع انسان در هر کجای دنيا که با اين فرهنگ آشنا شود، شيفته‌ اين فرهنگ می‌شود.

احمدی‌نژاد هم‌چنين با بيان اين که ما در داخل بايد سرعت ساختن کشور را چند برابر کنيم، اظهار کرد: در راستای انجام ماموريتی که بر عهده داريد دولت در حد توان در خدمت شماست و بايد بدانيد ميراث فرهنگی در ايران محور مشترک تمام ملل است و ما به آن افتخار می‌کنيم، و درست است که اين ميراث در ايران برآمده است، اما فقط متعلق به ايران نيست و دستاورد بشری است که بايد از آن حفاظت کنيم.

وی هم‌چنين به اهميت توجه به ميراث معنوی اشاره کرد و گفت: شما ببينيد موسيقی اصيل ايرانی چه غوغايی می‌کند. بايد اين موسيقی را به دنيا شناساند و معرفی کرد؛ محال است که يک جوان ايرانی گذشته و توانمندی امروز خود را بشناسد و حاضر باشد يک سانتيمتر از قله‌ی کمال اوج انسانی پايين‌تر بيايد، من باور دارم که مسئوليت شما در اين زمينه بی‌بديل است؛ البته من مطمئن هستم که شما به خوبی اين ماموريت را انجام می‌دهيد.

احمدی‌نژاد هم‌چنين به وضعيت صنايع دستی ايران اشاره کرد و افزود: صنايع دستی ايران در همه‌ی جای دنيا مشتری دارد و مشتری آن دل و انديشه انسان‌های وارسته است.

وی هم‌چنين با بيان اين که در بخش گردشگری اتفاق بزرگی رخ داده است و ما بايد در اين زمينه هدف‌گذاری کنيم، گفت: مثلا ما بايد به نحوی برنامه‌ريزی کنيم که در پنج سال آينده سالی ۲۰ ميليون گردشگر به کشورمان بيايد.

احمدی‌نژاد با بيان اين که در زمينه‌ گردشگری زحمات زيادی کشيده شده است، ادامه داد: در اين عرصه معادل ۲۵ سال کار انجام شده است.

وی در ابتدای سخنانش نيز اظهار کرد: خدای بزرگ را سپاسگزارم که يک بار ديگر توفيق داد در اين فضای زيبا و دل‌انگيز معنوی و فرهنگی لحظاتی حضور پيدا کنم.

احمدی‌نژاد با اشاره به سخنان مشايی گفت: برادر بسيار عزيزم آقای مشايی گفتنی‌ها را فرمودند و همان طور که ايشان اشاره کردند موضوع آفرينش، انسان است و وقتی از يک دل پاک و نورانی و از اين انديشه‌ی بلند در مورد انسان صحبت می‌شود، شنونده گذر زمان را احساس نمی‌کند و وقتی فضا شيرين می‌شود انسان علاقه‌مند است ساعت‌ها و ساعت‌ها اين بحث ادامه پيدا کند.

وی افزود: ماموريت انسان توجه به اين نکته و بازگشت و پافشاری بر آن است و در واقع موضوع آفرينش انسان بوده و همه‌ی عالم در خدمت انسان است؛ البته من نمی‌خواهم با صحبت در اين زمينه‌ها شيرينی صحبت‌های آقای مشايی را در اين زمينه کم يا خدشه‌ای به آن وارد کنم.

احمدی‌نژاد ادامه داد: من به عنوان يک خادم و برادر کوچک شما می‌فهم که امروز سازمان ميراث فرهنگی جايگاهش با چند سال قبل متفاوت است و اگر در چند سال گذشته به اين سازمان به عنوان يک سازمان جنبی و حاشيه‌ای نگاه می‌شد به لطف تلاش‌های شما از نظر بنده امروز سازمان ميراث فرهنگی يکی از مهمترين دستگاه‌های کشور است و بقيه دستگاه‌ها، خدماتی هستند.

رييس‌جمهور هم‌چنين با بيان اين که ‌اين سازمان تلاش می‌کند نگاه فرهنگی انسانی ملت ايران شکوفا و معرفی شود، اظهار کرد: من می‌دانم که کار شما چقدر سخت است و ما آن قدر که از لحاظ بودجه و امکانات شايسته بود نتوانستيم پشتيبانی کنيم و ظرفيت اين سازمان به اندازه ظرفيت انسان است.

وی اظهار کرد: بنده به عنوان کسی، يا تنها کسی، يا معدود کسی که همه جای ايران را ديده است و شهرستانی نيست که نديده باشم به جرات می‌توانم بگويم کمتر روستا يا دهستانی را در کشور داريم که ميراث ارزشمند فرهنگی در خود نداشته باشد.

وی همچنين گفت: کار زيبايی که شما دوستان در اين دوره انجام داديد تلاش در حوزه ميراث معنوی بود.

احمدی‌نژاد در پايان نيز با بيان اين که ماموريت جهانی ما تازه آغاز می‌شود، گفت: لازم است از برادر عزيزم آقای مشايی تشکر ويژه‌ای داشته باشم.

بر اساس اين گزارش در اين مراسم لوح تقديری به مشايی داده شد.

در اين مراسم تعدادی از نمايندگان مجلس، سفرای کشورهای خارجی و معاونان سازمان ميراث فرهنگی و فعالان بخش خصوصی نيز حضور داشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016