سه شنبه 10 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واشنگتن پست: احمدی نژاد ۲۳ سپتامبر به نيويورک سفر می کند، ايسنا

واشنگتن پست نوشت:" در حالی که چند هفته تا ضرب الاجل آمريکا برای آغاز گفت‌وگوها باقی است، يک سخنگوی محمود احمدی نژاد روز دوشنبه اعلام کرد که وی قصد دارد برای ايراد سخنرانی در نشست سالانه‌ی مجمع عمومی سازمان ملل در ۲۳ سپتامبر به نيويورک سفر کند. اين در حالی اعلام شد که فشار بين المللی برای اعمال تحريم در صورتی که ايران قصد مذاکره درباره‌ی برنامه هسته‌يی اش را نداشته باشد هم چنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در ادامه‌ی اين گزارش آمده است: اين سفر( احمدی نژاد به نيويورک ) با ضرب الاجل ۱۵ سپتامبر تعيين شده از سوی کاخ سفيد برای پاسخ گويی ايران به پيشنهاد برای آغاز گفت‌وگوها درباره‌ی مساله‌ی هسته‌يی تلاقی می کند. اين اولين سفر احمدی نژاد به يک کشور غربی از پس از انتخابات ماه ژوئن در اين کشور خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز دوشنبه در برلين، رهبران آلمان و فرانسه تاکيد کردند که ايران بايد به نگرانی‌های بين‌المللی درباره‌ی برنامه‌ی هسته‌يی‌اش به زودی پاسخ دهد يا اين که با پيامدهايش روبرو شود.

نيکلا سارکوزی رييس جمهور فرانسه پس از ملاقات با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت که اقداماتی بايد در ماه سپتامبر اتخاذ شود که اراده‌ی ايران برای همکاری يا عدم همکاری را ارزيابی کند.

وی گفت که اگر ايران پاسخ ندهد، آلمان و فرانسه در درخواست برای تقويت تحريم ها متحد خواهند شد.

واشنگتن پست افزود: احمدی نژاد به طور مرتب از پس از انتخابات سال ۲۰۰۵ در نشست سازمان ملل شرکت کرده است. سخنرانی‌های وی در نيويورک جنجالی بوده است و عموما با اعتراضات روبرو شده است. مقامات سازمان ملل حضور احمدی نژاد را تاييد کردند و گفتند که همان احتراماتی که در رابطه با ديگر سران کشورها رعايت می‌شود در رابطه با او نيز رعايت خواهد شد. بان کی مون، دبيرکل سازمان ملل اخيرا گامی در جهت به رسميت شناختن پيروزی احمدی نژاد در انتخابات با ارسال يک نامه ديپلماتيک متداول به مناسبت آغاز به کار وی برداشت.

مقامات آمريکايی گفتند که آمريکا به دعوت نامه‌های سازمان ملل حتی جنجالی‌ترين رجال خارجی احترام می گذارد و آنها اين طور تلقی می کنند که ويزای احمدی نژاد برای سفر به آمريکا تاييد خواهد شد، اما دورنماهای گفت‌وگوهای مستقيم با مقامات ايران ضعيف به نظر می رسد. در ماه ژوئيه آمريکا دعوت از ديپلمات‌های ايرانی برای شرکت در جشن‌های چهارم ژوئيه در نمايندگی‌های ديپلماتيک و سفارت خانه‌های آمريکا را پس گرفت.

علی اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی احمدی نژاد از اظهارنظر درباره‌ی موضع دولت ايران در خصوص پيشنهاد آمريکا برای گفت‌وگوها خودداری کرد. مقامات ايران گفته اند که پيش از توافق برای مذاکرات به شواهد بيشتری مبنی بر اين نياز دارند که سياست‌های آمريکا به نفع آنها تغيير کرده است.

محمد مرندی، رييس بخش مطالعات آمريکای شمالی در دانشگاه تهران گفت: ايران هيچ گونه ضرب الاجلی را که به صورت يک جانبه تعيين شده باشد، به رسميت نخواهد شناخت.

وی گفت: (ايران ) قصد دارد در آينده ای نزديک يک سری پيشنهادات را برای حل مسايل باقی مانده مطرح کند.

احمدی نژاد فقط يکی از چند مقام جنجالی است که در نشست سازمان ملل شرکت می‌کنند؛ ديگران شامل هوگو چاوز، رييس جمهور ونزوئلا، معمر قذافی ، رهبر ليبی که دولتش رياست شصت و پنجمين نشست مجمع عمومی را به عهده دارد می باشد. هوجين‌تائو، رئيس جمهور چين نيز در مجمع عمومی سخنرانی خواهد کرد و اين اولين بار است که رييس جمهور چين در نشست سالانه سخنرانی ايراد می کند.

جوانفکر در مصاحبه ای گفت: آمريکايی‌ها از هر فرصتی که به دست می‌آورند برای نشان دادن دشمنی عليه انقلاب ايران استفاده می کنند.

وی افزود: گروه‌های اپوزيسيون که در آمريکا ساکن هستند فقط عروسک های خيمه شب بازی هستند که از چنين شرايطی از آنها استفاده می شود.

اوباما و ديگر مقامات آمريکايی گفته اند که می خواهند توسعه قابليت هسته‌يی در ايران را متوقف کنند زيرا اصرار ايران بر اين که از اين فن آوری فقط برای اهداف صلح آميز استفاده خواهد شد را باور ندارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016