چهارشنبه 31 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رحيم مشايی در مراسم توديع اش: احمدی‌نژاد مردی برای تمام فصول است، ايسنا

«اسفنديار رحيم‌مشايی» در مراسم توديع خود از سازمان ميراث فرهنگی که با حضور رييس‌جمهور برگزار شد، گفت: آقای احمدی‌نژاد در عملکرد خود نشان داده مرد تمام صحنه‌هاست.

وی افزود: احمدی‌نژاد نيز مردی برای همه فصول است؛ البته برخی فصل‌ها سخت‌ترند و برخی آسان‌تر.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، رييس سابق سازمان ميراث فرهنگی، گردشگری و صنايع دستی ادامه داد: اين جلسه فرصتی استثنايی برای بنده است که تمام مراتب ادب و احترام خود را به دوستداران ايران، اسلام، حقيقت، معنويت، معرفت، عشق و آزادی بيان کنم.

وی هم‌چنين با اشاره به اهميت پاس‌داشت حرمت انسان‌ها اظهار کرد: هيچ کس نمی‌تواند حرمت خدا را پاس بدارد، مگر اين‌که حرمت انسان‌ها را پاس داشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مشايی با بيان اين‌که « علامت ايمان به خدا خيلی چيزهاست» افزود: به نظر من دو چيز در اين عرصه برجسته‌تر است؛ اول اين که انسان بتواند با خداوند خلوت کند و خلوت کردن فقط نماز خواندن نيست، بلکه اين است که بتوانيم خداوند را درک و حس و با آن عشق کنيم.

وی هم‌چنين با بيان اين‌که « اگر کسی به خداوند عشق داشته باشد حتما بندگان خدا را نيز دوست دارد» گفت: امکان ندارد کسی مومن به خدا باشد ولی بندگان خدا را دوست نداشته باشد.

مشايی با بيان اين که « پيام مکاتب آسمانی پيامبران و در راس آن پيامبر بزرگ اسلام و اهل بيت بر پايه محبت و دوستی است» گفت: منجی عالم بشريت حضرت مهدی(عج) وقتی ظهور می‌کند در کنار ديگر کارهايی که انجام می‌دهد و يکی از کارهای مهمی که انجام می‌دهد، اين است که دامنه دانش انسان‌ها را بالا می‌برد و قدرت فهم را زياد می‌کند.

وی گفت: دولت اسلامی نيز بايد دامنه دانش و فهم را ارتقا دهد.

مشايی با بيان اين که « ايران سرزمين عقل و فهم و معرفت و عشق است» به شخصيت احمدی‌نژاد اشاره کرد و افزود: من نديدم که انسانی تا اين حد مانند ايشان دغدغه انسان و بنی‌بشر و فهم بالايی از انسان داشته باشد.

مشايی با بيان اين‌که « برای رسيدن به خدا بايد انسان را بشناسيم» ادامه داد: در واقع شناخت انسان بزرگ‌ترين نشانه برای شناخت خداوند است.

وی با اشاره به اين که « پيام انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب و رييس‌جمهور، عدالت است» گفت: ما اگر به دنبال صلح و دوستی هستيم بايد بر اساس عدالت حرکت کنيم و در طول اين چهار سال تلاش ما اين بوده که اين نگاه انسان‌محور ما به ميراث فرهنگی گسترش پيدا کند و بتوانيم با دنيا سخن بگوييم و پيام خود را به دنيا منتقل کنيم.

مشايی هم‌چنين با بيان اين که « دشمنان برای اين که پيام انقلاب و نظام ما به دنيا معرفی نشود، تبليغات سوء بسياری انجام دادند» اظهار کرد: در واقع آن‌ها هدف‌شان اين است که با اين تبليغات اين دنيای روشن را تيره جلوه دهند تا اين دنيا چشم‌ها را به خود جلب نکند و تعاملی رخ ندهد.

وی گفت: ما تلاش کرده‌ايم تصوير ايران را در عرصه‌ بين‌المللی تا آنجا که می‌توانيم اصلاح کنيم؛ چرا که همواره دشمنان تلاش کرده‌اند با تبليغات اين چهره را مخدوش کنند.

مشايی افزود: تبليغات عليه ايران وسيع بود، اما امروز می‌توانيم با افتخار اعلام کنيم که حضور ايران در صحنه تبادلات فرهنگی يک حضور روشن است و من تلاش کرده‌ام در صحنه مديريت دروغ نگفته باشم. هم‌چنين می‌توانم امروز با جسارت و شجاعت به شما بگويم تصويری که از ايران امروز در بين نخبگان فرهنگی عالم وجود دارد، تا آنجا که ارتباط با ما برقرار شده، کاملا مثبت است.

رييس سابق سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری هم‌چنين با اشاره به ثبت جهانی سازه‌های آبی شوشتر در چند هفته گذشته گفت: خداوند به ما توفيق داد که بتوانيم اين کار را انجام دهيم و اين امر در آستانه انتخابات و تبليغات انتخاباتی صورت گرفت که دشمنان غربی برای دولت احمدی‌نژاد دندان تيز کرده بودند و تلاش داشتند چهره اين دولت را مخدوش کنند و در واقع درصدد بودند چهره نظام و ولايت را مخدوش کنند؛ چرا که با روی کار آمدن دولت آقای احمدی‌نژاد، توجه جدی‌تری به آرمان‌های انقلاب اسلامی شد.

مشايی با بيان اين‌که « ايران يک قبله و يک مکتب در عالم است و ما در اوج عزت هستيم» اظهار کرد: چرا بايد عزت خود را فدای گرايش‌های سياسی بکنيم و اين يک گناه نابخشودنی است.

وی هم‌چنين با بيان اين‌که اولين سفر خارجی دولت نهم توسط وی صورت گرفته گفت: اولين سفر خارجی دولت نهم يک سفر فرهنگی بود.

مشايی که به عنوان معاون اول رييس‌جمهور معرفی شده است، در ادامه با بيان اين‌که « ايران و مردمش مظهر عشق، انسان و پيامبر صلح و دوستی هستند» گفت: ما امروز و گذشته را با هم می‌خواهيم، همان طور که موشک و ماهواره پرتاب می‌کنيم بايد به گذشته تاريخی خود نيز توجه کنيم.

وی در ادامه به معرفی حميد بقايی، جانشين خود در سازمان ميراث فرهنگی،و گردشگری و صنايع دستی پرداخت و گفت:‌ آقای بقايی قائم‌مقام بنده بود و اين قائم‌مقامی فقط جنبه شعاری نداشت؛ اعتماد متقابل وجود داشت و من از اعتماد آقای رييس جمهور به ايشان سپاسگزارم؛ ايشان از ارزش‌های مديريتی خوبی نيز برخوردارند.

وی هم‌چنين با اشاره به توديع خود گفت: خداحافظی‌ای در کار نيست و عشق و ميل و گرايش من همين جاست، ولی دستور رييس‌جمهور اين بود که ما در جايی ديگر مشغول به کار شويم و استماع دستور رييس‌جمهور بر من واجب است.

مشايی با بيان اين‌که« چهار سال آينده يک فرصت ارزشمند‌تر از چهار سال گذشته است» گفت: بايد ايران در عرصه جهانی بيش از گذشته بدرخشد.

وی هم‌چنين به شخصيت و عملکرد احمدی‌نژاد اشاره کرد و افزود: عملکرد آقای احمدی‌نژاد نشان می‌دهد وی مرد تمام صحنه‌هاست. ديده‌ايد که می‌گويند «مردی برای تمام فصول»؛ احمدی نژاد نيز مردی برای تمام فصول است.

مشايی خطاب به احمد نجفی بازيگر سريال کارگاه علوی که در اين مراسم حضور داشت گفت: آقای نجفی! بايد فيلم ساخته شود. آقای احمدی‌نژاد مردی برای تمام فصول است؛ البته برخی فصل‌ها سخت‌ترند و برخی آسان‌تر.

وی در پايان گفت‌: من احساس می‌کنم اکنون شيب حرکت برای رسيدن به قله‌های افتخار خيلی کمتر شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016