جمعه 2 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی در نماز جمعه: در نظام اسلامی، مشروعيت همه با ولی‌فقيه است، ايلنا

- ای‌کاش رئيس‌جمهور نقدهای دلسوزانه دوستان خويش را بپذيرد
- از جلسات خصوصی برخی خفاش‌صفتان برای توطئه عليه رهبری خبر داريم
- دشمنان در ماه‌های اخير،‌ بيشترين از هر چيز به حاکميت نظام اسلامی ضربه زدند


خطيب نماز جمعه تهران با تاکيد بر اينکه مشروعيت همه در نظام اسلامی با ولی‌فقيه است،گفت: با حسن ظنی که از رئيس‌جمهور سراغ دارم می‌دانم وی نظر مقام معظم رهبری را در مورد برکناری معاون اولش،‌ اجرا خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، سيد احمد خاتمی در خطبه‌ دوم نمازجمعه امروز تهران با انتقاد از انتصاب مشايی به عنوان معاون اول رئيس‌جمهور گفت: کاش کار به جايی نمی‌کشيد که مقام معظم رهبری در اين باره اظهارنظر کند ولی حالا که ايشان اظهارنظر کرده‌اند، بايد رئيس‌جمهور بی‌درنگ تمکين کند و نظر مقام معظم رهبری را تامين کند.
وی با تاکيد بر اينکه حرف‌هايش خيرخواهانه است و امتياز و يا سهم‌خواهی در کار نيست افزود: ای‌کاش رئيس‌جمهور نقدهای دلسوزانه دوستان خويش را بپذيرد و در انتخاب معاون‌اولش تجديدنظر کند.
عضو جامعه روحانيت مبارز افزود: دشمنان در حوادث بعد از انتخابات اهداف مختلفی را برای مقابله با انقلاب اسلامی در نظر داشتند که يکی از آنها حمله و زير سوال بردن ولايت‌فقيه بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خاتمی با تاکيد بر اينکه حملات به اصل ولايت فقيه از يکی دو ماه اخير با هدايت آتش‌ بياران خارجی و همراهان مغرض داخلی تشديد شده است، گفت: در آموزه‌های فقهی آمده است که کسی که منکر اصل ولايت‌فقيه باشد هيچ چيز از حرف اهل‌بيت را نفهميده است.
وی ادامه داد: تمکين نکردن از مقام معظم رهبری، جناحی فرض کردن ايشان و حرف‌های بچه‌گانه زدن از جمله توطئه‌هايی است که در ماه‌های اخير شاهد آن بوديم ولی مخالفان بدانند که مردم تا آخرين نفر و نفس و قطره خون پای علم ولايت‌فقيه ايستاده‌اند و جانشان را برای رهبری می‌دهند.
خاتمی تاکيد کرد: مردم هم اصل ولايت و هم مصداق آن را قبول دارند وچون راه و اخلاص و تدبير مقام‌معظم رهبری مانند امام است، تمام عشقی که به امام داشته‌اند را نثار مقام معظم رهبری کرده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: همواره شعار مردم اين بوده است که «ای رهبر آزاده، آماده‌ايم‌ آماده».
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه خطاب به نمازگزارانی که شعار می‌دادند ”ما اهل کوفه نيستيم، علی تنها بماند“، گفت: آفرين بر شما در اين ۳۰ سال نشان داديد که اهل کوفه نيستيد و همراه ولايت هستيد.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزود: ما از جلسات خصوصی هتاکانه برخی خفاش‌صفتانی که اين شکوه را نمی‌بينند خبر داريم. من آشکارا به کسانی که عليه ولايت توطئه می‌کنند می‌گويم در برابر اين موج توان ايستادگی نداريد و با تلاش مزبوحانه، عرض خود می‌بريد و زحمت ما می‌دانيد.
خطيب نماز جمعه تهران تصريح کرد: يکی از توطئه‌های ديگر زير سوال بردن اقتدار حاکميت نظام اسلامی بود البته ناکام ماندند ولی همان‌ مقدار که ضربه زدن خيلی زياد بود.
وی با بيان اينکه گويی برخی قصد دارند در اين چهار سال آينده دعوا را ادامه دهند، افزود: ضربه‌ای که اغتشاش‌گران به اقتدار حاکميت نظام اسلامی زدند از هر ضربه‌ای بيشتر بود.
خاتمی يادآور شد: بعضی رها نمی‌کنند و هر روز ساز تازه‌ای می‌زنند يک روزاز ابطال سخن می‌گويند و يک روز سراغ همه‌پرسی مردمی برای مشروعيت دولت می‌روند.
وی ادامه داد: کجای کار هستيد؟ خوابيد يا بيدار؟ خودتان را به خواب نزنيد، همه پرسی صورت گرفت، ۴۰ ميليون به صحنه آمدند بيش از ۲۴ ميليون نفر به يک نفر رای دادند و انشاءالله با تنفيذ مقام معظم رهبری اين دولت مشروعيت قانونی و شرعی خواهد يافت.
امام جمعه موقت تهران با تاکيد بر اينکه معنای مشروعيت و حمايت بی‌عيب و نقص بودن دولت يا کانديدای اصلح نيست، افزود: انتقاد هديه خداست و ما هم‌چنان از دولت حمايت خواهيم کرد.
وی تاکيد کرد: يکی ديگر از اهداف دشمن در يکی دو ماه گذشته از بين بردن فرهنگ استکبارستيزی بود و در همين راستا،‌ برخی وابستگان سياسی قبح ارتباط بيگانه را ريختند.
عضو جامعه روحانيت مبارز افزود: بعضی از اينها خودشان گفتند که برای پيروزی ما علاوه بر شوک اجتماعی، به شوک خارجی نياز داريم شوک خارجی يعنی حمايت بيگانه و رسانه‌های خارجی از اغتشاش‌گران.
وی خاطر نشان کرد: نمی‌دانم اين درد را به کجا ببرم وقتی که وزير اطلاعات نقل می‌کند در طول يکی دو ماه از برخی از ستادها بيش از ۱۰۰ بار با سفارت‌خانه‌های بيگانه و انگليس تماس گرفته‌آند.
خاتمی تصريح کرد: انگليس پير خرفت استعمار است که جز خيانت و حيله چيزی نمی‌شناسد با چه هدفی با بيگانه تماس می‌گيرد.
وی افزود: برخی هم قبل از انتخابات با دولت آمريکا تماس داشتند که صبر کند تا دولت بعد از احمدی‌نژاد سر کار بيايد و بعد ارتباط برقرار شود. بيچاره‌ها مگر ارتباط با آمريکا تحفه است که دلتان برايش لک زده است.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با تاکيد بر اينکه آمريکا جز منافع خودش چيزی را نمی‌شناسد، گفت: برخی که می‌خواهند فقط راديو آمريکا و بی‌بی‌سی از آنها تعريف کند و برايشان به‌به و چه‌چه بگويد، بيچاره هستند و من اينجا به برادرانی که خيالاتی شده‌اند می‌گويم، دست برداريد.
وی از مخدوش کردن وحدت ملی به عنوان توطئه ديگر بيگانگان نام برد و افزود: حتی اگر خارج از معيارهای دينی موضوع انتخابات را بررسی بکنيم در همه دنيا وقتی يک نفر رای می‌آورد کانديدای بازنده تمکين می‌کند و مصلحت کشورش را در نظر می‌گيرد. دعوا را نهادينه نمی‌کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما اعتقاد داريم که همه شرکت‌کنندگان در انتخابات جزو وفاداران انقلاب اسلامی بوده‌اند پس نبايد کدورت‌ها را تا چهار سال نگه داشت و بايد وحدت و دوستی را نهادينه کرد.
خاتمی از تظعيف امنيت کشور به عنوان هدف ديگر دشمنان نام برد و افزود: امنيت مبنای توسعه است و اسلام نيز بدين موضوع بسيار اهميت داده است.
وی ادامه داد: کسانی که در خيابان آدم می‌کشند،اسلحه به دست می‌گيرند و رعب ايجاد می‌کنند مفسد فی‌الارض هستند و حکم محاربه دارند.
خطيب نمازجمعه تهران گفت: در نماز جمعه قبلی هم چنين چيزی را گفتم و بعضی از مطبوعات غربی دروغ‌گو خبر دادند که خاتمی گفته است معترضان محارب هستند. دروغ ‌گوها من کی چنين چيزی گفته‌ام؟ يک ذره انصاف داشته باشيد. من گفتم کسانی که با سلاح سرد و گرم به جان مردم می‌افتند و آدم می‌کشند محارب هستند و بايد به اشد مجازات برسند. حالا هم همين را می‌گويم.
عضوجامعه مدرسين حوزه علميه قم در بخش ديگری از سخنان خويش با اشاره به کشته شدن يک زن مسلمان مصری در دادگاهی در آلمان گفت: تلخی اين ماجرا هنوز در کام ماست اين اتفاق افتاد ولی رسانه‌های غربی تصوير آن زن محجبه را حذف کردند سانسور خبری کردند در حالی که يک خانمی در اغتشاشات پس از انتخابات با برنامه‌ريزی خود اغتشاش‌گران کشته شد و همين رسانه‌ها هفته‌ها برايش مويه سر دادند و اشک تمساح ريختند.
وی تصريح کرد: اين تناقض نشان می‌دهد که حقوق بشر و آزادی مطبوعات در ليبرال دموکراسی دروغ و فقط حربه‌ای برای فشار ملت‌ها است.
گفتنی است خطيب نماز جمعه تهران در ابتدای سخنانش با تبريک جشن‌های ماه شعبان گفت: روز پاسدار را بايد گرامی داشت و سپاه پاسداران سبزپوشان افتخار آفرين اين نظام هستند که همواره رهرو صادق ولايت بوده‌ و هستند.
وی همچنين خواستار استقبال باشکوه از جشن نيمه‌شعبان شد و با اشاره به سخنان يکی از نويسندگانی که به گفته او در آخر عمر رگه‌های رقيق دينی پيدا کرده بود افزود: مردم ايران نيمه‌شعبان را چنان گرامی می‌دارند که نزديک است نوروز از حسد دق کند.
تسليت به خانواده‌های کشته‌شدگان حادثه سقوط هواپيما، گراميداشت سی‌امين سالگرد برگزاری نماز جمعه و تبريک سالروز ولادت امام سجاد حضرت ابوالفضل و حضرت علی‌اکبر از ديگر بخش‌های خطبه‌های امروز نمازجمعه تهران بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016