شنبه 10 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مازيار بهاری، در حاشيه جلسه دادگاه: خبرنگاران خارجی از خلاء سيستم امنيتی در ايران استفاده می‌کنند، فارس

خبرگزاری فارس: خبرنگار نيوزويک با تاکيد بر اينکه خبرنگاران خارجی از خلاء سيستم امنيتی استفاده می‌کردند و می‌خواستند انقلابی سبز در ايران رخ بدهد، افزود: دولت بايد نظارت بيشتری بر رسانه‌های خارجی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، مازيار بهاری خبرنگار نيوزويک بعد از ظهر امروز شنبه در حاشيه جلسه محاکمه دادگاه اغتشاشگران اخير در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌ها در مجتمع امام خمينی(ره)، اظهار داشت: بنده يک فرد رسانه‌ای هستم و در اتفاقات اخير چيزی که بايد بيان کنم اين است که اين وقايع دقيقا مشخصات انقلابات رنگين را داشتند.
وی با تاکيد بر اينکه رسانه را از انقلابات رنگين بگيريد ديگر اتفاق خاصی نمی‌تواند بيفتد، تصريح کرد: در انقلاب‌های مخملين ساير کشورها رسانه نقش اصلی را ايفا می‌کند و در انتخابات ايران نيز ۷۰۰ خبرنگار خارجی به ايران آمدند و بعضی از اين افراد برای ‌خدمت به غرب سعی می‌کردند اوضاع را جوری نشان دهند که انقلاب رنگی در حال وقوع است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بهاری با تاکيد بر اينکه خبرنگاران خارجی از خلاءهای سيستم امنيتی استفاده می‌کردند و می‌خواستند انقلابی سبز در ايران رخ دهند، افزود: شخص بنده در اين جهت ناخداگاه قدم برمی‌داشتم و يکی از کارهای مسئولين امنيتی اين است که کنترل بيشتری نسبت به رسانه‌های خارجی داشته باشند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: مسئولين بايد کنترل بيشتری در اين زمينه اعمال کنند چون ناخواسته آنان می‌توانند امنيت ملی را دچار خدشه کنند.
خبرنگار نيوزويک با تاکيد بر اينکه يکی از مشخصات انقلاب رنگی اين است که آنها خواسته سياسی ندارند،‌افزود: ازمولفه‌های ديگر اين انتخابات طرفدار غرب بودن است و طبقه خاص متوسط به بالا از اين انقلابات حمايت می‌کنند.
بهاری با بيان اينکه از ديگر ويژگی‌های انقلاب رنگين اين است که قبل از انتخابات مسئله تقلب را مطرح می‌کنند، تصريح کرد: در کشور اوکراين نيز انقلاب به اين شکل رخ داد و می‌توان گفت روی ديگر سکه کودتا بود و اين هم دقيقا در انتخابات رياست جمهوری احتمال تقلب مطرح می شد وليکن تمام اينها را که بخواهيم جمع بزنيم باز بايد به مسئله رسانه برسيم.
اين متهم اغتشاشات اخير گفت: دولت بايد نظارت بيشتری بر رسانه‌ها داشته باشد و تعداد ويزای خبرنگاران خارجی را بايد محدودتر کند.
وی خاطرنشان کرد: ‌از ملت و رهبری به خاطر صدماتی که به کشور زديم عذرخواهی می‌کنيم و بايد با يک عمق بيشتری به مسائل اخير نگاه کنيم.
بهاری با تاکيد بر اينکه در خصوص اين مسائل سه نکته مهم را می‌توان مطرح کرد، افزود: کلا ايرانی‌ها بيگانه‌ستيز و غرب‌ستيز هستند و انقلاب‌های رنگی بدون غرب هيچ هويتی ندارد و ايرانی‌ها با وجود قوميت‌های مختلف هر زمان احساس خطر کنند دور هم جمع می شوند و آن خطر را دفن می‌کنند و از همه مهمتر مسئله رهبری در ايران است که در ايران فصل‌الخطاب است و در حوادث اخير رهبری خيلی خوب توانستند، موضوعات را جمع کنند.
وی تاکيد کرد: در انتها می‌توان گفت که نقش رسانه‌ها در اغتشاشات اخير اصلی است و بايد به مخاطبين رسانه‌های غربی گفت که نه آمريکا و نه انگلستان دلشان برای امنيت ايران نسوخته بلکه در پی تامين منافع خود هستند و همانطور که مردم بايد به بيگانگان به سوءظن نگاه کنند بايد به رسانه‌های آنها نيز همين ديد را داشته باشند.
خبرنگار نيوزويک با تاکيد بر اينکه رسانه‌های غربی جبهه جديدی عليه ايران درست کرده‌اند گفت: با وجود تکنولوژی دشمنان ايران اين جبهه‌ها را راه‌اندازی کردند.
بهاری تاکيد کرد: وقتی به مقالات چند سال اخير خود نگاه می‌کنند، فکر می‌کنم که باعث شده امنيت ملی به خطر بيافتد که بايد در اين خصوص از رهبری انقلاب که توانستند موضوع را به خوبی جمع کنند و از ملت ايران به خاطر صدماتی که به آنها زده‌ام، عذر بخواهم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016