دوشنبه 19 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فدائيان خلق (اکثريت): احمدی مقدم و رادان بايد عزل و محاکمه شوند

اعلاميه هيئت سياسی ـ اجرائی سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت)

مسئوليت تجاوز به زندانيان زن و مرد با علی‏خامنه‏ای است
ننگ بر کودتاگران!

نامه مهدی کروبی به هاشمی رفسنجانی بعد از ١٣ روز منتشر شد. او در اين نامه پرده از فاجعه‏ای برداشت که در زندان های رژيم اسلامی روی داده است. به گفته او: "عده‌ای از افراد بازداشت‌شده مطرح نموده‌اند که برخی افراد با دختران بازداشتی با شدتی تجاوز نموده‌اند که منجر به ايجاد جراحات و پارگی در سيستم تناسلی آنان گرديده است. از سوی ديگر افرادی به پسرهای جوان زندانی با حالتی وحشيانه تجاوز کرده‌اند به طوری‌که برخی دچار افسردگی و مشکلات جدی روحی و جسمی گرديده‌اند و در کنج خانه‌های خود خزيده‌اند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تجاوز به زندانيان در زندان کهريزک قبلا در برخی گزارش‏ها آمده بود. ما هم خبر آن را دريافت کرده بوديم. اما اکنون خبر اين جنايت توسط کسی اعلام شده است که کانديدای رياست جمهوری بود و ٣٠ سال به اين رژيم خدمت کرده است. او نامه خود را برپايه اظهارات زندانيان و عناصری از درون حکومت نوشته شده است. کودتاگران ديگر نمی‏توانند اين جنايات را تکذيب و انکار نمايند.
مهدی کروبی بدرستی در نامه منتشره گفته است که رژيم با کشتار جوانان و تجاوز به زندانيان زن و مرد، روی بسياری از حکومت های ديکتاتوری از جمله رژيم شاه را سفيد کرده است. مسبب اصلی اين فجايع علی خامنه‏ای است. مردم به شکل مسالمت آميز و با آرامش در خيابان‏ها برای گرفتن حق رای خود دست به تظاهرات زده بودند. ولی علی خامنه‏ای تظاهرات مسالمت‏آميز مردم را برنتابيد و در خطبه نماز جمعه فرمان سرکوب را صادر کرد. حاصل آن فرمان، فجايعی است که در خيابان‏ها و زندان‏ها اتقاق می‏افتد.
متاسفانه مهدی کروبی از کانال رفسجانی باز به علی خامنه‏ای توسل جسته است تا او دستور تحقيق صادر نمايد. اما کدام ديکتاتور را می‏توان سراغ داشت که دستور بررسی جناياتی را صادر کند که به فرمان او صورت گرفته است. جای خوشحالی و تقدير است که مهدی کروبی با پذيرش هزينه‏‏های احتمالی، تصميم گرفت که مردم ايران و جهانيان را از فاجعه صورت گرفته در زندان‏ها آگاه نمايد.
اين جنايات در زندان کهريزک که تحت مسئوليت سردار احمدی مقدم و سردار رادان قرار دارد، انجام گرفته است. بدون ترديد اين جنايت نه موردی بلکه امر رايج در اين زندان بوده و بدون دستور آن‏ها نمی‏توانست صورت گيرد. سردار احمدی بی‏شرمانه اين جنايت را به چند مامور نسبت داده است که عزل و تنبيه شده‏اند.

هم وطن!
سردار احمدی مقدم و سردار رادان با قربانی کردن چند مامور می‏خواهند از پذيرش مسئوليت کشتار جوانان و تجاوز به آن‏ها در زندان‏ها سرباز زنند. بايد خواستار برکناری و محاکمه آندو جنايتکار شد و از قربانيان خواست که زبان به افشاگری باز کند و جنايات صورت گرفته را بازگو نمايند.

هيئت سياسی ـ اجرائی سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت)
١٩ مرداد ١٣٨٨ (١٠ آوگوست ٢٠٠٩)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016