شنبه 17 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جبهه مشارکت: نه فقط به روزنامه ها گفته می شود چه ننويسند بلکه می گويند چه بنويسند، نوروز

جبهه مشارکت ايران اسلامی با صدور بيانيه ضمن محکوميت ادامه بازداشت و سرکوب روزنامه نگاران مستقل و اصلاح طلب و تشديد بی سابقه فضای سانسور از سوی جريان اقتدارگرای حاکم، اين روز مبارک را به همه صاحبان شرافت آن، خبرنگاران، روزنامه نگاران و ديگر فعالان مستقل اين عرصه شادباش گفت. در اين بيانيه آمده است:"امسال روز خبرنگار در حالی فرا رسيده که انجمن صنفی روزنامه نگاران ايران به عنوان خانه و مامن اين قشر شريف دو روز پيش از آن پلمپ شده است، آن هم توسط کسانی که در پرونده قضائی شان صدور حکم تعطيلی بيش از يکصد روزنامه و مجله و نشريه و هزارن حکم بازداشت خبرنگاران و روزنامه نگاران به چشم می خورد و به اين ترتيب اهالی مطبوعات و رسانه از تنها تکيه گاه مستقل خود محروم شده اند."

به گزارش نوروز متن کامل اين اطلاعيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحيم

اطلاعيه جبهه مشارکت ايران اسلامی در پاسداشت روز خبرنگار

گرامی داشت روز خبرنگار، ارج نهادن به آگاهی و دانايی است و اين امر به خصوص در جامعه ای که روزنامه نگاران و خبرنگاران مستقل آن با پرداخت هزينه های فراوان و با کم ترين حمايت های قانونی وامنيت شغلی دست به گريبانند اهميت مضاعفی پيدا می کند.

امسال روز خبرنگار در حالی فرا رسيده که با عملکرد ستاد کودتا، با بازداشت و زندانی بودن بيش از ۵۰ خبرنگار به صدر کشورهای محدود کننده گردش آزاد اطلاعات رسيده ايم.

امسال روز خبرنگار در حالی فرا رسيده که انجمن صنفی روزنامه نگاران ايران به عنوان خانه و مامن اين قشر شريف دو روز پيش از آن پلمپ شده است، آن هم توسط کسانی که در پرونده قضائی شان صدور حکم تعطيلی بيش از يکصد روزنامه و مجله و نشريه و هزارن حکم بازداشت خبرنگاران و روزنامه نگاران به چشم می خورد و به اين ترتيب اهالی مطبوعات و رسانه از تنها تکيه گاه مستقل خود محروم شده اند.

امسال روز خبرنگار در حال فرا رسيده است که روزنامه ها در شرايطی امنيتی و با استقرار ماموران امنيتی و اطلاعاتی در هيات تحريريه و چاپخانه ها، تحت فشار و سرکوب و سانسور قرار دارند و نه فقط به آنها گفته می شود چه ننويسند بلکه می گويند چه بنويسند.

امسال روز خبرنگار در حالی فرارسيده است که از ابتدای سال جاری، روزنامه، نشريه و مجلات بسياری به محاق توقيف رفته است.

جبهه مشارکت ايران اسلامی با آنکه اين روزها را سخت ترين و ناگوارترين روزها برای خبرنگاران و روزنامه نگاران ايرانی می داند و در حالی که بيش از ۵۰ نفر از روزنامه نگاران در زندان های انفرادی و شرايط سخت زندگی در حبس هزينه آگاهی بخشی خود را می پردازند، ضمن پاسداشت روز خبرنگار، با اميد به ثمر رسيدن پايداری جنبش مردمی اصلاحات که از اهداف والای آن آزادی گردش اطلاعات و رسانه است، آرزومند فرا رسيدن روزی است که ديگر هيچ روزنامه نگار و خبرنگاری در زندان تاريک انديشان بی خرد محبوس نباشد و هيچ قلمی به خاطر ابراز مخالفت شکسته نشود و عاقبت هيچ نشريه ای به خاطر خود قانون بينی زورمندان به تعطيلی منجر نشود.

جبهه مشارکت ايران اسلامی در روز ارجمند خبرنگار، ضمن محکوم کردن ادامه بازداشت و سرکوب روزنامه نگاران مستقل و اصلاح طلب و تشديد بی سابقه فضای سانسور از سوی جريان اقتدارگرای حاکم، اين روز مبارک را به همه صاحبان شرافت آن، خبرنگاران، روزنامه نگاران و ديگر فعالان مستقل اين عرصه شادباش می گويد و باز رسيدن بهار دلنشين مطبوعات را آرزومند است.

جبهه مشارکت ايران اسلامی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016