یکشنبه 11 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده نيروی مقاومت بسيج: آمريکايی‌ها با موسوی ارتباط برقرار کردند، در دوشنبه‌ پس از انتخابات تجمع کنندگان ۷ بسيجی را کشتند! فارس

خبرگزاری فارس: فرمانده نيروی مقاومت بسيج ‌گوشه‌ای از پشت پرده و نقش آمريکا در اغتشاشات بعد از انتخابات و همکاری برخی عناصر داخلی با آنها را فاش کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حسين طائب صبح امروز در مراسم اختتاميه يازدهمين دوره اساتيد بسيجی کشور با بيان اينکه استکبار جهانی در سه دهه گذشته با راهبردهای مختلف با انقلاب اسلامی برخورد کرده است، اظهار داشت: در دهه اول راهبرد ساختار‌شکنی و کودتا را پيش گرفت که نهايتا به شکست منجر شد و راهبرد خود را به تغيير رفتار منتقل کرد.
وی افزود: در دهه دوم نيز تمام تلاش خود را به نظام و مردم متمرکز کردند که اين رفتار را عوض کنند و به ساختار‌شکنی و تهاجم فرهنگی منجر شود که در نتيجه شکست خورده و فکر می‌کردند همان اقدام نظامی که در عراق و افغانستان انجام شد می‌توانند ‌روی ايران اجرا کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرمانده نيروی مقاومت بسيج خاطرنشان کرد: پس از اين دو دهه سراغ مهار منطقه‌ای آمدند و آمريکايی‌ها نيز خود را هزينه امنيت اسرائيل کردند که به واسطه آسيب‌های پی‌درپی مجبور شدند اسرائيل را برای امنيت خود در پيش گيرند که در نتيجه به گونه‌ای شکست خوردند که کاملا مواضع آمريکايی‌ها فاش شد.
وی با بيان اينکه در دهه چهارم مهار داخلی را دنبال کردند اذعان داشت: می‌خواستند وجهه ديگری را از جمهوری اسلامی به جهانيان نشان دادند که شکست خوردند و نتوانستند در مشغول‌سازی جمهوری اسلامی در داخل نتيجه‌ای بگيرند.
وی ادامه داد: سياست‌های مختلفی را در پيش گرفتند باز هم نتوانستند نتيجه‌ای بگيرند تا اينکه موضوع گفتگو را مطرح کردند و رئيس جمهور آمريکا نيز ابتدای سال اين موضوع را مطرح کرد و گفت‌ ما بايد با ايران مذاکره کنيم و احمدی‌نژاد نيز در مشهد گفت‌ «دست چدنی با دستکش مخملی».
فرمانده نيروی مقاومت بسيج با بيان اينکه آنها فکر می‌کردند با گفتمان‌سازی جديد می‌توانند به جمهوری اسلامی ايران آسيبی برسانند تصريح کرد:‌ آنها مرتب در ارتباط با اين گفتگو تبليغ می‌کردند و حتی به صورت رسمی نيز پيگيری کردند و همچنين سياست آنها اين بود که چند جلسه برگزار شود و در نهايت به بن‌بست برسد.
وی با بيان اينکه آنها پس از اينکه فهميدند مذاکره به ضرر آنهاست مذاکره را تعطيل کردند، اظهار داشت: پس از اين مذاکره را تعطيل کردند و فهميدند که نمی‌توان با آرمان‌ها و منافع ملی ايران کاری داشت و رفتند سراغ جريان ديگری که با روحيه ملت بازی کنند که اين راهکار نيز نتيجه نداد و به انتخابات رسيد و شروع به برنامه‌ريزی در راستای اين انتخابات کردند.
وی افزود: پروژه ملت‌سازی را دنبال کردند و فکر می‌کردند می‌توانند از همان استراتژی عراق که بر روی حاکمان عراق اجرا کردند در ايران نيز اجرا کنند.
تائب خاطرنشان کرد: بی‌بی‌سی را فعال کردند و شبکه‌های فارسی زبان را به علاوه استفاده حداکثری از فضای مجازی را در پيش گرفتند و به دنبال بر هم زدن اين انتخابات بودند و شرطی را قرار دادند که يا حتما پيروزی و يا حتما تقلب.
وی خاطرنشان کرد: با ميرحسين موسوی ارتباط برقرار کردند و در داخل و خارج جريان‌سازی می‌کردند و بعضی از احزاب نيز به دنبال اين بودند که دولت نهم را ساقط کنند و دولت ديگری به روی کار آيد و نيز آنقدر بر روی موسوی کار کردند که او نيز باور کرده بود يا پيروز است و اگر پيروز نباشد تقلب رخ داده است.
وی با بيان اينکه آنها عمليات روانی سنگينی را به دنبال می‌گرفتند و با شعار اگر تقلب نشه موسوی رئيس جمهور می‌شه جريان‌سازی را ادامه دادند، اذعان داشتند: مدل‌های جديدی را ساختند و به جريان‌سازی ادامه دادند و نيز در روز ۲۱ خرداد جريانات خود را سنگين‌تر کردند.
وی ادامه داد: دو پيام کوتاه طراحی کردند که يکی مبنی بر اين بود که يکی نامه تقلبی از سوی آقای هاشمی به رهبر معظم انقلاب بود و رهبر نيز در پاسخ به اين نامه گفتند که ملت فهيم ايران در سر صندوق‌های رای پاسخ دروغگويان را خواهند داد و پيام کوتاه دوم نيز تجمع در روز جمعه ۲۲ خرداد و در ساعت ۲۴ جلوی درب وزارت کشور بود.
فرمانده نيروی مقاومت بسيج با بيان اينکه خاتمی در سر صندوق رای گفت‌ «من پيشگو نيستم ولی موسوی با فاصله زيادی پيروز می‌شود»، اظهار داشت: همچنين آقای فاتح چنين اقدامی را انجام داد و خود موسوی نيز در قبل از اتمام انتخابات و آغاز شمارش آرا در کنفرانس مطبوعاتی ‌پيروزی خود را اعلام کرد.
وی ادامه داد: در دوشنبه‌ای نيز پس از انتخابات تجمع کنندگان به حوزه‌های بسيج حمله کردند و ۷ تن از بسيجيان را کشتند.
وی افزود: فائزه هاشمی نيز پس از اين جريان در تجمعی خواستار برگزاری مراسمی برای کشته شدگان در روز پنجشنبه بود اما وقتی قرار شد مقام معظم رهبری در نماز جمعه شرکت کنند آنها اين برنامه را تعطيل کرده و برای بر هم زدن نماز جمعه برنامه‌ريزی کردند.
طائب با اشاره به دو راهکار تجمع کنندگان برای بر هم زدن نماز جمعه اظهار داشت:‌ يک راهکار اين بود که در نماز جمعه شرکت کنند و نماز جمعه را بر هم زنند و ديگری اين بود که در اطراف نماز جمعه حضور پيدا کنند که اين راهکار را نيز در نماز جمعه سه هفته گذشته انجام دادند.
وی با اشاره به ديگر راهکارها برای بر هم زدن نظم عمومی خاطر نشان کرد: يک راهکار اين بود که اين جريان‌ها را حفظ کنند و به نهاد تبديل شوند و با تکثر ليدر از جمله موسوی، خاتمی و کروبی همراه شود.
فرمانده نيروی مقاومت بسيج افزود: همچنين ديگر راهکار آنها اين بود که با ساماندهی رسانه‌ها پس از اعلام شورای نگهبان مشروعيت نظام را زير سئوال ببرند و حتی در همين راستا بی‌بی‌سی مذاکره‌ای را با شيرين عبادی و چند تن از حقوقدانها برگزار کرد و نظام و دولت را به دروغگويی محکوم کردند.
طائب با بيان اينکه در اين انتخابات تمام‌ کانديدا می‌خواستند اثبات کنند بسيجی هستند اظهار داشت: آحاد ملت ما بسيجی هستند و بايد در همين راستا با استدلال و مباحثه تو دهن استکبار بزنيم و فتنه‌های آنها را شکست دهيم تا هيچ آسيبی به نظام زده نشود.
معاون فرمانده کل سپاه با اشاره به ظرفيت عظيم بسيج اساتيد اظهار داشت: بسيج اساتيد از جمله ظرفيت‌‌های قوی و عظيم جمهوری اسلامی است و همچنين يکی از نقش‌های بسيج نيز مطالبه خواسته‌های مردم نيز به دستگاه‌ها و نهادها است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016