چهارشنبه 28 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عضو کميسون ماده ۱۰ احزاب: بر اساس قانون مجوز حزبی که با جبهه موسوی همکاری کند باطل می‌شود، فارس

خبرگزاری فارس: فولاد‌گر با بيان اينکه لازمه فعاليت سياسی موسوی تميکن به قانون است، گفت: طبق ماده ۱۶ کميسيون ۱۰ احزاب، اين کمسيون به احزابی که قصد دارند زير مجموعه جبهه سياسی حرکت های غير قانونی وی شوند، پس از تذکر و اخطار کتبی، مجوز آنها را توقيف و باطل خواهد کرد.

حميدرضا فولاد‌گر نماينده مردم اصفهان در مجلس و عضو کميسيون ماده ۱۰ احزاب در گفتگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس به تشريح تشکيل جبهه سياسی، از سوی موسوی پرداخت و اظهار داشت: اگر موسوی قصد دارد يک جبهه سياسی تشکيل دهد، تشکل‌هايی که قرار است زيرمجموعه اين جبهه فعاليت کنند، بايد دارای مجوز برای فعاليت قانونی باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: فعاليت قانونی هر جبهه سياسی مشروط به اين اصل است که تشکل‌های زيرمجموعه آن جبهه، از قبل دارای مجوز باشند و اگر اينگونه نباشد اين تشکل جديدی محسوب می‌شود و بايد برای تشکيل آن اقدام به اخذ مجوز از وزارت کشور شود.
فولاد‌گر ادامه داد: به عنوان مثال جبهه پيروان خط امام و رهبری که متشکل از ۱۴ تشکلی است که اين تشکل‌ها دارای مجوز برای فعاليت هستند و يا جبهه شورای هماهنگی دوم خرداد نيز از تشکل‌های مجوز‌دار تشکل شده که نمی‌شود بر اين اساس جبهه پيروان خط امام و رهبری و يا جبهه شورای هماهنگی دوم خرداد را تشکل جديدی دانست و اين نوع تشکل نياز به مجوز ندارد.
عضو کميسيون ماده ۱۰ احزاب با بيان اينکه موسوی با قبول قانون اساسی و دولت جمهوری اسلامی که مجری قانون است در انتخابات شرکت کرده بود، افزود: برای تقاضای مجوز لازم است تا وی در مرحله اول اظهارات گذشته خود را مبنی بر عدم مشروعيت دولت دهم پس بگيرد و به مشروعيت دولت منتخب مردم اذعان کند.
نماينده مردم اصفهان در مجلس با بيان اينکه فعاليت سياسی موسوی مشروط به عملکرد قانونی وی است، تصريح کرد: طبق ماده ۱۶ احزاب، قانون اين اجازه را به اعضای کميسيون ماده ۱۰ داده تا در صورتی که حزب يا تشکل مجوز بخواهد زير مجموعه‌ جبهه‌ يا تشکل ديگری شود، به اين دليل که جبهه سياسی ،دولت را نامشروع بداند، در چند مرحله اخطار، تذکرکتبی و حتی توقيف و لغو مجوز حزب را ارائه کند که در اين صورت جبهه سياسی طبق قانون نمی‌تواند تشکيل شود.
وی اضافه کرد: بايد احزاب وتشکل‌ها طبق مرامنامه خود قانونی عمل کند و قانون طبق آئين قانونی، می‌تواند از فعاليت آنها با هر تشکلی و يا حزب ديگری که قصد دارد جبهه سياسی تشکل بدهد مخالفت کند.
وی با تاکيد براينکه موسوی بايد برای فعاليت سياسی خود قانونی عمل کند و اگر اظهارات غيرقانونی خود مبنی بر عدم مشروعيت دولت دهم که منتخب ملت ايران است، را تکرار کرده و به رای مردم تمکين نکند، با مخالفت قانون برای فعاليت روبه‌رو خواهد شد.
فولاد‌گراضافه کرد: طبق ماده ۱۶ کميسيون ۱۰ احزاب، اين کمسيون به احزابی که قصد دارند زير مجموعه جبهه سياسی موسوی شوند، تذکر، اخطار کتبی داده و در نهايت مجوز آنها را توقيف خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016