چهارشنبه 21 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نطق میان دستور نماینده سقز خطاب به احمدی نژاد: ستاد های شما به ستاد های ایجاد رعب و وحشت تبدیل شده است، شارنیوز

فخرالدین حیدری نماینده سقز و بانه دقایقی پیش نطق میان دستور خود را در مجلس ایراد کرد که به انتقاداتی صریح از عملکرد دولت در کردستان اشاره و سخنرانی احمدی نژاد در مراسم تنفیذ و تحلیف را به چالش کشید. این سخرانی به طور مستقیم از رادیو مجلس پخش شد.

به گزارش شارنیوز؛ حیدری در بخشی از نطق خود در مجلس وشورای اسلامی به سخنان احمدی نژاد در مراسم تنفیذ و تحلیف اشاره کرد و خطاب به وی گفت: آقای احمدی نژاد شما در سخنانتان به واژه عدالت اشاره کردید و گفتید همه مردم ایران شهروند درجه اول هستند اگرچه اینها واژه های زیبایی هستند اما من هرچه فکر می کنم نمی دانم چرا نباید بعد از گذشت ۳۰ سال کردستان استانداری کرد و اهل سنت داشته باشد، چرا نباید مدیران کل و معاونان سیاسی امنیتی کرد اهل سنت باشند، چرا نباید متولی فرهنگ و ارشاد کردستان کرد اهل سنت باشد؟ چرا مسئولان گزینش ادارت و واحد های حراست هیچ کدام کرد اهل نیستند؟ آیا این عدالت و شهروندی درجه اولی است؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حیدری تصریح کرد: دیگر وقت شعار دادن نیست و باید در دولت دهم از نیروهای بومی کرد اهل سنت استفاده شود چون حق مسلم مردم کردستان است.
نماینده سقز و بانه در ادامه بخش دیگری از سخنان احمدی نژاد در مراسم تحلیف را به چالش کشید و خطاب به وی گفت: شما گفتید “این که به چه کسی رای داده باشیم مهم نیست” در حالی که اینگونه نیست و تسویه حساب ها شروع شده است، ستاد های شما به ستاد های ایجاد رعب و وحشت تبدیل شده و کسانی که به احمدی نژاد رای نداده اند از زندگی و مسئولیت ساقط می شوند و تمام امور به کسانی که در ستاد های شما بوده اند سپرده می شود.

وی پیشنهاد کرد دولت از نیروها های کارآمد و شایسته استفاده کند تا در میانه راه به علت سوء استفاده افراد نا لایق مجبور به تعویض مسئولان و عذرخواهی نشود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016