پنجشنبه 12 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ ابولفضل فاتح به فرمانده سپاه: بهتانی تا اين اندازه زشت و بی پايه در کدام دادگاه منصف به اثبات رسيده است، مهر

به دنبال اظهارات اخير سردار جعفری فرمانده کل سپاه که ضمن آن نامی از ابوالفضل فاتح نيز برده شده بود ، وی با تاکيد بر اينکه "آنها که مرا می شناسند می دانند که در خفا و علن به راه امام و رهبر انقلاب اهتمام و التزام داشته ام" با ارسال نامه ای خواستار درج توضيحات خود در اين خصوص شد.
به گزارش خبرگزاری مهر ، در توضيح ارسالی ابوالفضل فاتح به "مهر" آمده است: از قول فرمانده ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است که «محمد علی ابطحی در اعترافاتش گفته است که خاتمی، فاتح و مهدی هاشمی می گفتند برنده شدن در اين انتخابات خيلی با انتخاب های ديگر فرق دارد، در اين وسط جريان اصول گرا و رهبر ديگر نمی توانند سرشان را بلند کنند و اين به معنای يکسره کردن کار است.»

وی با گلايه از سردار جعفری آورده است: بر آقای ابطحی حرجی نيست. اما فرمانده ی محترم سپاه آقای جعفری چرا؟ بهتانی تا اين اندازه زشت و بی پايه در کدام دادگاه منصف به اثبات رسيده است ، که اينک مستند ادعای خطير و موهوم اخير شده است؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مسئول رسانه ای ستاد مهندس موسوی افزوده است: در حيرتم که چقدر ناصواب بهتان می زنند. عرض می کنم که در طول ماه های حضور در ايران و منتهی به انتخابات هرگز ملاقات يا مجالستی با آقای ابطحی نداشته ام به ويژه آن که ايشان در ستاد حجت الاسلام والمسلمين کروبی فعاليت داشته و موافقتی هم با آقای مهندس موسوی نداشته اند. يکی دو بار هم که صحبت تلفنی به ميان افتاد، جز مطالب جزيی مطلبی گفته نشد. همينطور نه با ايشان و نه با هيچکس ديگری در اين مقولات و نظاير آن سخن و هم صحبتی نداشته ام و به مخيله ام نيز چنين داستان هايی خطور نکرده است. در اين حال به عنوان ذره ای کوچک از ملت شريف ايران و علاقمند به نظام و انقلاب به آنچه در طول انتخابات رياست جمهوری انجام داده ام افتخار می کنم و به تهمت زنندگان عرض می کنم که اگر نمی خواهند به حقيقت برگردند و بنا دارند بر اين نمط برانند، بايد تهمت های ديگری وضع کنند چرا که اين تهمت ها بسيار ناچسب تر، رسواکننده تر و ظالمانه تر از انتساب رنگ سبز و ستاد به بيگانه است .

فاتح ادامه داده است: ما همواره انديشه های حضرت امام را به عنوان يک کل واحد ديده، به آن اعتقاد داشته و عشق ورزيده ايم . آنها که مرا می شناسند می دانند که حفظ حرمت و اعتقاد به ولايت فقيه و رهبری معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه ای از اصول ، ارزش ها و سنت هايی بوده است که همواره در خفا و علن به آن اهتمام و التزام داشته ام. ايمان به مبانی حضرت امام دليل بنيادين و ارادت و عواطف شخصی نسبت به معظم له دليلی مضاعف بوده و هست. همينطور طبيعی است که خاستگاه خود را چپ خط امام دانسته، استقلال فکر و عمل خود را داشته و در صحنه ای چون انتخابات به حمايت از شخصيتی خط امامی چون مهندس موسوی برخيزم. شيرينی زندگی کوتاه سياسی خود و راه درست را نيز در اين می دانم، اگرچه از اين بابت از سوی افراطيون طرد شده، تهمت ها شنيده و زخم ها خورده ام.

"از ابتدای حضور در انجمن اسلامی دانشگاه تهران و سپس ايسنا و در همين دوران انتخابات اخير همه ی تلاشم متوقف بر پيشگيری از واگرايی ها و تقويت همگرايی ها، حمايت از گفت و گوی ملی و دفاع توامان از جمهوريت و اسلاميت بوده است. هميشه اعتقاد داشته ام که وقتی باب های گفت و گو بسته می شود باب های خشونت باز می شود. صد افسوس که عده ای نان خود را در تنور واگرايی ها و خشونت می پزند و از رهگذر همين واگرايی هاست که برای خود مقام و منصبی دست و پا کرده اند. آنها به هر قيمتی ولو آبروی نظام در صدد جا انداختن تحليل های نادرست و واگرايانه ی خود هستند و به ماموران خود فرصت می دهند تا دور از چشمشان فتنه ها و ظلمها روا دارند و مدعی اند که هدف شان هم دفاع از کيان نظام و انقلاب و رهبری بوده و هست ."

فاتح نوشته است: به رغم تهمت زنندگان، معتقدين اصيل به انقلاب و نظام را در ياران صادق انقلاب و همين مجموعه ی خط امام می دانم نه آنها که در برابر انديشه های آن امام يگانه ايستاده و شهره ی شهر به ميراث خواری اند. به خوبی به ياد دارم که آخرين باری که خدمت حجت الاسلام والمسلمين خاتمی رسيدم، نگرانيشان اساس نظام بود و غمگنانه می گفتند که اين جريانات متعدی و متحجر روزی شخص رهبری را هم نشانه خواهند رفت. آخرين روزها آقای مهندس موسوی به من می گفت "در زمان نخست وزيری اصرار داشتم که حتما برخی افراد که شهره به علاقه مندی به آيت الله خامنه ای بودند در تيم همکارانم حضور داشته باشند. يکی از دلايل که شما را نيز در اين منصب و حلقه ی اول خود قرار داده ام همين علاقه و اعتقاد شما به نظام و شخص آيت الله خامنه ای است". شايد کمتر کسی بغض و اشک مهندس مير حسين را ديده باشد، اما به ياد دارم که به هنگام خداحافظی حضوری بغض گلويش را فشرد و با چشمانی پر از اشک گفت "فلانی من هرگز نگران خودم و موقعيتم نيستم. تنها نگرانی من نظام جمهوری اسلامی است که از اين رفتارها آسيب می خورد. من تمام تلاش خود را کرده ام که سطح مجادله به رهبری کشيده نشود، اما افسوس که آنها عامدانه چنين می کنند". آری اين عقيده ی ما ، مکتب ما و سنت ماست. حال نامش را هر چه می خواهيد بگذاريد.

مسئول رسانه ای ستاد مهندس موسوی افزوده است: به ياد دارم که در طول بازجويی، بازجويان چگونه تلاش می کردند که به جای حقيقت، برای تحليل های غلط شواهد و قراين بيابند و بزرگان را متهم به خيانت و براندازی کنند. بلافاصله در مصاحبه ای عرض کردم که اين بازجويی ها کارخانه ی ضد انقلاب پروری و خود کانونی برای توطئه است نه کشف آن. انشاء الله خداوند روزی روشن خواهد ساخت که چه کسانی با چه ترفندها و دروغ ها و توطئه هايی حيثيت نظام و سرمايه هايش را نشانه رفتند و چه کارنامه ی سياهی از رفتار ناصواب خود را به نام نظام ثبت نمودند.

"به ياد می آورم و قسم می خورم که هرگز برای شب ها و روزهای پس از انتخابات برنامه ای نداشتيم . و از آنچه رسانه های رقيب از آشوب و درگيری پس از انتخابات می گفتند حيران بوديم. به ياد می آورم آنچنان به رسانه ها و شخصيت های خارجی حساس بوديم و آنچنان بر آنان سخت گرفتيم که متهم به کارشکنی در برنامه های مهندس موسوی شديم. نه ايشان و نه هيچيک از اعضای اصلی ستادشان با هيچ مقام خارجی ملاقاتی برگزار نکرد. در تمام مدت انتخابات جز يک مورد آن هم از سوی فردی خارج از ستاد اصلی حتی يک مصاحبه به رسانه های فارسی زبان داده نشد. هيچيک از اعضای اصلی ستاد آقای مهندس موسوی با رسانه های خارجی جز چند استثنا مصاحبه ای نداشتند و عدد مصاحبه های خارجی آقای مهندس موسوی به انگشتان دو دست نرسيد. در اين حال ستاد رقيب در ارتباط پيوسته با رسانه های خارجی بود، حتی به صدای آمريکا مصاحبه می داد. در سفرها ، رسانه های خارجی را به همراه می برد و در روز های آخر تايمزانگلستان و سی ان ان آمريکا همراه و يار و غارشان بود. نمی دانم اگر ما هم شهروند بعضی از کشورها بوديم و به جای ستاد آقای مهندس موسوی به ستاد رقيب می رفتيم آيا باز هم متهم به چنين اتهاماتی می شديم ؟"

ايمان دارم که هيچ ستادی به اندازه ی ستاد مهندس موسوی متکی به مردم و با دست خالی به ميدان نيامد، کمترين هزينه و بهترين استقبال را داشت. دستش از بيت المال کوتاه بود و از دروغ ارتزاق نکرد، اما بيشترين دروغ به آن نسبت داده شد.

فاتح افزوده است: ايمان دارم يکی از ريشه های اصلی تهاجمات ناجوانمردانه ، جنگ قدرت و يکی از اهداف آن مايوس کردن فرزندان امام از نظام و حتی خالی کردن اطراف رهبری معظم از حاميان صادق و مستقل با هدف شوم يکسره کردن کار نظام از سوی متحجرين است. بنابراين به طراحان آن مظنونم و اميد دارم که ايشان با تيزبينی مانع از اين روند ناصواب شوند.

فرمانده محترم جناب آقای سردار جعفری نگران ما نباشيد. دوستان اشتباه گرفته اند. نگرانی، رفتارهای ناصواب نظير کوی و کهريزک و ... است که خواسته و ناخواسته کيان کشور را هدف گرفته و اتفاقا بيشترين زيان را متوجه مردم، نظام و رهبری ساخته و معلوم نيست که بايد شکايت آن را به کدام محکمه برد. نگرانی آن است، بعضی کسانی که بايد حافظ جان و مال و ناموس و آبروی مردم باشند خود را مالک آن می دانند و خود متعدی آن شده اند. نگرانی همين دروغ هاست. اين اتهام ها برای چون منی استخوان سوز و جگرسوز است. گلايه مندم، اما در همه حال به رغم اين همه ناروايی ها عرض می کنم حاشا و کلا فرزندانی که در دامان کرامت و آقايی امام (ره) و رهبری معظم انقلاب پرورش يافته اند از ايمان خود دست بردارند و آنچه نبايد بگويند، بگويند. به قول حافظ "آشنايان ره عشق گرم خون بخورند ناکسم گر به شکايت سوی بيگانه روم".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016