پنجشنبه 12 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسن روحانی: اتهام زدن به شخصيت‌ها ضربه کاری به نظام است، ايلنا

- اين حرمت‌شکنی‌ها سرآغازی خواهد بود، برای اينکه هيچ کس احساس اطمينان و امنيت نکند
- چنين سخنانی اقدامی خلاف اخلاق، شرع و مصالح ملی است


ايلنا: عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد: اينکه در دادگاهی از افراد غايب بدون اثبات جرم نام برده شود و يا اتهامی به او وارد شود، با مقررات دينی و قانونی منطبق نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسن روحانی در گفت‌وگو با خبرنگاران ايلنا و ايسنا، در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات اخير چند تن از فرماندهان نظامی و طرح اتهام عليه برخی چهره‌های شاخص سياسی کشور، گفت: اصولاً اتهام زدن يا اهانت نسبت به شخصيت‌هايی که در پيروزی انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی نقش داشته‌اند و در مقاطع مختلف خدماتی کرده‌اند، نه تنها نتيجه‌ای برای حفظ و تکامل نظام ندارد، بلکه يک ضربه کاری به آن خواهد بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: طرح اينگونه مطالب اعتماد مردم را نه فقط نسبت به چند شخصيت خاص که به آنها اتهامی زده شده، بلکه نسبت به خود نظام کاهش می‌دهد، ضمن اينکه وقتی ما در جامعه‌ای اخلاق را به مسير سقوط بکشانيم و احترام افراد را از بين ببريم، اين حرمت‌شکنی‌ها سرآغازی خواهد بود، برای اينکه هيچ کس احساس اطمينان و امنيت نکند، لذا اين سخنان اقدامی خلاف اخلاق، شرع و مصالح ملی است.
دبير اسبق شورايعالی امنيت ملی با اشاره به برگزاری دادگاه برخی شخصيت‌های سياسی و نام بردن از برخی چهره‌ها در دفاعيات آنها، خاطرنشان کرد: اساسا اينکه در دادگاهی از افراد غايب بدون اثبات جرم نام برده شود و يا اتهامی به او وارد شود، با مقررات دينی و قانونی منطبق نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016