دوشنبه 19 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رجانيوز بر عليه علی لاريجانی: بعد از ظهر روز اخذ رأی، لاريجانی به موسوی پيام تبريک فرستاد

در پی افزايش حساسيت نمايندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به صحت يا سقم وضعيت مدارک تحصيلی بعضی از مسئولين، گزارش‌هايی درباره چگونگی اخذ مدرک دکترای علی لاريجانی نيز در اختيار تعدادی از نمايندگان مجلس قرار گرفته است.

به گزارش رجانيوز، يکی از نمايندگان بررسی کننده سابقه تحصيلی دکتر لاريجانی با اشاره به گزارش دريافتی در اين خصوص اظهار داشت: آنچه که تا اين زمان برای ما روشن شده اين است که ايشان سال‌ها پيش از اخذ کامل مدرک دکترا، خود را دکتر معرفی می کرد و با اين عنوان، در برخی موقعيت‌های شغلی، فعاليت می‌کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: آقای لاريجانی مدرک دکترای خود را چند سال پس از آغاز مديريتش بر سازمان صدا و سيما اخذ کرد، اما وی پيش از آن، از جمله در انتخابات دوره چهارم مجلس که از حوزه انتخابيه شهرستان آمل کانديدا شده بود، از عنوان دکترا برای تبليغ خود استفاده کرد که البته رأی هم نياورد. همچنين، او در زمان اخذ رأی اعتماد از مجلس به‌عنوان وزير ارشاد نيز با عنوان دکتر معرفی شده بود، در حالی که در آن زمان فوق ليسانس داشت.

اين نماينده مجلس سپس به شرح ماجرای چگونگی اخذ مدرک دکتری توسط علی لاريجانی پرداخت و گفت: چند سالی که از آغاز به کار ايشان به عنوان رييس سازمان صداوسيما گذشته بود، رئيس وقت مرکز پژوهش‌های مجلس به تهيه پايان نامه دکترای او با استفاده از منابع تحقيقاتی مرکز پژوهش‌ها کمک ويژه‌ای کرد و برخی اطلاعات جمع آوری شده از منابع علمی و اجرايی کشور که بايد برای تدوين قوانين استفاده می شد، در تهيه اين پايان نامه استفاده شد.

وی ادامه داد: پس از دفاع لاريجانی از پايان نامه‌اش، اساتيد مربوط به آن ايراد گرفته و پايان نامه را نپذيرفتند. ظاهراً اين اساتيد فشارهای زيادی را هم به علت رد کردن پايان نامه تحمل کرده بودند.

اين نماينده خاطرنشان کرد: بعد از اين ماجرا، پايان نامه مردودی لاريجانی به مرکز پژوهش های مجلس بازگردانده شد و اين بار علاوه بر اطلاعات موجود در اين مرکز، از اطلاعات و اسناد موجود در دبيرخانه شورای عالی امنيت ملی هم استفاده شد تا اينکه بالاخره پايان نامه دکترای آقای علی لاريجانی پذيرفته شد.

يک نماينده ديگر مجلس نيز با اشاره به اظهارات اخير لاريجانی درباره اينکه عاقبت به خيری فقط با اطاعت از رهبری حاصل می شود، رفتار و مواضع وی پيش و پس از برگزاری انتخابات را مورد اشاره قرار داد و گفت: با اينکه افراد معمولی جامعه هم موضع رهبری را از فرمايشات ايشان به خصوص در سفرشان به استان کردستان درک کرده بودند، اما آقای لاريجانی مسير ديگری را رفت و هزينه زيادی به کشور و نظام تحميل کرد.

وی با اشاره به حمايت لاريجانی از موسوی، پيش از انتخابات يادآور شد: از جلسات انتخاباتی وی و ترکيب اعضای اين جلسات که بگذريم، کاری که ايشان بعد از ظهر روز اخذ رأی کرد و تلفنی به موسوی، به بهانه حتمی شدن رياست جمهوری‌اش تبريک گفت، قابل گذشت نيست، زيرا او از جايگاه رييس يک قوه و به عنوان کسی که قاعدتاً به اطلاعات و اخبار دست اول و محرمانه دسترسی دارد، وقتی به موسوی آن هم قبل از پايان زمان رأی گيری تبريک گفت، در واقع او را دچار توهم و تشويق کرد تا مواضع فتنه انگيز و تحريک کننده بعدی را هم داشته باشد که اين رفتارها باعث سلب امنيت و آسايش مردم و وارد شدن خسارات زيادی به کشور و اقتدار و حيثيت نظام شد. آيا نشست و برخاست های انتخاباتی آقای لاريجانی با کسانی که با نظام دچار تعارض و تضاد شده بودند و تشويق او به فتنه انگيزی موسوی و آشوب های خيابانی، نشانه اطاعت از رهبری است؟

اين نماينده افزود: ما به خاطر بعضی مصالح درباره رفتار انتخاباتی آقای لاريجانی و جلسات و محتوای مذاکرات و مواضع علنی متناقض او سکوت کرديم، اما ای کاش وی برای چگونگی تشکيل دولت دهم تعيين تکليف نکند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016