پنجشنبه 29 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دو تجمع در قم، برای مخالفت و حمايت از سخنان آيت‌الله صانعی، موج سبز آزادی

در حالی که گروه قاسم روانبخش قصد دارند در ضلع جنوبی حرم حضرت فاطمه معصومه(س) تجمع کرده و سپس به سمت خيابان ارم و ميدان امام(ره) راهپيمايی کنند، حاميان آيت‌الله صانعی نيز تصميم دارند در برابر دفتر ايشان تجمع و از سخنان ايشان حمايت کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش آينده‏نيوز از قم، روز گذشته از سوی افراطيون و طلاب تندرو اطلاعيه‌ای مبنی تجمع عليه يکی از مراجع تقليد در سطح گسترده‏ای در اين شهر منتشر شده است.

اين فراخوان توسط همان نيروهايی انجام شده که پيش از اين عليه بزرگانی چون آيت‌الله جوادی آملی و آيت‌الله هاشمی رفسنجانی راهپيمايی کرده و شعار داده بودند و اکنون در اطلاعيه‌هايی با اهانت به آيت‌الله صانعی، خواستار تجمع و راهپيمايی عليه ايشان شده‌اند. اين گروه که تحت تحريک قاسم روانبخش قراردارند، قصد دارند در ضلع جنوبی حرم حضرت فاطمه معصومه(س) تجمع کرده و سپس به سمت خيابان ارم و ميدان امام (ره) راهپيمايی کنند. اين در حالی است که به نظر می‌رسد برای تجمع مذکور مجوزی دريافت نشده است.

گفتنی است، پس از اظهارات صريح آيت‌الله صانعی عليه برخی اقدامات انجام شده پس از انتخابات، برخی رسانه‌های حامی کودتا دراقدامی ناشيانه و در تلاش برای مظلوم‏نمايی مدعی شدند که آيت‌الله صانعی به رئيس دولت کودتا توهين کرده است و اين اقدامات حتی پس از اشاره دفتر آيت‌الله صانعی به کذب بودن اين موضوع و نيز انتشار فيلم و متن کامل سخنرانی ايشان که نشان می‌دهد موضوع لقی به کار رفته مربوط به حکايتی ديگر است هنوز ادامه دارد.

لازم به ذکر است گروه طلاب تندرو تحت نظر قاسم روانبخش تا کنون موجب رنجش شديد مراجع و علمای قم از جمله ائمه جمعه ارشد قم، نظير آيت‏الله جوادی آملی، آيت‏الله امينی و آيت‏الله استادی شده است و چندی پيش آيت‏الله استادی، مدير سابق حوزه علميه قم که به دليل اين تحرکات افراطی موقتاً از اقامه نماز جمعه خودداری کرد، به شدت از اين افراد انتقاد نمود و گفت: چرا اين روحانی با احساسات پاک مردم و طلاب بازی کرد؟ چرا هيچ دستگاهی نيست که با او برخورد کند؟ وی افزود: افرادی که در اين راهپيمايی‌ها که پس از انتخابات توسط اين روحانی تشکيل شد، شرکت کردند بايد استغفار کنند.

در همين حال «موج سبز آزادی» مطلع شده که گروهی از حاميان آيت‌الله صانعی نيز قصد دارند همزمان با راهپيمايی غير قانونی مخالفان، در برابر دفتر ايشان تجمع و از سخنان ايشان عليه وضع موجود، اعلام حمايت کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016