پنجشنبه 22 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ حسين کروبی و مجيد انصاری: کروبی بدون سند حرف نمی‌زند، اعتماد ملی

گروه سياسی: ‌ديروز روز خبرسازی بود، روزی که نامه کروبی به ‌هاشمی در متن اخبار قرار گرفت و نه‌تنها صحن مجلس را به مجادله کشاند بلکه رسانه‌های خبری را به واکنش واداشت. البته اين رسانه‌های اصولگرا بودند که انتقادات تندی را نسبت به کروبی و اطرافيانش وارد کردند. در اين ميان برخی بودند که معترضان به کروبی را از واکنش عجولانه و بدون تحقيقات نسبت به کروبی برحذر کردند. از جمله آنکه فرزند حسين کروبی که ديروز در پاسخی به علاءالدين بروجردی رئيس کميته پيگيری بازداشت‌شدگان مجلس که گفته بود به استناد گفته‌های او مستندات کروبی برای نگارش اين نامه خوانندگان روزنامه اعتمادملی بوده‌اند برای وی ابراز تاسف کرد که چرا عجولانه قضاوت کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسين کروبی فرزند مهدی کروبی ضمن تاسف از اظهارات علاءالدين بروجردی رئيس کميسيون امنيت ملی مبنی بر اينکه «مستندات نامه کروبی تلفن خوانندگان روزنامه اعتمادملی بوده است» گفت: «آقای بروجردی به عنوان رئيس کميته پيگيری بازداشت‌شدگان در مجلس بدون اينکه تحقيقات لازم را انجام دهد عجولانه قضاوت کرده است و شايد بايد چنين نتيجه‌گيری کرد که اگر تحقيقات اين کميته درباره مسائل بازداشت‌شدگان چنين باشد نتايج آن مشخص است که چگونه خواهد شد.» حسين کروبی با تاکيد بر اينکه تلفن‌هايی که از سوی مردم با روزنامه اعتمادملی صورت گرفته، پس از انتشار اين نامه بوده، گفت: «پس از انتشار نامه آقای کروبی تماس‌های تلفنی با روزنامه اعتمادملی داشتيم که يا از انتشار آن تشکر می‌کردند يا اينکه بعضا اظهار می‌کردند خودشان جز کسانی بوده‌اند که در بازداشت مورد آزار قرار گرفته‌اند. در همين راستا آقای مرتضوی از بنده جويای نام خبرنگارانی شد که با اين افراد که با روزنامه تماس گرفته‌اند صحبت کرده‌اند که من نام هيچ خبرنگاری را به ايشان نگفتم چراکه روزی صدها تلفن به روزنامه درباره مسائل مختلف زده می‌شود و ممکن است که از ميان اعضای روزنامه در بخش‌های مختلف هر کسی پاسخگوی تلفن‌ها باشد بنابراين فرد خاصی با اين افراد صحبت نکرده که بنده بخواهم نام شخص خاصی را به ايشان بگويم. از طرف ديگر من به ايشان گفتم که خبرنگاران ما در روزنامه اعتمادملی تحت فشارهای شديد روحی قرار دارند به‌طوری که اين روزها ادامه کار برای ايشان دشوار شده است.» کروبی همچنين در پاسخ به کسانی که او را به انتشار اخباری خلاف واقع از سوی کروبی متهم می‌کنند، گفت:‌«اين نامه را آقای کروبی بنابر مستنداتی که در اختيار داشته نوشته و با توجه به اينکه ايشان يک هفته است که در سفر است، تنها بنده اين نامه را دريافت و منتشر کردم.» در همين راستا اين مجيد انصاری عضو شورای مرکزی مجمع روحانيون مبارز بود که با اطمينان گفت که چنانچه دادگاهی تشکيل شود کروبی گفته‌هايش را ثابت خواهد کرد. وی با بيان اينکه «من صحبت خاصی در اين زمينه ندارم»، تاکيد کرد: «مطمئنا آقای کروبی بدون مدرک صحبت نمی‌کند.» انصاری در گفت‌وگويی با خبرگزاری ايرنا گفت:‌«کروبی بدون سند حرف نمی‌زند. اصل قضيه قطعی و اثبات شده و گزارش آن برای مقامات رفته است.»

بيانيه‌ شاخه جوانان و دانشجويان
شاخه جوانان و دانشجويان حزب اعتماد ملی در ارتباط با توهين به کروبی بيانيه‌ای صادر کرد. به گزارش سحام‌نيوز با اشاره به نامه کروبی به ‌هاشمی‌رفسنجانی آمده است: «محتوای اصلی نامه کروبی به برخوردهای زشت و نامشروع و غيرقانونی توسط نيروهای خودسر است. کروبی به رفتارهای صورت گرفته در بازداشتگاه‌ها به ويژه با دختران و پسران هشدار داده اما واکنش افرادی که به جای رسيدگی به اصل موضوع و کشف حقايق بيشتر، کروبی را متهم به القابی می‌کنند در اين بين واکنش جمع معدود دانشجويی است که با تجاوز به نام انجمن اسلامی اين نام معتبر و با آبرو را وسيله‌ای برای اعتبار بخشيدن به خود و آبرو دادن به همسلکان خود کرده‌اند و با نگاشتن نامه‌ای به کروبی برای آنکه اصل مساله را کتمان کنند با فرافکنی از وی راجع به زندان‌های بنياد شهيد و ۳۰۰ ميليون تومان شهرام جزايری پرسيدند در حالی‌که کروبی در پاسخ به محمود احمدی‌نژاد در شب مناظره پاسخش را داده بود که اگر گوش شنوا می‌داشتند و محو جمال رئيس‌جمهور محبوبشان نبودند قطعا پاسخ می‌گرفتند.» اين بيانيه افزوده است:‌ «اما در ارتباط با موضوع زندان بنياد شهيد که کروبی پيرامون آن نيز توضيح داده بود باز هم شبهه ايجاد می‌کنند. در واقع برخورد با خائنين به خانواده‌های شهدا در بنياد شهيد يک ضرورت بود که اين مساله در آن روزها امری پذيرفته شده بود. اما امروز چگونه است که برخی در لباس حامی نظام اقدام کروبی در برخورد با ضد انقلاب‌ها را زير سوال می‌برند؟ سنگ زندانيان آن روزها را به سينه‌زدن ناشی از چه درکی از ماهيت جمهوری اسلامی است و تاييد برخوردهای اين روزها با زندانيان که بازداشتگاه تعطيل شده کهريزک يک نمونه از آن بود که اگر تدبير رهبری نظام نبود شايد کماکان پذيرای زندانيان ديگر بود ناشی از چه قرائتی از دين است؟»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016