پنجشنبه 19 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ سايت نوروز به رسانه هايی که قصد داشتند انتشار اسامی ۷۰ نفر از کشته شدگان وقايع اخير را خنثی کنند

اين عمل رسانه تصويری ستاد کودتا نشانه تائيد حداقل ۷۰ شهيد در حوادث پس از انتخابات بود


پس از انتشار اسامی شهدای سبز در سايت نوروز کودتاگران به تلاش افتادند که بگونه ای انتشار اين خبر را خنثی سازند.

از يک طرف فرمانده سپاه به ميدان آمد و اعلام کرد که در حوادث پس از انتخابات فقط ۲۹ نفر کشته شدند که ۲۰ نفر آنها بسيجی بودند ( که البته تا امروز نام هيچيک از آنها اعلام نشده است!)، و از طرف ديگر صدای و سيما به عنوان بوق امپراطوری دروغ تلاش کرد تا با تدوين و اجرای سناريويی همچون ماجرای ترانه موسوی بدنبال افراد همنامی با اسامی شهدای اعلام شده بگردد تا آنها به پای دوربين برای تکذيب کشته شدنشان بياورد که در نهايت تلاش توانستند دو نفر را بياورند تا کشته شدنشان را تکذيب نمايند! جدای از اينکه مردم با تجربه مربوط به شهيد ترانه موسوی اينگونه تکذيبه ها را ساختگی می دادند اما اين عمل صدا و سيمای کودتاگران با تمام دسيسه هايی که به کار بسته اند به معنای تاييد کشته شدن بقيه اسامی اعلام شده در پايگاه اطلاع رسانی نوروز است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نشانه ديگری که در اين ارتباط می توان بدان اشاره کرد حمله به دفاتر پيگيری آقايان موسوی و کروبی برای کسب اطلاع از وضعيت آسيب ديدگان پس از انتخابات و جمع آوری آمار کشته شدگان و مجروحان می باشد که کودتاگران با ربودن کليه اسناد و اوراق اين دفاتر و پلمپ و تعطيل کردن آنها در پی آنند که روند اطلاع رسانی در اين باره را مسدود و متوقف سازند و از افشای بيشتر جنايات انجام شده و خون های بنا حق ريخته جلوگيری نمايند غافل از اينکه در دنيای کنونی انجام چنين کاری ناممکن است و شايد عصبانيت يکی دو روز اخير کودتاگران در بازداشت فرزند شهيد بهشتی و مهندس الويری و همينطور پلمپ دفتر مهدی کروبی و انجمن دفاع از حقوق زندانيان نيز از اين نشات می گيرد که به هيچکدام از مدارکی که در پی آن بوده اند دسترسی پيدا نکرده اند.

از اينروست که به رغم همه تلاشهای کودتاگران برای پوشاندن و لاپوشانی جنايات انجام شده هر روز اخبار مربوطه از جايی بيرون می زند و رسوايی بيش ازپيش را برای آنها ببار می آورد.

و مردم بخوبی دريافته اند که هرگونه تکذيبه دستگاههای تبليغاتی را دليلی بر صحت اخبار منتشره قلمداد کنند.

اما برخی توضيحات در اين مورد لازم می نمايد:
۱- فشارهای بسياری از طرف نهادهای امنيتی بر خانواده های شهدا و آسيب ديدگان از فجايع چند ماه اخير وارد شده است که يا شهادت عزيزان خود را مرگ طبيعی اعلام کنند و يا بر اثر تصادف و بيماری. نهادهای مختلف امنيتی با تطميع و اگر نشد با انواع تهديد از جمله تهديد جان و مال ديگر عزيزان آن خانواده و عدم تحويل پيکر عزيز جانباخته شان از مراجعه خانواده به نهادهای مستقل جلوگيری می کنند. اين فشارها بر خانواده ها از يک طرف و فشارهای وارده به نهادهای مدنی مستقل مدنی و فعالان حقوق بشر که در روزهای گذشته به اوج خود رسيده است از طرف باعث شده است جمع آوری مستندات در اين زمينه به کاری سخت و طاقت فرسا تبديل شود. و به همين دليل هم سايت نوروز در انتشار اسامی فقط ۲۵ نفر از شهدا را به عنوان شهدای قطعی در بند اول جول خود نام برده و ديگر اسامی را قابل بررسی و تحقيق عنوان کرده است.
۲- به تمام فشارهای فوق بايد به اعمال غير انسانی برخی نهادهای امنيتی نيز اشاره نمود. اين نهادها برای خدشه دار و بی اعتبار کردن طالاعات منتشر شده توسط نهادهای مدنی و فعالان حقوق بشر به هر نيرنگ و فريبی دست می زنند. ارسال اطلاعات غلط و پس از انتشار ساخت گزارشهايی تلوزيونی از اين دست يکی از اين شگردهاست. و متاسفانه در اين انتخابات حداقل در دو نوبت، به خانواده خبر شهادت فرزندانشان داده شده است و پس از انتشار اخبار مربوط به آن، آن عزيز به خانه بر می گردد.
۳- يکی از اسامی که در ليست منتشر شده توسط سايت نوروز در رديف ۱۸ قرار داشت و به عنوان يکی از دلايل بی اعتباری ليست توسط رسانه تصويری ستاد کودتا به نمايش گذاشته شد "احمد نجاتی کارگر" بود.
اواسط مردادماه خانمی به ........... مراجعه و مدعی می شود فرزندش در حوادث پس از انتخابات به شهادت رسيده است، پس از تحقيقات ..........، معلوم می شود جوانی با اين مشخصات در يکی از بيمارستانهای تهران بدليل اصابت گلوله بستری بوده است و سپس در حالی که وضعيت جسمی وی وخيم بوده، توسط نهادهای امنيتی از بيمارستان منتقل شده است. سپس با حضور در منزل فرد ياد شده با اعلاميه فوت وی روبرو می شوند و خبر را تائيد شده می پندارند.
تصوير زير عکسی است از اعلاميه فوت اين شخص که توسط مادر وی و يا کسی که مدعی شده بود مادر اوست در اختيار .............. قرار گرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016