شنبه 10 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عطريانفر در جلسه دادگاه: با زاويه گرفتن از ولايت فقيه دچار نفاق شديم، فارس
خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با تاکيد بر اينکه به دليل زاويه‌ گرفتن‌ از ولايت فقيه ما دچار نوعی نفاق شديم و در اين نقطه قرار گرفتيم، افزود: با صدای بلند اعلام می‌‌کنم هر گروهی که در جريان تضعيف نظام قرار گرفت بايد پايان رفتار سياسی خود را اعلام کند.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، محمد عطريانفر، عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی، صبح امروز شنبه در جلسه محاکمه عوامل اغتشاشات اخير با عنوان يکی از متهمان گفت: در کشور به عنوان چهره‌ای رسانه‌ای شناخته می‌شوم و بنيان‌گذار روزنامه همشهری بوده و در روزنامه شرق نيز که بعضا مقالاتی از عباس ميلانی در آن به چاپ می‌رسيد بنده نقش ايجابی نداشته و در توليد دخالتی نمی‌‌کردم و فقط نقش کنترلی را بر عهده داشتم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عطريانفر با بيان اينکه در سال‌های گذشته در جريان ريز موضوعات قرار نداشتم و فقط نسبت به جرياناتی که می‌گذشت دچار ترديد بودم افزود: جريانی در آغاز مجلس ششم موجی از تخريب را نسبت به هاشمی که نزديک‌ترين فرد به رهبری بود دنبال می‌کرد و مجلس ششم به نوعی می‌خواست رويکردی راديکال داشته باشد.
وی با اشاره به اينکه مجلس کليدی‌ترين نقطه برای تصويب قوانين است و رئيس جمهور تابع مجلس است افزود: در آن زمان به هاشمی رفسنجانی می‌گفتيم که فضای رسانه‌ای بر عليه شماست و ايشان بر اين نظر بودند که در اين فضای نگران‌کننده ما بايد در مجلس حضور داشته باشيم تا تعادل برقرار شود.
اين عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی با تاکيد بر اينکه همه دوستان بر اين موضوع واقف‌اند که من اکثرا سکوت می‌کردم و به حجاريان زمانی که روزنامه صبح امروز را اداره می‌کرد می‌گفتم که شيوه شما درست نيست.
وی با بيان اينکه از سال ۱۳۸۵ و بعد از توقيف روزنامه شرق از رسانه خارج بودم و در مقطع انتخابات همکاری با خاتمی داشتم و در فضای انتخاباتی نيز ۳ سخنرانی در مورد ميرحسين موسوی انجام دادم.
عطريانفر در بخش ديگری از سخنان خود با آسيب‌شناسی جريان اصلاحات گفت: در حکومت شاه دو بار دستگير شدم و سال ۵۷ زمانی که آزاد شدم اصلا تصور نمی‌کردم که روزی شاه سرنگون شود و امام سرنوشت کشور را به سرانجام خود برساند.
عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی با بيان اينکه در پيام امام خمينی مردم، اصل ولايت فقيه و نظام اسلامی بر آن تاکيد شده است افزود: حفظ نظام از اوجب واجبات است و امام در همين راستا مجلس خبرگان را تشکيل داده‌اند.
وی با اشاره به اينکه امام خمينی که نفس خود را کشته بود نيازی نداشت که برای خود کاری انجام دهد و به خودش برسد، افزود: امام خمينی بر اين اساس موضوع ولايت فقيه را که شعبه‌ای از ولايت خدا است را مطرح کرد و در واقع اين موضوع مهمی است که به عنوان اصل جاودانه از خود به جا گذاشته است.
عطريانفر با بيان اينکه امام خمينی(ره) در وصيت‌نامه‌اش گفت که با قلبی آرام از اين دنيا می‌رود تصريح کرد: به علت به يادگار گذاشتن اصل ولايت فقيه امام اين آرامی را داشت.
عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی به سخنان ابطحی در جلسه دادگاه در مورد تقسيم شجاعت به دو بخش اشاره کرد و گفت: يک نوع شجاعت سخن گفتن در برابر حکومت جائر است و بخش ديگری از شجاعت پذيرفتن خطاهای خود و سخن گفتن در اين باره است و بنده نيز از اينکه در ۱۰ سال گذشته سکوت کرده‌ام خود را سرزنش می‌کنم.
وی با تاکيد بر اينکه ما آمده‌ايم بگوئيم جزو نظام هستيم و آماده‌ايم خود را بشکنيم و بگوئيم از نظام دفاع می‌کنيم افزود: امام‌(ره) آمد بگويد که اين راه را بايد ادامه دهيد ولی از مقطعی که امام فوت کردند برخی تشخص طلبی‌ها رشد کرد و زمانی که حماسه دوم خرداد رخ داد و سيد محمد خاتمی آمد جامعه ۳۰ ميليونی بودند که به همراه هم آمدند و افتخار آفريدند.
عطريانفر با بيان اينکه لفظ اصلاحات دو سال بعد از جريان دوم خرداد بوجود آمد، تصريح کرد: در بدنه‌ای از دوم خرداد که برخی تلقی‌های باطل داشتند و بر اين نظر بودند که حوزه مردم در برابر رهبری است لفظ اصلاحات رشد يافت.
وی با اشاره به اينکه اين جريان اصلاحات در پی اين بودند که قانون اساسی را طوری نمود دهند که نقطه مقابل رهبری و نظام شود افزود: در زمان وزارت کشوری محتشمی پور در مورد صدور انقلاب سخنانی را گفته بودند که بايد زمانی که نياز شود انقلاب را رها و به دنبال صدور آن برويم که امام خمينی(ره) به نخست وزير وقت نامه نوشتند که اين سخنان صحيح نيست.
عطريانفر در ادامه خاطرنشان کرد: در پناه حادثه دوم خرداد که اتفاقی به نام مردم و نظام افتاده بود از اين فضا تلقی اشتباه کرديم و نشان داديم که ظاهرا آنها را می‌توانيم در تقابل يکديگر قرار دهيم و در اينجا اعتراف می‌کنم کسانی که می‌خواهند مطلقيت ولايت فقيه را سلب کنند معنويت نظام را می‌گيرند.
عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی با تاکيد بر اينکه رهبری مانند عضوی از پازل قانون اساسی است و می‌تواند جلوی ديکتاتوری، رئيس جمهور و ارتش را بگيرد گفت: اين نقش مطلقيت را اگر نپذيريم با وجهه ولايت رسول‌الله در تعارض است.
وی با تاکيد بر اينکه به دليل زاويه‌ گرفتن‌ از ولايت فقيه ما دچار نوعی نفاق شديم و ظاهر و باطن ما متفاوت شد و در اين نقطه قرار گرفتيم افزود: با صدای بلند اعلام می‌‌کنم هر گروهی چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا که با رويکردش و رفتارش در جريان تضعيف نظام قرار گرفت بايد پس از درک موضوع پايان رفتار سياسی خود را اعلام کند.
عطريانفر در بخش ديگری از سخنان خود به تحليل مسايل انتخابات پرداخت و گفت: در انتخابات ما دچار خلط مبحث شديم و موضوع تخلف را در جايگاه تقلب قرار داديم.
وی ادامه داد:‌ حجم بزرگ مجريان معتمدين هستند و آنان کسانی‌اند که از ابتدای انقلاب مورد احترام مردم بوده و در هيچ حوزه‌ای اجازه تقلب نمی‌دهند و کسی که بخواهد تقلب بکند خود را کوچک می‌کند.
عطريانفر با اشاره به اينکه در دوران بازداشت پيشنهاد دادم که به موسوی بگوئيد خدمت رهبری برود و تقاضا کند ۱۰ تا ۱۵ درصد صندوق‌ها به صورت راندوم شمارش شود و اگر تقلب نبود تمکين کند افزود: تقلب يک رويکرد بيرون از مجريان است و اين موضوع هم از مقاطع اول انقلاب تاکنون حجمش کمتر از ۳ درصد است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016