دوشنبه 5 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهلت يک هفته ای شاهرودی برای تعيين تکليف زندانيان حوادث اخير، مهر

سخنگوی قوه قضائيه اعلام کرد: آيت الله هاشمی شاهرودی در جلسه امروز مسئولان عالی قضايی دستور داد ظرف مدت يک هفته نسبت به تعيين تکليف زندانيان حوادث اخير و آزادی افرادی که جرمشان در حدی نيست که در زندان بمانند اقدام شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، عليرضا جمشيدی گفت: مسئولان عالی قضايی به رياست آيت الله هاشمی شاهرودی صبح دوشنبه به بررسی وضعيت حوادث اخير و روند رسيدگی به وضعيت زندانيان پرداختند و هيئت سه نفره قضايی متشکل از معاون اول قوه قضائيه، دادستان کل کشور و رئيس سازمان بازرسی که از سوی قوه قضائيه مامور بررسی وضعيت زندانيان و حوادث اخير بودند گزارش خود را ارائه کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در ادامه دادستان تهران نيز که در جلسه حضور داشت توضيحات خود را ارائه داد و سپس رئيس قوه قضائيه دستورات زير را صادر کرد:

۱- دادستان تهران موظف است ظرف مدت يک هفته نسبت به سرعت بخشی به روند بررسی وضعيت زندانيان و تعيين تکليف آنان اقدام کند تا تمامی کسانی که جرمشان در حدی نيست که بازداشت باشند با قرارهای مناسب آزاد شوند به گونه ای که بازداشتيهای حوادث اخير به حداقل ممکن برسند.

۲- هيئت سه نفره قضايی يا نمايندگان آنان موظف هستند با تمام زندانيان حوادث اخير ملاقات و از وضعيت آنان و نيز روند بازجوييها و رعايت حقوق شهروندی اين زندانيان گزارشی تهيه و در اسرع وقت به رئيس قوه قضائيه ارائه کنند.

رئيس سازمان بازرسی کل کشور نيز موظف شد شرايط رعايت حقوق شهروندی زندانيان و نحوه نگهداری آنان را بررسی و گزارشی از وضعيت بازداشتگاهها و بازداشتيان حوادث اخير به رئيس قوه قضائيه ارائه کند تا مشکلات مرتفع شود.

۳- با تشکيل شعبی در دادگستری استان تهران و در صورت نياز در دادگستريهای سراسر کشور و نيز سازمان قضايی نيروهای مسلح شکايت تمام افراد بيگناهی که در حوادث اخير مورد ضرب و شتم و تخريب اموال قرار گرفته اند و يا صدمات جانی و مالی ديده اند دريافت و به آنها رسيدگی شود.

عليرضا جمشيدی در ادامه در خصوص تصميمات امروز جلسه مسئولان عالی قضايی گفت: در جلسه امروز مقرر شد هيئت منصوب از سوی رئيس قوه قضائيه به همراه دادستان تهران گزارش اقدامات و پيگيريهای خود را به مردم کشور ارائه دهند.

سخنگوی قوه قضائيه با اشاره به اينکه در حال حاضر ۳۰۰ نفر در ارتباط با حوادث اخير در بازداشت به سر می برند تاکيد کرد: اميدواريم با توجه به اين تصميمات وضعيت اين افراد در اسرع وقت بررسی و تعداد افراد بازداشتی به حداقل ممکن برسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016