چهارشنبه 28 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همسر فيض الله عرب سرخی: يقين دارم بلايی سر همسرم آورده اند، روز آنلاين

ليلا طيری - فيض الله عرب سرخی، عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی که بيش از۴۴ روز است در بازداشت به سر می برد و در اين مدت هيچ تماسی با خانواده خود نداشته است، ديروز به دلايل نامعلوم از زندان به بيمارستان منتقل شد؛با اين حال خانواده اين فعال سياسی هيچ گونه اطلاعی از وضعيت او ندارند. همسر آقای عرب سرخی در گفتگو با روز، ضمن اشاره به اينکه حتی آزادشدگان هم خبری از همسرم ندارند، می گويد: يقين دارم بلايی سر همسرم آورده اند.

اين مصاحبه را می خوانيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانم عرب سرخی، ضمن اعلام اين خبر که دادگاه حتی وکالت نامه همسرش را نيز نپذيرفته، می گويد: از لحظه بازداشت تا کنون يعنی از ۴۴ روز پيش هيچ خبری از ايشان نداريم و نميدانيم کجا و در چه شرايطی به سر می برد.

نعمت احمدی، وکيل آقای عرب سرخی است اما با وجود مراجعات مکرر ايشان، قاضی دادگاه، تاکنون از پذيرفتن وکالتنامه خودداری کرده است.
خانم عرب سرخی با ابراز نگرانی شديد از اين وضعيت می افزايد: حتی کسانی که آزاد شده اند هم هيچ خبری از آقای عرب سرخی ندارند و گفته اند که او را نديده اند و ايشان در بخش ديگری زندانی بوده اند.امروز هم که برخی از سايت ها خبری منتشر کردند مبنی بر اينکه آقای عرب سرخی را به بيمارستان برده اند. من به شدت نگرانم و به اين يقين رسيده ام که حتما بلايی سر همسرم آورده اند که حتی نمی گذارند تماس بگيرد.
وی ادامه می دهد: چپ و راست می گويند انرژی هسته ای، حق مسلم ماست، اما حق ما چی؟ حق همسر من که تمام حقوق شهروندی و قانونی او زير پا گذاشته شده چی؟ حق مسلم ما نيست که خبری از عزيزمان بگيريم و بدانيم کجاست و آيا بلايی سر او آمده است يا نه؟

خبر انتقال عرب سرخی به بيمارستان را روز گذشته سايت نوروز، ارگان جبهه مشارکت داد؛ اين سايت به نقل از يکی از پرسنل بهداری زندان اوين خبر داد که فيض الله عرب سرخی، پس از آنکه از حضور در دادگاه های نمايشی سر باز می زند توسط نيروهای اجرايی يکی از نهادهای قضايی به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بعد در اثر شدت ضربان وارده به بهداری اوين منتقل شده است.
بر اساس اين گزارش، پس از چند روز بستری شدن عرب سرخی در بهداری اوين، وی را مجددا به سلول انفرادی منتقل می کنند اما به دليل وخامت حال، وی مجددا به بهداری و سپس به بيمارستان بقيه الله العظم که متعلق به سپاه پاسداران است، انتقال می يابد.
خانم عرب سرخی پيش از اين به سايت روز گفته بود: روزی که آقای عرب سرخی مفقود شدند ما خبری از بازداشت ايشان نداشتيم و من به طور مداوم با موبايل ايشان تماس می گرفتم که در نهايت يک آقايی از موبايل همسرم با من تماس گرفت و گفت اينجا دادگاه انقلاب است و همسر شما اقداماتی عليه امنيت ملی انجام داده است و من به آن آقا گفتم که کار کردن در ستاد کسی که از فيلتر شورای نگهبان رد شده، اقدام عليه امنيت ملی نيست؛ اما جوابی نداد و تلفن را قطع کرد.
خانم عرب سرخی در ادامه با اشاره به سوابق همسرش تاکيد کرده بود: آقای عرب سرخی برادر دو شهيد است و سوابق او را همگان ميدانند اما ديدگاهی چند سال است سر کار آمده که در صدد حذف ياران انقلاب است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016