جمعه 13 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امامی کاشانی در نماز جمعه تهران: علوم انسانی نبايد به شيوه غربی در کشور تدريس شود، فارس

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران گفت: تدريس و تربيت علوم انسانی بسيار اهميت دارد و نبايد اينگونه باشد که علوم انسانی به شيوه غربی در دانشگاه‌های کشور تدريس شده و فردی که دکترای علوم انسانی را اخذ می‌کند، از حقايق و معارف اسلامی بی‌خبر باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، آيت‌الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌ دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به پايان بررسی صلاحيت‌های وزرای پيشنهادی رئيس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی و رأی اعتماد مجلس به اکثريت قاطع اين وزرای پيشنهادی، به بيان معنای وزير پرداخت و اظهار داشت: وزير از ماده "وزر " يعنی "بار " است و وزير کسی است که بار امير را بر دوش می‌گيرد و ثقل اين بار را بر دوش می‌گيرد و کار را انجام می‌دهد.
وی در ادامه به بيان حديثی از پيامبر اعظم(ص) در خصوص وزير پرداخت و گفت: پيامبر (ص) می‌فرمايند: اگر کسی امير شد و خداوند خواست که به اين امير لطف کند، به او وزير صالح می‌دهد که اين صالح يعنی آنکه اين وزير با ايمان، کاردان، دلسوز، مشورت‌کننده در کارها و ... است و وظايف سنگينی را بر دوش دارد.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران تصريح کرد: وزير به اميرش نگاه می‌کند و اگر کار امير را درست ديد، کمکش می‌کند و اگر کار او را نادرست يافت، او را متوجه و متنبه می‌کند.
امامی کاشانی با بيان اينکه اگر يک وزيری برای بهبود اوضاع کشور طرحی به ذهنش رسيد، نبايد آن را ناديده بگيرد، بلکه بايد آن را مطرح کند، اظهار داشت: وظيفه وزير، تدبر و ياری رسانده به امير است.
وی تأکيد کرد: بار وزير سنگين است و اگر بخواهد بارش کم شود، تنها يک راه دارد و آن سپردن کارها به کاردان‌ها و واگذاری حق به اهلش است.
امام جمعه موقت تهران در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به منويات مقام معظم رهبری در خصوص علوم انسانی، خاطرنشان کرد: تدريس و تربيت علوم انسانی بسيار اهميت دارد و نبايد اينگونه باشد که علوم انسانی به شيوه غربی در دانشگاه‌های کشور تدريس شده و فردی که دکترای علوم انسانی را اخذ می‌کند، از حقايق و معارف اسلامی بی‌خبر باشد.
امامی کاشانی افزود: بايد برنامه‌هايی انديشيده شود که تعداد شاگردان و دانشجويان علوم تجربی و علوم انسانی و نيازهايشان مشخص باشد.
وی با تأکيد بر اهميت دانشگاه‌ها و با بيان اينکه مقام معظم رهبری به دانشگاه اهتمام فراوانی داشته و از دانشجو و دانشگاه و اساتيد احترام زيادی می‌گيرند، اظهار داشت: کشور ما کشوری است که بزرگترين غنا و سرمايه‌اش دانشجو و دانشگاه و نسل جوان است.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران ادامه داد: بايد با هوشياری دانشجويان و اساتيد محترم و توجه به برنامه جامع علمی و همچنين تلاش برای دستيابی به کمال نهايی انسان، در عمل و نه در شعار، چهره بسيار برجسته‌تری از امروز را در دنيا داشته باشيم.
امامی کاشانی در پايان خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به شب ولادت کريم اهل بيت امام حسن مجتبی(ع)، بر لزوم توجه به اطعام و اکرام تأکيد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016