جمعه 2 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت های دامنه دار شهروندان کرد، گزارشگران سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

بازداشت های دامنه دار شهروندان کرد به گزارش گزارشگران سازمان دفاع از حقوق يشر کردستان نيروهای امنيتی وابسته به سپاه پاسداران در اقدامی گسترده و دامنه دار از روز ۲۲ تيرماه تاکنون ده ها نفر از تجار و بازاريان و فعالان اصناف و اتحاديه ها و فعالان مدنی و سياسی را از شهر ها ی شمالی مناطق کردنشين ايران بازداشت کرده اند.
در پی تعطيلی روز ۲۲ تيرماه شهر های مهاباد ،اشنويه ،بوکان و سقز نيروهای حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران و بسيج ده ها نفر از بازاريان و فعالان مدنی شهر های ياد شده را مورد بازجويی قرار داده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در برخی از شهر های از جمله مهاباد افرادی چون دکتر حسن شيخ آقايی ،احمد بحری،طاهر فرامرزی ،کريم صوفی مولود، جمال مروی و خالد امينی و ۱۲ نفر از مديران اتحاديه های صنف بازاريان دستگير شده اند که البته اين افراد پس از بازجويی و توديع وثيقه آزاد گرديده اند.
در همين حال تعدادی از دستگير شدگان همچنان در بازداشتگاه های نيروی نظامی سپاه پاسداران به سر ميبرند و تعدادی نيز در مرحله بازجويی و قرار وثيقه قرار دارند واز سويی دستگير ی ها همچنان ادامه دارد. گفته ميشود در جريان تعطيلی بازار مهاباد بازاريان اين شهر که حدود ۱۲ هزار نفر هستند از جمله ۲۰۰۰ بازاری بسيجی اين شهر محل کسب و کار و مفازه های خود را بصورت يکپارچه تعطيل کرده اند .
يادآوری ميگردد که ۲۲ تير ماه سالروزقتل يکی از رهبران کرد است که در جريان يک اقدام تروريستی سال ها پيش در وين اتريش جان باخته است.
از سويی شايعاتی در خصوص قصد مردم کردستان برای اعتصاب در ۲۸ مرداد سالروز صدورفرمان حمله به کردستان زمينه دستگيريهای بيشتری را فراهم آورده است.
گفته ميشود از دستگير شدگان تعهد گرفته شده تا در روز ياد شده محل کسب و کار خود را تعطيل نکنند. سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان متعاقب بازداشتهای اخير شهروندان مهابادی طی بيانيه ای خواهان توقف ادامه دستگيری ها و آزادی فوری بازداشت شدگان گرديده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016