سه شنبه 10 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازديد اعضای شورای شهر تهران از قطعه دفن افراد مجهول‌الهويه، نايب رييس شورا: دفن افراد مجهول الهويه يک مساله عمومی و طبيعی است، ايسنا

بيادی:اجساد مجهول‌الهويه با حکم دادستانی و برگه پزشکی قانونی دفن می‌شوند
امسال۳۶۴ مجهول‌الهويه در بهشت‌زهرا دفن شدند


نايب رييس شورای شهر تهران با اشاره به بازديد تعدادی از اعضای شورای شهر تهران از قطعه دفن افراد مجهول الهويه در بهشت زهرا (س)، گفت: اجساد مجهول‌الهويه با حکم دادستانی و برگه پزشکی قانونی دفن می‌شوند.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در دويست و شانزدهمين جلسه شورای شهر تهران که با حضور مستمع اعضا برگزار می‌شود، حسن بيادی در تذکری با اشاره به وظيفه بهشت زهرا (س) در دفن افراد مجهول الهويه، افزود: بهشت زهرا (س) وظيفه‌ای در مورد شناسايی اجساد ندارد و افراد مجهول الهويه را بر اساس حکم دادستانی و برگه پزشکی قانونی دفن می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اضافه کرد: دفن افراد مجهول الهويه در قطعه‌های جديد بهشت زهرا (س) تنها در قطعه ۳۰۲ انجام شده و در عين حال دفن افراد مجهول الهويه در بهشت زهرا (س) يک مساله عمومی و طبيعی است که هر ماه به طور متناوب انجام می‌شود، اما برخی رسانه‌ها اين موضوع را بزرگ‌نمايی کرده‌اند.

نايب رييس شورای شهر تهران تاکيد کرد: دفن حدود ۴۰ نفر افراد مجهول الهويه در قطعه ۳۰۲، يک دفعه انجام نشده و طی ماه‌های اخير و به طور متناوب صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: قرار شد سازمان بهشت زهرا (س) آمار دقيقی را به صورت مقايسه‌ای از دفن افراد مجهول الهويه در ماه‌های اخير در اختيار سخنگوی شورای شهر تهران قرار دهد تا وی نيز به اطلاع رسانه‌ها برساند.

به گزارش ايسنا، بيادی که به همراه دو تن از اعضای شورای شهر تهران در روزهای گذشته از قطعه‌های افراد مجهول الهويه بازديد داشته است، خاطر نشان کرد: سال گذشته ۳۰۶ جسد مجهول الهويه در بهشت زهرا (س) دفن شد و اين تعداد در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶۴ مورد بوده است.

وی به همزمانی بازنشستگی مدير عامل سازمان بهشت زهرا (س) بنا بر درخواست خودش اشاره کرد و ادامه داد: رضاييان از زمان دانش‌آموزی در بخش مالی بهشت زهرا (س) حاضر بوده و ۲۴ سال در اين مجموعه خدمت کرده است و در اين سال‌ها فرقی نداشته که به جسد شاه يا گدا، چپی يا راستی و آبی يا قرمز را خدمت کرده باشد.

به گزارش ايسنا، در اين حين خسرو دانشجو ـ سخنگوی شورای شهر تهران ـ با لحنی طنز گفت که هنوز به ما خدمات نداده‌اند.

حبيب کاشانی ـ ديگر عضو شورای شهر تهران ـ نيز اضافه کرد: البته آقای رضاييان يک ايراد داشته و آن اين بوده که سوال‌های شب اول قبر را هم يک بار لو داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016