دوشنبه 19 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يدالله جوانی، رييس اداره سياسی سپاه: موسوی، خاتمی، خوئينی ها و کروبی دستگير، محاکمه و مجازات شوند، ايرنا

به گزارش ايرنا دکتر يدالله جوانی با انتشار مقاله ای در هفته نامه صبح صادق ضمن اعلام اين مطلب افزود:نظام اسلامی، نظامی است که حضرت امام (ره) حفظ آن را از اوجب واجبات دانسته و تاکنون برای حفظ اين نظام الهی هزينه های سنگينی ملت مسلمان و انقلابی ايران پرداخت کرده است. بنابراين هر جريان و هر فرد با هر سابقه و موقعيتی که بخواهد در همراهی با آمريکا اين شيطان بزرگ، نظام اسلامی را تغيير دهد و به جای آن يک نظام غيردينی مستقر سازد، بايد به عنوان يک جريان برانداز و خيانتکار مجازات گردد.
رييس اداره سياسی سپاه تاکيد کرد:در متن کيفرخواست با استناد به اسناد و مدارک در اختيار و موجود و همچنين اعترافات متهمين و بازداشت شدگان اغتشاشات پس از انتخابات دهم، تصريح شده که جريانی با حمايت غرب و به ويژه آمريکا با استفاده از بستر انتخابات رياست جمهوری، قصد کودتای مخملی در ايران داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود:در متن کيفرخواست آمده است: «طبق مستندات به دست آمده و اعترافات مستدل متهمين، حوادث و آشوب های اخير از پيش طراحی شده و طبق جدول زمانبندی و مراحل کودتای مخملی پيش رفته است.» سوال اين است که عوامل اصلی اين کودتا چه کسانی بوده اند و هدف اصلی آنان از انجام اين کودتا چه بوده است؟
رييس اداره سياسی سپاه اظهار داشت:آيا با توجه به اسناد موجود و شواهد و قرائن غيرقابل انکار در مورد وقوع کودتای مخملی نافرجام و شکست خورده، نبايد عوامل اصلی اين کودتا را دستگير، محاکمه و مجازات نمود؟ اغماض و مصلحت انديشی در برخورد با عوامل اصلی، خسارت جبران ناپذير به دنبال خواهد داشت و خاموش کردن کامل آتش فتنه، درگرو محاکمه عناصر اصلی و افشای ماهيت آنان برای مردم مسلمان و انقلابی ايران است.
دکتر جوانی ادامه داد: اکنون زمان هوشياری دستگاه قضايی و مسئولان دستگاه های اطلاعاتی و امنيتی است.
وی افزود:پس از دستگيری عده ای از اغتشاش گران و عوامل فعال در ستادها و اتاق های فکر کودتای مخملی، افرادی تلاش کردند که آنان را آزاد نمايند و نگذارند مسائل روشن شود. نگرانی جريان دوم خرداد از پخش اعترافات بازداشت شدگان، سبب گرديد که آنان با توسل به برخی مراجع، نخبگان سياسی و حقوقی، هر نوع اعترافی را قبل از دادگاه فاقد ارزش و اعتبار حقوقی اعلام کنند و با فضاسازی رسانه ای مانع از پخش اعترافات شوند اکنون که اولين جلسه دادگاه به صورت علنی برگزار شده و در کنار کيفرخواست ابطحی و عطريانفر ضمن تأييد کليات کيفرخواست، اعترافات مهمی را داشته اند، عوامل اصلی اين پروژه شکست خورده و ديگر جريان ها و افراد همسو با آنان، در توجيه اعترافات، حرف های عجيب و غريب می زنند. دکتر جوانی افزود: آنچه اتفاق افتاده، اجرای پروژه کودتای مخملی با هدف اوليه تسلط بر قدرت سياسی و هدف نهايی و بلندمدت تغيير نظام دينی به يک نظام سکولار بود که با عنايت خداوند متعال، هوشياری مردم، درايت رهبر معظم انقلاب اسلامی و تلاش و فداکاری نيروهای انتظامی و نظامی با شکست مواجه گرديد.
رييس اداره سياسی سپاه ادامه داد:حاکم کردن تفکر سکولاريسم بر کشور هدف نهايی کودتاگران مخملی بود. کسانی که در دوره دوم خرداد و در شکستن ساختارهای نظام دينی و سکولاريزه کردن کشور شکست خوردند، با يک برنامه ريزی جديد و با برگ ميرحسين به عنوان يک چهره به ظاهر خط امامی و مدافع ارزش های انقلاب اسلامی، وارد صحنه شدند. موسوی تلاش کرد تا در تبليغات اوليه انتخاباتی، خود را مستقل از گروه های افراطی و ساختارشکن دوم خرداد معرفی نمايد، لکن با گذرزمان مشخص گرديد موسوی کانديدای اصلی بخش ساختارشکن دوم خرداد است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016