چهارشنبه 18 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کامران دانشجو: تنها دغدغه دين دارم، سير علوم در دانشگاه ها بايد با جهان بينی اسلامی طی شود، مهر

وزير علوم، تحقيقات و فناوری تأکيد کرد: تنها دغدغه دين دارم بنابراين دانشگاههای ما بايد دغدغه دين داشته باشند و سير علوم در دانشگاههای کشور بايد با جهان بينی اسلامی طی شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار مهر، کامران دانشجو سه شنبه شب در مراسم توديع محمد مهدی زاهدی وزير علوم دولت نهم و معارفه خود در دانشگاه شهيد بهشتی با اشاره به سير علوم در تفکر ليبراليسم گفت: در تفکر ليبراليسم سير علوم به اين نحو است که انسان چه بوده چه هست و چه خواهد شد. نتيجه اين سير و نظامهايی که چنين سيری را در دانشگاههای خود دنبال می کنند، نظامهای غربی به خصوص شيطان بزرگ است.

وزير علوم گفت: اما در سير علوم با تکيه بر جهان بينی اسلامی دو سئوال "چه کسی آفريد؟" و "برای چه آفريد؟" مطرح می شود با اين طرز تفکر در دانشگاه سئوالاتی نظير اينکه چرا می خواهيم عالم شويم نيز مطرح می شود.

وی افزود: اگر قرار باشد دانشگاه اسلامی داشته باشيم بايد اين دو سئوال در تمامی اخلاق، رفتار و فضای دانشگاه مطرح باشد و اگر اين سئوالات در دانشگاهها متبلور شد حتما به اهداف می رسيم.

دکتر کامران دانشجو که از سوی رئيس جمهور به عنوان وزير پيشنهادی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری در دولت دهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد توانست با کسب ۱۸۶ رای موافق و ۷۵ رای مخالف و ۲۵ رای ممتنع از مجموع ۲۸۶ رای مجلس به عنوان دهمين وزير علوم فعاليت خود را آغاز کند.

مراسم توديع و معارفه وزرای علوم دولتهای نهم و دهم با حضور صادق واعظ زاده، حداد عادل، محمد جواد لاريجانی، حجت الاسلام محمديان و روسای دانشگاهها و مراکز پژوهشی برگزار شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016