چهارشنبه 11 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيان جزئيات تازه در مورد برخی چهره های سياسی؛ فرمانده کل سپاه: انقلاب مخملی از بستر انتخابات و دموکراسی رخ می دهد، مهر

فرمانده کل سپاه در جمع پيشکسوتان جهاد و شهادت با تاکيد بر اينکه هيچ کس حتی آمريکا جرات و توان براندازی نظام جمهوری اسلامی را ندارد، گفت: اما آنها تلاش می‌ کنند تا محتوای اصلی نظام و مبانی آن را خدشه ‌دار کنند و در داخل نيز، برخی افراد که حتی سوابق انقلابی نيز دارند در اين مسير حرکت می‌ کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه طی سخنانی در دوازدهمين محفل انس پيشکسوتان جهاد و شهادت که سه شنبه شب در مسجد حضرت ولی عصر (عج) برگزار شد، با اشاره به اينکه خيلی ‌ها می گويند، نگوئيد انقلاب مخملی، چرا که وقوع انقلاب در ايران ممکن نيست، گفت: ولی همين اتفاق در خيلی از کشورها از بستر انتخابات و دموکراسی رخ داده است.

وی با بيان اينکه مقاطع انتخابات محل بروز چنين رفتارهايی است، افزود: اما در دهه چهارم انقلاب با اين موضوع بيشتر مواجه هستيم .

جعفری ادامه داد: بعضی از آقايانی که چند وقتی است دستگير شده‌اند، اعترافاتی داشته‌اند که به صراحت اعلام می ‌کنند در گذشته نيز همين هدف‌ها دنبال می ‌شده، اما به شکل ديگر. البته برخی فکر می‌ کنند اين حادثه اخير يک اتفاق ساده بود و تنها يک رقابت سياسی به شمار می رفت که در درون نظام اتفاق افتاد. البته اينکه می‌گوئيم درون نظام، از يک نظر درست است، چون همه مردم در زير چتر نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌ کنند. اما در جايی ديگر مفهوم از درون نظام آن است که ما محتوای نظام را قبول داشته باشيم در حاليکه در اين انتخابات موضوع به اين سادگی نبود.

وی همچنين گفت: پاسخ به اين موضوع در جملات و اطلاعاتی که به آنها استناد خواهم کرد، نهفته است. وقتی حرف از براندازی به ميان می‌آيد به آن معنايی که آمريکايی‌ها در گذشته می‌ گفتند و امروز جرأت بيان آن را ندارند، نيست. بلکه منظور همان است که به اصطلاح "تغيير رفتار جمهوری اسلامی" خوانده می‌شود. يعنی تغيير جهت ‌گيری‌های اصلی انقلاب و عدول از اصول و آرمان‌های انقلاب که هدف آمريکايی‌ها نيز اکنون همين است.

فرمانده کل سپاه تصريح کرد: شايد برخی بگويند که اين اعترافات منتشر شده همچون سخنان آقای ابطحی بر اثر فشار و زور بوده است، اين افراد مدعی چاره‌ای ندارند جز اينکه دروغ بگويند. آقای ابطحی در مدتی که در زندان بود با خروج از جوی که ديگر بر او حاکم نبوده و دور شدن از آن دوستان خود، با بحث آزاد، تحولی در او به وجود آمده و اين سخنان را گفته است. البته ايشان روزی بيرون خواهد آمد و آن موقع نيز می‌توانيد در مورد استدلال‌های وی اظهارنظر کنيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه به طور مستند به برخی از سخنان افراد اصلاح طلب اشاره کرد و گفت: آنان هدف اصلی خود برای پيروزی در انتخابات را تضعيف ولايت فقيه عنوان کرده و اينگونه گفته اند:

آقای موسوی خوئينی‌ها در بهمن ۸۷ اينگونه اظهار می دارد: ما بايد بيائيم و توان بگذاريم تا به هر قيمتی رهبری را از تخت پائين بکشيم. او بايد بفهمد که اين مملکت آنطور نيست که ايشان هر جور بخواهد به هر سمت بکشد. خاتمی و يارانش اکنون کلی تجربه دارند.

آقای ابطحی در اعترافات خود می‌گويد: خاتمی ، فاتح و مهدی هاشمی رفسنجانی می‌گفتند که "برنده شدن در اين انتخابات خيلی با انتخابات گذشته فرق می‌کند. در اين صورت جريان اصولگرا و رهبر ديگر نمی‌ توانند سرشان را بلند کنند و اين معنای يکسره کردن کار است. " يعنی رسيدن به يک نظام با ولايت فقيه بسيار ضعيف شده يا بدون ولايت فقيه جا بيفتد. اعتراضات در انتخابات کاملا برنامه‌ريزی شده بود.»

به گفته سردار جعفری ، همچنين آقای خاتمی در بهمن ۸۷ می‌گويد: "اگر در اين انتخابات احمدی‌نژاد سقوط کند، عملاً رهبری حذف می‌شود، اگر به هر قيمتی و به هر شکلی اصلاحات دوباره به قوه اجرايی بازگردد، ديگر رهبری اقتداری در جامعه نخواهد داشت. سقوط اصولگرايی به معنای پايان اقتدار رهبری تلقی می‌شود و با شکست اصولگرايان بايد قدرت رهبری را مهار کرد. "

آقای نبوی اظهار می دارد: "بايد سعی کنيم احمدی‌نژاد را کانديدای رهبری معرفی کنيم که اگر شکست خورد، رهبری شکست خورده باشد. ما يک بار اين کار را در خرداد ۷۶ انجام داده ايم که ضربه سنگينی بود و به سختی از جا بلند شدند، اکنون بايد ضربه نهايی را به رهبری بزنيم. برای محدود و پاسخگو کردن قدرت بايد از بالاترين قدرت شروع کرد. "

آقای عطريانفر در اعترافات خود می گويد که آقای تاجزاده در انتخابات می‌گفت "اگر بتوانيم ببريم، با تجربياتی که در اين سالها کسب کرده‌ايم به راحتی می‌توانيم رهبری را مهار کنيم. " شايد تنها کسی که انقلاب مخملی در ذهنش کاملا تئوريزه شده بود و بدون آنکه اسمش را بياورد همان ايده‌ها را مطرح می‌کرد، آ‌قای تاج‌زاده بود.

همچنين آقای ابطحی در رابطه با هدف اصلاحات می‌گويد: "هدف اصلاحات حذف عنوان ولايت فقيه و رهبری دينی و تغيير حاکميت انقلابی و دينی به حاکميت عرفی و سکولار است. "

وی ادامه داد: آقای ابطحی استراتژی‌های اصلاحات را اينگونه بيان می‌کنند: "۱- دين ستيزی؛ يعنی بی‌توجهی و غيرارزشی معرفی کردن دينداری و دينداران. ۲- رواج بی‌بند و باری که مهمترين شکل آن بی‌ تفاوت کردن دختران و پسران نسبت به رابطه با يکديگر بوده است. ۳- حذف نمادهای دينی و انقلابی ". ابطحی می‌گويد سعی می‌شد در جلسات کم کم عکس امام و رهبری حذف شود.

وی همچنين گفت: ابطحی خصوصيات اصلاح طلبان را نيز اينگونه ذکر می‌کند: "۱- غرب باوری؛ بی‌هويتی اصلاح‌طلبان در سياست خارجی شاخص‌ترين وجه آنها بود. آنها از هيچ دريوزگی برای جا انداختن خود در مقابل غرب فروگذار نبودند و حاضر به اجرای ظالمانه‌ ترين تقاضاهای غرب بودند. "

فرمانده کل سپاه تصريح کرد: ابطحی دومين شاخصه اصلاح‌طلبان را آلوده شدن به فسادهای مالی عنوان می‌کند و می گويد: "ريشه همه مشکلات همين موضوع بود. "

جعفری اضافه کرد: اين نوع انحرافات در مسير انقلاب، امروزه بسيار جدی شده و تشخيص آن بسيار سخت است و همه توان و هدف دشمن خارجی روی همين مفاهيم متمرکز شده است.

وی در ادامه با طرح اين سوال که آيا در اين فضا بايد ساکت بنشينيم و نظاره‌گر باشيم؟ گفت: برخی نيز متأسفانه با آنها همگام شدند که انشاءالله هدايت شوند. جالب آنکه اين اتفاقات بعضا به اسم مبارزه با انحراف انجام می‌شود و برخی می‌گويند در راه امام و انقلاب انحراف ايجاد شده و ما می‌خواهيم جلوی آن را بگيريم.

اين عضو شورای عالی امنيت ملی با اشاره به تعبير مقام معظم رهبری مبنی بر فتنه عميق خواندن اتفاقات اخير خاطرنشان کرد: اين ماجرا بحران نبود. البته يک آزمايش بزرگ نيز بود، اگر ما خواهان بقای نظام هستيم و دوست داريم راه امام استمرار داشته باشد، بايد بيش از اين دقت کنيم و در موضع ‌گيری‌ها در رأی دادن ها در حمايت از جريانات سياسی، شناخت از دشمنان، بيشتر دقت کنيم.

وی ادامه داد: نخبگان و خواص انقلاب متأسفانه ريزش داشتند، اما نبايد نظام را با عملکرد من يا شما سنجيد،‌ بلکه بايد با معيارها و شاخص‌های صحيح راه امام و شهدا را ادامه داد. متأسفانه برخی از نخبگان به اين نکته مهم که ولی‌فقيه فصل‌الخطاب موضوعات است، توجه کافی نکردند و به راحتی نقدهای نادرستی به آن وارد می‌کنند و اگر آنها اينگونه رفتار کنند، نبايد ادعای پيروی از راه امام و طرفداری از نظام را داشته باشند.

فرمانده کل سپاه وظيفه پيشکسوتان جهاد و شهادت را در رسوايی کسانی که می خواهند در عمل در مقابل اصل نظام بايستند را بسيار مهم توصيف کرد.

جعفری تاکيد کرد: حفظ انقلاب نيازمند سرباز، سردار و البته انسان‌های خط‌ شکن است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص اعلام برخی اسامی افراد سياسی گفت: معتقدم ما امروز بعد از اين فتنه بزرگ و اين ضربه بزرگ اعتباری که به حيثيت نظام جمهوری اسلامی وارد شد، ديگر اين اسم آوردن‌ها حتماً بايد انجام شود.

وی با انتقاد از کسانی که دفاع از احمدی‌ نژاد را مساوی با دفاع از رهبری می‌دانند، تصريح کرد: رهبری کجا و ماها يعنی ديگر مسئولان نظام کجا؟ برخی طيف‌های سياسی در اين انتخابات معتقد به "نه" به احمدی ‌نژاد به هر قيمتی بودند که البته به جز تأکيد آنها بر موضوع هر قيمتی، بقيه شعارشان، قابل قبول است، چرا که نوعی مبارزه انتخاباتی است ولی وقتی برخی اتفاقات پشت صحنه مشاهده می‌شود پيچيدگی‌های سختی اتفاق می‌افتد.

جعفری همچنين در پاسخ به سئوال ديگری در خصوص استفاده از مشايی در دولت، اين موضوع را نادرست عنوان کرد و اظهار داشت:‌ البته آقای احمدی ‌نژاد در اين زمينه استدلال‌ها و نظراتی دارند و ايشان را آدم درستی می‌دانند و در همين موضوع انتصاب ايشان به عنوان معاون اول، آقای احمدی‌نژاد گفتند که من با رهبری صحبت می‌کنم و اگر ايشان قانع نشدند، اين انتصاب ملغی خواهد شد ولی برخی رفتارهای آقای احمدی‌نژاد درباره موضوع انتصاب مشايی جای دفاع ندارد.

وی در ادامه گفت که حوادث اخير بزرگترين حادثه در طول تاريخ انقلاب بود که می‌توانست محتوای انقلاب را تهديد کند.

فرمانده کل سپاه در بخش ديگری از سخنانش گفت: بسياری از افراد امروز فراموش کرده‌اند که اهداف شهيدان در دفاع مقدس چه بود و ما برای چه می‌ جنگيديم اما وصيتنامه اکثر شهيدان بر موضوع رهبری و نظام ولايت فقيه تاکيد دارد.

وی تصريح کرد: امروز افراد زيادی از راه امام(ره) حرف می‌زنند ولی بعضا در مقابل يکديگر عمل می‌کنند و بايد بدانيم که صحبت کردن از راه امام(ره) آسان است اما عمل کردن و شناخت اين راه به خصوص امروز بسيار سخت است.

فرمانده کل سپاه با بيان اينکه امام(ره)، اسلام را به جمهوری اسلامی گره زد و حفظ نظام را از اوجب واجبات می‌دانستند،تاکيد کرد: هدف اصلی ما دفاع از محتوای واقعی جمهوری اسلامی است، نه شکل ظاهری آن.

وی با تاکيد بر اينکه هدف امروز ما همان اهداف گذشته يعنی حفظ اصالت جمهوری اسلامی است و فقط مصاديق تفاوت می‌کند، افزود: امروز حتی شاهد تغيير در تهديدات عليه کشورمان هستيم؛ چرا که امروز شيوه جنگ عوض شده و دفاع نيز از نوع همطراز به ناهمطراز تغيير يافته است و البته اولويت تهديد برای دشمنان ديگر نظامی نيست.

فرمانده کل سپاه با بيان اينکه از سال ۸۰ همواره منتظر حمله نظامی آمريکا بوديم، اضافه کرد: آنها هيچگاه جرات عملی کردن اين تهديد را نداشتند اما بايد بدانيم که امروز تهديد عليه نظام و انقلاب، جدی تر از گذشته است.

جعفری در ادامه با اشاره به اين مطلب که بی‌ ترديد تهديد نظامی هيچگاه منتفی نيست، گفت: نيروهای مسلح همواره بايد برای ارتقاء آمادگی خود، تلاش کنند.

وی همچنين با اشاره به موضوع هسته ‌ای کشورمان ، تصريح کرد: در طول اين سالها شاهد دو مدل برخورد با اين موضوع بوديم که بايد ببينيم کدام يک از اين برخوردها با مبانی جمهوری اسلامی بيشتر سازگار بود و استقلال و آزادی ملت ايران در کدام برخورد نمود بيشتری داشت.

فرمانده کل سپاه در ادامه با تاکيد بر اين مطلب که هيچ کس حتی آمريکا جرات و توان براندازی نظام جمهوری اسلامی را ندارد، افزود: اما آنها تلاش می‌ کنند تا محتوای اصلی نظام و مبانی آن را خدشه ‌دار کنند و در داخل نيز، برخی افراد که حتی سوابق انقلابی نيز دارند در اين مسير حرکت می‌ کنند.

وی با بيان اينکه استمرار انقلاب يعنی تحول دائمی ، روز به روز به سوی خوبی ها می رود، ادامه داد: ‌امروزه تهديد عليه انقلاب از تهديدات سخت به سمت تهديدات نرم و خصوصا در ابعاد فرهنگی و سياسی تغيير ماهيت داده است و اگر اين موضوع مورد توجه ما قرار نگيرد، ممکن است اين انقلابی که حاضر بوديم برای آن تمام هستی خود را بدهيم، به راحتی و از طريق ديگر از بين برود.

فرمانده کل سپاه همچنين با تاکيد بر اينکه امروز بايد تهديد اصلی انقلاب را به درستی بشناسيم، گفت: پيشکسوتان جهاد و شهادت بايد امروز نيز به عنوان خط‌ شکن در اين مسير حرکت کرده و رسالت خود را انجام دهند.

جعفری در ادامه سخنانش تشخيص دشمن و شناخت تهديدات امروز را بسيار سخت توصيف کرد و با اشاره به حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری دهم، تصريح کرد:‌ بزرگترين حادثه در طول تاريخ انقلاب که می‌ توانست محتوای انقلاب را تهديد کند، همين حوادث اخير بود که در قالب انتخابات بروز کرد.

اين عضو شورای عالی امنيت ملی تاکيد کرد: برخی از به کار بردن واژه انقلاب مخملی ناراحت می ‌شوند اما بايد بدانيم که همين اتفاقات در بسياری از کشورها در بستر انتخابات و دموکراسی صورت گرفت و از آن نتيجه هم گرفتند.

وی با بيان اينکه در گذشته افراد ضد انقلاب و مخالفين استمرار راه امام (ره) کمتر توان سوء استفاده از مقاطع انتخابات را داشتند، خاطرنشان کرد: برخی آقايان به صراحت در اعترافات خود اعلام کرده اند که اين اهداف در گذشته نيز به شکل ديگری دنبال می‌ شد.

فرمانده کل سپاه تصريح کرد: حوادث اخير موضوع ساده‌ای نبود و اين اتفاقات از ماه‌ها قبل طراحی شده بود و حتی در گفتار دشمنان نيز اعلام می‌ شد که دنبال تغيير رفتار در جمهوری اسلامی هستند که اين تغيير رفتار به معنای همان عدول از مبانی انقلاب است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016