یکشنبه 4 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه‌ جمعی از وکلا درباره‌ بازداشت‌های اخير، موج سبز آزادی

جمعی از وکلای عضو کانون وکلای دادگستری خواستار آزادی اعضای بازداشت‌شده‌ی اين کانون شدند. اين بيانيه در سومين روز از اعتصاب غذای نيويورک، توسط شهرنوش پارسی‌پور قرائت شد.

به گزارش «موج سبز آزادی» خلاصه‌ی بيانيه‌ی اين گروه از وکلا را در ادامه می‌خوانيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امروز تعدادی از وکلای کانون وکلای دادگستری که همواره در راستای تحقق عدالت و دفاع از بی‌دفاعان تلاشی بدون چشمداشت داشته‌اند، در حبس به سر می‌برند. اين در حالی است که هيچ‌گونه اطلاعی از وضعيت آنها و پرونده‌ای که برای آنان تشکيل و يا ساخته شده، در دست نيست. خانم شادی صدر و آقايان دادخواه، محمدرضا عظيمی و و مصطفی شعبانی در حالی در بازداشت امنيتی به سر می‌برند که هيچ اطلاعی از وضعيت سلامتی آنان در دست نيست. هم‌چنين از جانب قوه‌ی قضاييه به خانواده‌های آنها پاسخی در خصوص تفيهم اتهام اين متهمين داده نشده است و نحوه‌ی بازداشت و اعمال انجام شده عليه آنان کاملا با مفاد قانون اساسی، آيين دادرسی کيفری، قانون حفظ حقوق شهروندی مغايرت آشکار دارد.

لذا ما امضاکنندگان اين نامه که همگی از جمله وکلای دادگستری بوده و هستيم و ابزاری جز قانون و دستاويزی جز عدالت نداريم، با امضای اين نامه خواستار روشن شدن وضعيت جقوقی همکارانمان در سريع‌ترين زمان ممکن و آزادی همه‌ی آنها در اسرع وقت هستيم. چرا که عدالت و قانون اقتضا می‌نمايد که قوه مجربه پايبند به قوانين جاری کشور باشد. با توجه به موارد فوق، توقع ما حقوقدانان از مجريان قانونی اين است که دفاع از قانون اساسی را در پيش روی خود قرار دهند. بديهی است چنان‌چه مسئولين حکومتی بر اجرای قانون پايبند نباشند، آحاد ملت نيز برای اجرای قانون پايبند نخواهد بود.

لذا چون نحوه‌ی دستگيری، بازداشت و نحوه‌ی رسيدگی به پرونده‌ها عليه وکلای قانونی بر خلاف تمام موازين قانونی است، ما امضاکنندگان زير خواستار آزادی هر چه سريع‌تر اين زندانيان می‌باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016