چهارشنبه 21 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ارسال ای ميل: اتهامی فضاحت‌بار، گزارشگران بدون مرز

گزارشگران بدون مرز بازداشت امير اصلانی دانشجو و مدير عامل يک شرکت نرم‌افزاری را برای "ارسال ای ميل" محکوم می‌کند.
گزارشگران بدون مرز در اين باره اعلام می‌کند "ما جامعه جهانی و همه‌ی مدافعان حقوق بشر را به محکوم کردن اين دستگيری و تهاجم بی رحمانه مقامات ايران عليه کاربران و وب‌نگاران فرا می‌خوانيم. ما خواهان آزادی امير اصلانی و بازگردادن همه وسائل مصادر شده وی هستيم. اين بازداشت از سوی دولت جمهوری اسلامی با هدف ايجاد رعب و حشت در ميان مخالفان و منتقدان است."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در تاريخ ١٧ مرداد ماه اعلام شد که امير اصلانی دانشجوی رشته برق دانشگاه علم و صنعت و مدير يک شرکت نرم‌افزاری در برابر محل کارش بازداشت و به محل نامعلومی انتقال يافت. چند ساعت بعد ماموران لباس شخصی وی را برای بازرسی منزل و محل کارش همراهی کردند،در پی بازرسی کامپيوتر و وسائل شخصی اش در منزل و پانزده کامپيوتر متعلق به شرکت وی در محل کارش از سوی ماموران ضبط شد، کارکنان شرکت مجبور شدند که نام کاربری و کلمه عبور ميل بکس های خود را به ماموران بدهند. خانواده و کارکنان شرکت از سوی ماموران امنيتی تهديد شده اند تا در اين باره اطلاع رسانی نکنند.
اين دستگير با حکم "شعبه اول دادسرای جرايم اينترنتی" انجام گرفته است. اين " دادسرا ويژه" سال گذشته از سوی دادستان تهران سعيد مرتضوی تشکيل شد و تحت رياست وی عمل می کند.
از روز شنبه ١٠ مرداد ماه محاکمات استالينی معترضان به تقلب و تخلف در انتخابات مجدد محمود احمدی نژاد در تهران آغاز شده است. دومين جلسه در روز شنبه ١٧ مرداد برگزار شد. بسياری از متهمان اين دادگاه از جمله کلوتيد رايس استاديار جوان فرانسوی و نازک افشاری کارمند فرانسوی ايرانی‌تبار بخش فرهنگی سفارت فرانسه در تهران، به ارسال ای ميل و عکس از تظاهرات های گسترده مردم متهم شده اند.
گزارشگران بدون مرز يادآور می‌شود ايران از جمله کشورهای سرکوبگر در عرصه اينترنت است. امروز ٤٢ روزنامه نگار و وب‌نگار در زندان بسر می‌برند. در سال جاری صدها سايت اطلاع رسانی در ايران مسدود شده‌اند. مقامات مسئول قضايی در سال گذشته اعلام کرده بودند که پنج ميليون سايت در ايران مسدود شده است. با اين حال اين کشور دارای فعال‌ترين وب‌نگاران منطقه است.
گزارشگران بدون مرز مطلع شده است که در روزهای گذشته مجيد سعيدی عکاس خبری و اسماعيل حق پرست روزنامه نگار با قيد کفالت از زندان آزاد شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016