دوشنبه 5 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حميدرضا جلايی‌پور: زندان ابوغريب دولت بوش را رسوا کرد، اما در اوين هيچ کس پاسخگو نيست، موج سبز آزادی

حميدرضا جلايی‌پور، استاد دانشگاه و پدر محمدرضا جلايی‌پور عضو بازداشتی پويش موج سوم، با مقايسه شرايط دو زندان ابوغريب و اوين در عراق و ايران، گفت: هر روز با خبری تازه از کشته شدگان در زندان‌های قانونی و غيرقانونی جمهوری اسلامی در اثر ضرب و شتم و شکنجه در زندان روبه‌رو می شويم و هيچ کس هم پاسخگوی اين خون‌ها و جنايات رخ داده نيست.

جلايی‌پور در گفت‌وگوی اختصاصی با «موج سبز آزادی» درباره‌ی حضور صبح امروز خود در محل زندانيان اوين، گفت: پس از ۴۰ روز پيگيری‌های بی‌حاصل برای اطلاع از وضعيت محمدرضا، از طريق يکی از خانواده‌های زندانيان سياسی به ما اطلاع دادند امروز دوشنبه برای ملاقات با محمد رضا به اوين مراجعه کنيم. ما از صبح به در بازداشتگاه اوين آمديم، ولی پس از ساعت‌ها معطلی و پيگيری، کسی پاسخی به ما نداد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به حضور تعداد زيادی از مادران و پدران بازداشت شدگان و مفقودين در حوادث بعد از انتخابات در جلوی بازداشتگاه اوين، افزود: من از ديدن اين خانواده‌ها که با نگرانی به دنبال پاسخی در مورد وضعيت فرزندان يا ديگر اعضای خانواده‌شان می‌گردند، خون دل خوردم و شاهد صحنه‌های تأسف‌باری بودم.

اين عضو جبهه‌ی مشارکت همچنين در مورد پيگيری‌های ۴۰ روز اخير خود گفت: بنده از تمامی مراجع و کانال‌های ممکن غير از رهبری در مورد وضعيت محمدرضا پرس‌و‌جو و پيگيری کردم، اما هيچ کس حاضر به پاسخگويی نيست و مسئوليتی در مورد اين بازداشت‌ها به عهده نمی‌گيرد. يک گروه نامشخص که هيچ يک از دستگاههای امنيتی يا قضايی از آن اطلاعی ندارد، اين وضعيت را ايجاد کرده و گويا پاسخگوی کسی در کشور نيست.

وی با اشاره به حوادث زندان ابوغريب در عراق عنوان کرد: همگان ديدند در مورد زندان ابوغريب عراقی‌ها آزادانه اعتراض کردند و جنايات صورت گرفته توسط اشغالگران را افشا کردند و به کمک افکار عمومی برای تعطيلی اين زندان و محاکمه‌ی عوامل آن جنايت‌ها اقدام کردند. حتی در اثر اين افشاگری‌ها مردم آمريکا بوش و حزب متبوعش را که به عنوان رئيس‌جمهور و حزب حاکمه آمريکا مسئول اتفاقات رخ داده در آن زندان بود، در انتخابات تغيير دادند. اما در ايران با اينکه به حق مانور تبليغاتی گسترده‌ای عليه اين جنايت‌ها و عليه آمريکا صورت گرفت، اما هر روز با خبری تازه از کشته شدگان در زندان‌های قانونی و غيرقانونی جمهوری اسلامی در اثر ضرب و شتم و شکنجه در زندان روبه‌رو می‌شويم و هيچ کس هم پاسخگوی اين خون‌ها و جنايات رخ داده نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016