شنبه 24 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی طائب، کروبی نتواند با ۴ شاهد ثابت کند، بايد ۸۰ ضربه شلاق بخورد، جهان نيوز

- در اسلام اگر کسی به يک مؤمن يا مؤمنه نسبت فحشا بدهد و نتواند آن را با ۴ شاهد اثبات کند اولا اين شخص گناهگار و فاسد است مگر اينکه توبه کند ثانيا بايد ۸۰ ضربه شلاق بخورد


عضو شورای مرکزی جمعيت رهپويان انقلاب اسلامی در خصوص نامه اخير کروبی به هاشمی رفسنجانی گفت: بحث آزادی بيان تا حدی است که کسی از حدود شرعی تجاوز نکند و خلاف نگويد ولی آقايان از حدود شرعی تجاوز کرده‌‌اند و دستگاه قضايی در اين خصوص موظف است آنها را بخواهد.

حجت‌الاسلام والمسلمين مهدی طائب عضو شورای مرکزی جمعيت رهپويان انقلاب اسلامی اظهار داشت: مساله‌ای که در ايران اتفاق افتاده و واقعيت دارد اين است که نسبت به آرايی که مردم به صندوق‌ها ريخته‌اند و غير قابل انکار هم بود عده‌ای خواستند با زورمداری اين آرا را باطل کنند و با ديکتاتوری از مدل جديد، خودشان را به کرسی بنشانند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: مدلی از ديکتاتوری که اين افراد به ميدان آوردند طبيعتا اقتصائاتی داشت و گرفتار آن اقتضائاتش شدند و حالا می‌خواهند خودشان را از بند اين اقتضائات رها کنند به همين دليل راهی ندارند جز اينکه اين پيامدها را به گردن ديگران بياندازند چون اينها دو جرم مرتکب شده‌اند جرم اول اين بوده که اقدام مردم را اقدامی دروغ پنداشته‌اند، مردم‌ آمده بودند و به فردی رای داده بودند اين افراد اين را انکار می‌‌کردند و می‌گفتند مردم رای نداده‌اند و اين يک جرم بوده است.

عضو شورای مرکزی جمعيت رهپويان ادامه داد: جرم دومشان اين بود که به اين دروغ ادامه دادند و مردمی را به صحنه فرا خواندند بدون اينکه مجوزی داشته باشند بنابراين اين افراد با اين دو جرم قابل پيگرد هستند و همچنين در فرآيند اين جرم‌ها مرتکب جرم‌هايی ديگری شده‌اند و اين افراد در مسيری حرکت می‌کنند که اگر بتوانند با غوغاسالاری در دنيا از زير بار آن در بروند ولی از مساله آخرتی آن نمی‌توانند گريزی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمين طائب با اشاره به نامه اخير کروبی به هاشمی رفسنجانی تصريح کرد: در اسلام اگر کسی به يک مؤمن يا مؤمنه نسبت فحشا بدهد و نتواند آن را با ۴ شاهد اثبات کند اولا اين شخص گناهگار و فاسد است مگر اينکه توبه کند ثانيا بايد ۸۰ ضربه شلاق بخورد.

وی ادامه داد: کروبی در نامه‌اش نوشته که در فلان اردوگاه به خانم‌ها تجاوز شده است، افراد اردوگاه تعدادشان معلوم است تمامی افراد اردوگاه مورد اتهام فحشا قرار گرفته‌اند، اگر کروبی نتواند با ۴ شاهد که نفس عمل را به عينه رويت کرده باشند اين اتهام را اثبات کنند ۳ مساله در مورد او از نظر شرعی وجود دارد: ۱- ايشان فاسق۲- ايشان گناهکار است و ۳- ايشان بايد ۸۰ ضربه شلاق تازيانه بخورند و حالا اگر ثابت شود که قضيه اصلا دروغ بوده است قضيه فرق می‌کند و حکمش چيز ديگری است.

عضو شورای مرکزی جمعيت رهپويان خاطرنشان کرد: دستگاه قضايی بايد بداند که مردم ما نظام را پذيرفته‌اند و به وظيفه خود عمل کرده‌اند و پای صندوق آمدند و رای دادند و در يک مدت محدود با تبليغات، عده‌ای گمان کردند که به آرايشان خيانت شده اما وقتی برای آنها توضيح داده شد و مطمئن شدند در آرايشان خيانت نشده به کار خودشان مشغول شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمين طائب با بيان اينکه شيطنت شياطين امری مستمر برای جمهوری اسلامی است تصريح کرد: ارگان‌ها و نهادهای ما برای مقابله با اين‌ شيطنت‌ها به وجود آمده‌اند و مردم هم مقابله با اين موارد را به ارگان‌ها واگذار کرده‌اند و از آن‌ها انتظار دارند.

وی در ادامه اظهار داشت: اين وظيفه دستگاه قضايی است که از چنين آسيب‌هايی جلوگيری کند چرا بايد بگذاريم اين مسايل درحد رسانه‌ها مدتی بگذرد و آقايان دوباره به اتهام زنی‌هايشان ادامه دهند، داستان آزادی بيان تا حدی است که کسی از حدود شرعی تجاوز نکند، آقايان از حدود شرعی تجاوز کرده‌‌اند و دستگاه قضايی در اين خصوص موظف است آنها را بخواهد.

حجت‌الاسلام والمسلمين طائب با بيان اينکه کروبی بايد از جانب دستگاه قضايی احضار شود خاطرنشان کرد: دستگاه قضايی بايد به کروبی بگويد که شما گفتی اينجا تجاوز شده است، ۴ شاهد برای اين مساله بياوريد که رويت کرده باشد، همه در برابر قانون يکسان هستند آيا ما انسان‌های درجه ۱ و ۲ داريم و اينها مصونيت دارند، در کدام قانون نوشته شده که اين آقايان مصونيت دارند؟

وی افزود: اگر اين افراد ادعا می‌کنند به خاطر خدماتی که برای جمهوری اسلامی انجام داده‌اند مصونيت دارند اين ادعای بيهوده‌ای است به دليل اينکه اين افراد در عمل ثابت کرده‌اند که چندين برابر خدماتی که انجام داده‌اند از بيت‌المال استفاده کرده‌اند و زندگی‌های اشرافی تشکيل داده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمين طائب با بيان اينکه کروبی در تبليغات انتخاباتی‌اش گفت من نيمی از خانه‌ام را فروخته‌ام و خرج تبليغات کرده‌ام تصريح کرد: با فرض اينکه کروبی راست گفته باشد با آن حجم تبليغات نيمی از خانه او ميلياردها تومان می‌ارزيده است، با کدام کسب و کار ايشان چنين ثروتی بدست آورده است؟ مگر خدمات اين افراد چقدر می‌ارزيد که اينقدر دارايی داشته باشند، پس معلوم می‌شود آنها ديگر برای خدماتشان چيزی از جمهوری اسلامی و خدا طلبکار نيستند.

وی ادامه داد: چرا اين افراد در برابر قانون با مردم عادی يکسان نيستند دستگاه قضايی چرا کروبی را نمی‌خواهد، بايد به او بگويد در خصوص حرفی که زده‌ای يا شاهد بياور يا حد الهی در موردت اجرا خواهد شد و اين‌ها به مسايل سياسی ربطی ندارد اين رمی به فحشا است.

عضو شورای مرکزی جمعيت رهپويان خاطرنشان کرد: اگر دستگاه قضايی طبق قانون و اصول با همه برابر رفتار کند ديگر چنين مواردی پيش نمی‌آيد و البته اين نامه‌ها برای مردم ما مهم نيست، مردم به نظام خودشان اطمينان دارند و البته انتظار تساهل و تصامح هم ندارند و پيام ۲۴.۶ ميليون نفری که به احمدی‌نژاد با شعار اصولگرايی رای دادند نفی تساهل و تسامح بود يعنی عمل به قانون و اين رای اکثريت مطلق مردم ما است و مردم انتظار اجرای آن را دارند.

وی در پايان اظهار داشت: چرا مردم بايد ببينند که در قبال اين افراد تبعيض صورت می‌گيرد، قانونا و شرعا هرچه هم اين افراد فرافکنی کنند خون‌های ريخته شده و نارسايی‌های به وجود آمده متوجه اين آقايانی است که رای مردم را دروغ پنداشتند و اين آشوب‌ها را به راه انداختند و قانون بايد با آنها برخورد کند و يقين بدانيد اگر با اين افراد بر اساس اصول قضايی برخورد شود ملت خوشحال خواهند شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016