دوشنبه 19 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه جمعی از اعضای سابق و فعلی انجمن اسلامی دانشجويان داشگاه زنجان در محکوميت سرکوب جنبش مردمی و اعتراض به وضعيت بازداشت شدگان

گويی توسن مهرورزی دولت فخيمه حکومت اسلامی را سر باز ايستادن نيست و نواختن شهروندان از همه اقشار کار روزانه حاکمان منصوب خدا بر سرنوشت ما رعيت شده است و در حاليکه بازداشتهای خودسرانه و قانون گريزانه شهروندان کمابيش ادامه دارد شاهد آغاز سريال موسوم به " اعترافات متهمان انقلاب مخملی " هستيم در دادگاههايی که جز شرمگينی الهه عدل و قضاوت و البته انبساط خاطر خلايق حاصلی ندارد.

همزمان با اين معرکه گيريهای قضايی اخبار نگران کننده از رفتارهای غير انسانی با زندانيان و کشته شدن جوانان بی دفاع و اسير دست حکومت باعث ناراحتی فزاينده خانواده های زندانيان و همه کوشندگان راه آزادی و عدالت شده است و متاسفانه هيچ مرجع حکومتی پاسخگوی مراجعات بستگان افراد زندانی و مفقودالاثر نيست .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تداوم سلسله گونه اين حوادث تلخ و اندوه افزا، برخی دستگيرشدگان و زندانيان سياسی را نيز از توجه رسانه ها و گروههای مدافع حقوق بشر محروم ساخته است و از اين جهت فشار مضاعفی بر اين قربانيان مهرورزی اعمال می گردد با تشکر از تلاشهای همه فعالان حقوق بشر و رسانه های مردمی در اطلاع رسانی صحيح توجه همگان را به وضعيت دو زندانی زير جلب می نماييم و اميدواريم که ريشه اين نابسامانيها و مظالم خشکانده شود و امور کشور بر مدار عقل و عدل و تدبير قرار گيرد .

جعفر ابراهيمی ازندريانی – عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه زنجان و از فعالان صنفی معلمان – از بيستم خرداد ماه دستگير شده و عليرغم بيماری از حق دسترسی به پزشک و وکيل محروم می باشد و عليرغم اتمام بازجوييها- بنا به گفته قاضی پرونده - دوباره به انفرادی منتقل شده و با حال بيمار در بلاتکليفی بسر ميبرد.

همچنين آقای سعيد متين پور – که در دادگاهی سياسی و غير حقوقی به تحمل هشت سال مهرورزی محکوم شده – با بيماريهای متعدد به يادگار مانده از هفت ماه انفرادی دوره بازداشت قبلی دوباره اسير چنگال ديو مهرورزی است و به رغم نياز به معالجه در خارج از زندان با بی توجهی مسولين زندان اوين روبروست.

ما جمعی از اعضای سابق و فعلی انجمن اسلامی دانشجويان داشگاه زنجان با همه خانواده های داغدار ابراز همدردی کرده و به ويژه شهادت مظلومانه " محسن روح الامينی " برادر دوست و همدانشگاهی عزيزمان حسن روح الامينی را به ايشان و خانواده محترم تسليت عرض می نماييم.

ادامه بازداشت غيرقانونی دوستانمان و همه دستگيرشدگان اخير را محکوم نموده و خواهان آزادی ايشان می باشيم اميدواريم با آزادی هر چه سريعتر بازداشت شدگان ، جان اين افراد از تعدی نيروهای خودسر در امان مانده و موجبات رفع نگرانی خانواده ها و عموم شهروندان فراهم گردد.

جمعی از اعضای سابق و فعلی انجمن اسلامی دانشجويان داشگاه زنجان


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016