دوشنبه 12 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آنگلا مرکل به احمدی نژاد تبريک نخواهد گفت، دويچه وله

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان انتخاب مجدد محمود احمدی‌نژاد را به رياست جمهوری ايران تبريک نخواهد گفت. به گفته دولت آلمان، تبريک گفتن به مراسمی که در آن شک و ترديدهای فراوانی وارد آمده، بی مورد است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آنگلا مرکل صدراعظم آلمان انتخاب مجدد محمود احمدی‌نژاد را به رياست جمهوری ايران تبريک نخواهد گفت. کلاوس فاتر معاون سخنگوی رسمی دولت آلمان امروز دوشنبه در برلين گفت: «به خاطر ترديدهايی که در شفافيت انتخابات اقامه شده است، خانم صدراعظم موردی برای تبريک گفتن نمی‌بيند.» آقای فاتر بار ديگر از سران جمهوری اسلامی درخواست کرد که تمام زندانيان سياسی جنبش اعتراضات را آزاد کنند.

با گذشت يک ماه و نيم از انتخابات رياست جمهوری، آقای احمدی‌نژاد امروز در تهران رسما برنده انتخابات شناخته شد. مراسم تحليف رئيس جمهور قرار است روز چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار شود. طبق قانون اساسی رئيس جمهور تا دو هفته بعد بايد اعضای دولت خود را معرفی کند.

انتخابات دوره دهم رياست جمهوری که ۲۲ خرداد انجام شد، با اعتراضات بزرگی همراه شد. هيئت نظارت بر انتخابات وزارت کشور محمود احمدی‌نژاد را در دور اول انتخابات برنده شناخت، درحاليکه سه نامزد ديگر يعنی مهدی کروبی، ميرحسين موسوی و محسن رضايی نحوه شمارش آرا و اعلام نتايج را با تقلبات فراوانی همراه دانستند. اين سرآغاز اعتراضات گسترده به نتايج انتخابات بود که طی آن دهها نفر کشته و زخمی شدند.

در تهران محاکمۀ عده‌ای از فعالان سياسی و مدنی به اتهام تحريک اعتراضات و "اقدام عليه امنيت ملی" جريان دارد. سران اصلاح‌طلب مانند سيد محمد خاتمی، ميرحسين موسوی و مهدی کروبی اين محاکمات را "نمايشی" خوانده‌اند. بسياری از مراجع دينی و چهره‌های حقوقی نيز دادگاه‌ها را با قوانين جاری ايران مغاير دانسته‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016