چهارشنبه 4 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه جمعی‌ از خانواده‌های زندانيان سياسی: اين دادگاه رسوا، بی اعتبار و فاقد هرگونه وجاهت شرعی و قانونی است، موج سبز آزادی

عده‌ای از خانواده‌های زندانيان سياسی، با انتشار بيانيه‌ای خطاب به ملت ايران، برگزاری دادگاه نمايشی چهارم را که در راستای اعتبار بخشيدن به کودتای انتخاباتی بود را به شدت محکوم کردند و نسبت به اين روند خطرناک هشدار دادند. متن کامل اين بيانيه که در سايت امروز منتشر شده به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


الملک يبقی مع الکفر و لا يبقی مع الظلم

بسم الله القاسم الجبارين

ملت آگاه و شريف ايران:

بيش از دو ماه از حضور حماسی شما در انتخابات ۲۲ خرداد می گذرد. با کمال تأسف انتخاباتی که می توانست بزرگترين فرصت در طول حيات سی ساله نظام جمهوری اسلامی باشد، به دست جريانی بی ريشه، مشکوک و تنگ نظر به خطرناکترين تهديد عليه جمهوريت و اسلاميت نظام تبديل شد. جريان حاکم که روند انتخابات را به زيان خود می ديد سعی کرد با تخلفات متعدد توسط نهادهای اجرايی و نظارتی و بسيج کردن تمام ارگانهای حاکميت يکدست نتيجه انتخابات را به سود خود تغيير دهد. قطع خطوط تلفنی ستاد مهندس موسوی، قطع سرويس پيام کوتاه، حمله به سايتهای اينترنتی جريان اصلاح طلب، برگزاری مانور اقتدار در پايتخت در ساعت ۵ بعد از ظهر روز جمعه انتخابات و اعلام پيروزی فرد مورد نظر حاکميت در رسانه های جريان کودتا همچون کيهان و سايت رجانيوز ساعاتی پيش از اتمام رای گيری حاکی از برنامه جريانی بود که چيزی فراتر از تصاحب کرسی رياست جمهوری را دنبال می کرد.

متاسفانه پس از اعلام نتايج و اعتراضات ميليونی مردم در سراسر کشور فصل جديدی از برخورد جناح اقتدارگرا با اصلاح طلبان طرفدار آقای موسوی و مردم معترض آغاز شد. بازداشت بی سابقه سران احزاب اصلاح طلب بدون ارائه حکم قانونی که بعضاً در نيمه شب و يا با ضرب و جرح و حمله وحشيانه به آنها همراه بود و سرکوب سبعانه مردم بی دفاع نشانگر تغيير مشی اين جريان از حذف سيستماتيک جريان اصلاحات به حذف فيزيکی اصلاح طلبان از عرصه سياسی کشور بود و در واقع نشان از اتخاذ سياست «مشت آهنين» و «نصرت بالرعب» در ميان سران جريان کودتا داشت. در راستای همين سياست تظاهرات قانونی و مسالمت آميز مردم که بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی صورت گرفت به وحشيانه ترين شکل ممکن به خاک و خون کشيده شد و تعداد زيادی از جوانان برومند کشورمان به شهادت رسيدند و صدها نفر بازداشت شده و روانه بازداشتگاههای مخوفی چون کهريزک شدند که به حق می توان آنرا با زندانهای گوانتانامو، ابوغريب و زندانهای زمان آلمان نازی مقايسه کرد. متأسفانه جريان حاکم با علم به مخدوش بودن انتخابات برگزار شده به تمام تلاشهای ستاد آقای موسوی جهت رفع ابهام از انتخابات و راه حلهای بزرگانی چون آيت الله هاشمی رفسنجانی و مراجع بزرگوار تقليد وقعی ننهاد و با يک بازشماری نمادين و رسوا بر خشم و نفرت عمومی افزود.

ملت شهيد پرور، حق طلب و مبارز ايران!
جريان کودتا نااميد از تلاشهای مذبوحانه اش جهت اقناع افکار عمومی از ماه گذشته پرده ديگری از سناريوی از پيش طراحی شده اش را آغاز نمود و آن برگزاری دادگاهی غير قانونی با هدف انحراف افکار عمومی از بحث تقلب در انتخابات و کشتار و شکنجه های صورت گرفته و همچنين به خيال خود خدشه دار کردن وجهه جريان اصلاح طلبی نزد مردم بود.

دادگاهی قرون وسطايی و نمايشی که امروز پرده چهارم آن را شاهد بوديم و در آن شريفترين فرزندان اين مرز و بوم، مبارزين دوران طاغوت، خانواده شهدا و رزمندگان دفاع مقدس را به جرم اعتراض به تقلب در جريان انتخابات و هدايت اعتراضات و در حقيقت به جرم ايستادگی در مقابل سران حاکميت يکدست محاکمه می کنند. دادگاهی که متهمان آن بيش از ۱۰ هفته است در زندانهای انفرادی تحت شديدترين فشارها قرار دارند بدون اينکه دسترسی به وکيل و يا امکان ارتباط با دنيای خارج را داشته باشند. دادگاهی که در آن به طور همزمان صد نفر محاکمه می شوند با کيفر خواستی سياسی و فاقد بار حقوقی که تنها تقليدی است ناشيانه از سرمقالات بی مايه و ماليخوليايی روزنامه اقتدار گرای کيهان. دادگاهی که در آن بر خلاف نص صريح قانون و بر خلاف آنچه ارگان‌های کودتا يعنی‌ خبرگزاری‌های فارس و ايرنا و همچنين سيمای ضد ملی‌ مدعی می شوند، به وکلا اجازه ملاقات با متهم و حتی رويت پرونده داده نمی‌شود و وکلای وابسته به حاکميت عليرغم تکذيب چند باره خانواده بازداشت شدگان به دروغ خود را وکيل "تعيينی" معرفی‌ می کنند.


دادگاهی که در آن برادر مبارز و روشنفکر جناب آقای ابطحی را مجبور به اعتراف به دروغ بودن ادعای تقلب و دم زدن از شرايط ايده آل زندان می کنند. اين در حاليست که کاهش وزن شديد ايشان تنها در مدت ۴۵ روز خود گواه شرايط سختی است که بر ايشان و همفکرانشان می گذرد. دادگاهی که در آن سعيد حجاريان رنجور و بيمار را که حتی قادر به تکلم نيست مجبور به اعترافات ساختگی می‌‌کنند و از بيم رسوا شدن حتی اجازه نميدهند که خود متن ديکته شده توسط بازجويان را قرائت کند. دادگاهی نمايشی که در آن مواضع سياسی احزاب اصلاح طلب طی‌ دهه اخير به عنوان جرم مطرح ميشود و سوال اينجاست که دستگاه قضايی‌ تا به حل کجا بوده و چه ميکرده است؟ ادعا‌های دادستان دقيقا مهر تاييدی است بر اين واقعيت که حاکميت انحصار طلب مدتهاست که به فکر تصفيه حساب با اصلاح طلبان و نمايندگان شجاع مجلس ششم بوده است و اعتراضات به انتخابات را تنها محملی برای انتقام گيری يافته است.

اگر به راستی اينان منطقی چنين قوی دارند چرا اين افراد را در سلول انفرادی نگه می دارند؟ چرا يک جلسه توجيهی برای آنها نمی گذارند و از رسانه به اصطلاح ملی پخش نمی کنند تا همگان بر قدرت منطق و استدلالشان احسنت گويند و اعتراضات پايان يابد؟

ملت صلح طلب و بزرگوار ايران!
ما بستگان زندانيان سياسی با شما عهد می بنديم که تا آخر اين مسير دشوار در کنار شما خواهيم بود و اجازه نخواهيم داد خون شهدايمان توسط يک جريان دروغ گو، بی هويت، مجيز گو و مزور که هيچ پايگاهی چه در ميان مردم ايران زمين، چه در بين نخبگان سياسی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا و چه در حوزه های عليمه و بين مراجع تقليد ندارد و تنها نقطه اتکاء آن باتوم، اسلحه و زندان است پايمال شود.

همچنين به کودتاچيان هشدار می دهيم دست از فشار بر زندانيان و خانواده های آنان برداشته و حد اقل سعی کنند کمی منافع بلند مدت تر حاکميت يکدست را در نظر داشته باشند. ما بويژه در مورد وضعيت سلامت جانباز سرافراز اصلاحات، دکتر سعيد حجاريان، که در بدترين شرايط روحی و جسمی به سر می برد هشدار می دهيم و مسئوليت حفظ جان و سلامت تمامی عزايزان و جوانان در بند خود را متوجه سران حاکميت می دانيم. از نظر مردم فهيم ايران، بسياری از مراجع معظم تقليد و گروههای سياسی مستقل اعترافات اين دادگاه رسوا، بی اعتبار و فاقد هرگونه وجاهت شرعی و قانونی است. ما همچون رهبر جنبش سبز ايران، ميرحسين موسوی عزيز، همچنان به دنبال اصلاحات مسالمت آميز در بستر قانون اساسی و احيای جمهوريت و اسلاميت از دست رفته نظام هستيم. اعتقاد راسخ ما بر اين است که ادامه روند کنونی موجب هدم کامل جمهوريت و همچنين اسلاميت نظام است. لذا از تمامی هموطنان عزيز، علمای بزرگوار، مراجع اعظام تقليد و نخبگان سياسی آزاده در هر حزب و جناح می خواهيم در مقابل اين ظلم آشکار و افسار گسيخته در حق مردم مظلوم و فرزندان خدوم اين ملت سکوت را جايز نداند و مانع فرو غلطيدن ميراث امام راحل و شهدای انقلاب به دامان استبداد و ديکتاتوری به نام اسلام و ارزشها و تهديد استقلال، تماميت ارضی و منافع ملی توسط جريان حاکم شوند.

«الذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل الملائکه ، ان لا تخافوا و لا تحزنوا و ابشروا بالجنه التی ان کنتم توعدون»

با التماس دعا در ماه مبارک رمضان
۴ شهريور ۱۳۸۸

عارفه تاجزاده (فرزند مصطفی تاجزاده)
زينب حجاريان (فرزند سعيد حجاريان)
عليرضا رئيسی (داماد سعيد حجاريان)
فاطمه شمس (همسر محمد رضا جلأيی پور)
علی‌ طباطبايی (داماد مصطفی تاجزاده و برادر شهاب طباطبايی)
ميثم نبوی (فرزند بهزاد نبوی)
ياسر نبوی (فرزند بهزاد نبوی)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016