جمعه 2 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيا واقعا ۵۰ نفر نامه‌ خبرگان رهبری را امضا کرده‌اند؟ موج سبز آزادی

ظهر امروز در بخش خبری ساعت ۱۴ صدا و سيما، اولين خبر به «بيانيه ۵۰ عضو مجلس خبرگان رهبری» اختصاص يافت، اما باز هم اسامی امضاکنندگان اين نامه منتشر نشد تا اين ابهام پررنگ‌تر از قبل باقی بماند که آيا واقعا ۵۰ عضو خبرگان اين نامه را امضا کرده‌اند؟


به گزارش «موج سبز آزادی» بيانيه‌ی منتسب به ۵۰ عضو خبرگان که لحنی نزديک به اظهارات محمد يزدی دارد، از هاشمی رفسنجانی خواسته است به طور شفاف از رهبری حمايت کند و از احمدی نژاد نيز خواسته شده که پيرو رهبری باشد و افراد حساسيت‌زا را کنار بگذارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما نه در خبرهای رسمی و غيررسمی اثری از اسامی امضاکنندگان اين نامه هست و نه حتی در سايت دبيرخانه‌ی مجلس خبرگان که زير نظر محمد يزدی اداره می‌شد، چيزی درباره‌ی اين بيانيه می‌توان ديد.

عدم انتشار اسامی، با توجه به خبر برخی سايت‌ها مبنی بر اينکه نامه‌ی منتسب به اساتيد حوزه علميه نيز دروغين بوده و دو روز قبل توسط حسين شريعتمداری جعل شده بود، اين شائبه را ايجاد کرده که نامه‌ی منتسب به خبرگان نيز به قلم يک يا چند عضو اين مجلس باشد و خبر وجود امضای ۵۰ نفر در پای آن، دروغی بيش نباشد.

بر اساس گزارش «موج سبز آزادی» خبرگزاری‌های رسمی و سايت‌های حامی دولت، اين بيانيه را با امضای «اکثريت نمايندگان مجلس خبرگان رهبری» منتشر کردند تا راه فرار از انتشار اسامی باقی بماند، اما اخبار صدا و سيما به طور مشخص به امضای ۵۰ نفر اشاره کرد، بدون اينکه نامی از اين اين ۵۰ نفر ببرد.

اين گزارش حاکی است آخرين وزن‌کشی در خبرگان مربوط به انتخابات هيات رئيسه‌ی اين مجلس در اسفند ماه سال گذشته بود که در آن از مجموع ۷۹ رای اخذ شده، هاشمی ۵۱ رای و يزدی ۲۶ رای را به خود اختصاص داده بودند.

به گزارش «موج سبز آزادی» در وزن‌کشی قبلی هم که سال قبل از آن رخ داد و به‌واقع جدی‌ترين تقابل دو طيف حاضر در مجلس خبرگان رهبری بود، باز اکثريت از آن طيف هاشمی بود. در آن رای‌گيری که پس از درگذشت علی مشکينی برگزار شد و بايد رئيس جديد خبرگان انتخاب می‌شد، پس از اعلام انصراف مصباح يزدی از کانديداتوری، جنتی و يزدی به همراه هاشمی رفسنجانی نامزد شدند که در نهايت پس از اعلام کناره‌گيری يزدی به نفع جنتيو با وج.د فضاسازی شديد عليه هاشمی، او باز هم موفق شد با ۴۱ رای به رياست خبرگان برسد و در مقابل ائتلاف جنتی و يزدی و مصباح يزدی تنها ۳۶ رای را از آن خود کرد.

گفتنی است تعداد کل اعضای مجلس خبرگان رهبری، بر اساس فهرست مندرج در سايت دبيرخانه اين مجلس، ۸۸ نفر اعلام شده که معمولا تعداد اعضای حاضر در اجلاس‌های دوره‌ای خبرگان، به علت بيماری و کهولت سن برخی اعضا، کمتر از اين تعداد می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016